• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Den lilla M
    Gosmos skrev 2012-01-08 11:53:45 följande:
    Ja det är en jäkla massa förkotningar jag absolut inte fattar! Vad är skilnaden på VUL och RUL till exempel?
    vul= vaginalt ultraljud
    rul= rutin ultraljud
    ul= ett vanligt ultraljud

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Vili

och TUL=tillväxtultraljud

Nu har vi snart fångat alla förkortningar Tungan ute

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • LillaBabyK

Hej alla :D !
    Jag plussade den 3:e januari och var på VUL och inskrivning den 7:e.
    Det var alldeles för tidigt för att kunna se något så jag har en jättefin svart/vit bild på min kissblåsa i stort sett ;D men det är den finaste bilden i världen. Jag ska tillbaka på fredag och då hoppas jag den har växt till sig lite så man får se något! Är väl kanske lite smått orolig för att den växter där den inte ska men annars är det bara lycka!

Jag har inte så mycket symtom, hade mycket molvärk från 4 dagar efter ÄL tills iförrgår men nu har jag bara ömma bröst och det eviga kissandet, lika bra att man flyttar in på toan känns det som. Är lite smått PMSig också om jag får säga det själv.

Hur gör man för att stå ut med att tiden kryper fram! Nästan så man önskar att man fortfarande inte visste något! 

• Somnium

Min bröst har växt så jag har en kupa större nu, hur ska detta gå?!!
    Jobbar inom vården och inatt fick jag en hand placerad över ena bröstet och personen nöp till utav fan! DÅ märkte jag hur otroligt ömma dom är haha.
    Alla mina symtom har försvunnit annars, gjorde ett gravtest igår igen på BIM och det är starkare, men blbir lite orolig iaf då jag inte känner något längre???   

• anirahtak
    LyckligFru skrev 2012-01-08 11:10:01 följande:
    Intressant vad olika där är beroende på var man bor gällande UL/VUL

Med dottern gjorde jag två UL ett i vecka 12+2 och ett i vecka 24+0 det var dom obligatoriska som man gjorde där jag bodde då
    Nu har vi flyttat och här har också nyligen införts nya direktiv så här är det numera rutin att man gör ett tidigt UL/VUL i vecka 9+0- 11+0 då får man också välja om man vill göra KUB oavsett ålder, bor ju i Finland o här erbjuds alla kvinnor kub gratis. Sedan gör man ytterliggare RUL då i vecka 17-18 och sedan görs ytterligare i vecka 37 så sammanlagt så gör man 3-4 UL här.
    Gratis KUB!!! Shit..kanske borde flytta tillbaka till Finland då..;) (Kommer ju från Finland och bott i Sverige 6 år nu).. Vi ska betala 2000kr för vårt kub i februari..:(
  • Den lilla M

hos min gyn så är det bara att säga till om kub om man vill ha det oavsett ålder.. kostar som en undersökning, dvs 230kr!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Choccolat

Hmm.. jag måste säga att jag är lite förvånad över att det är så mååånga som ska göra tidiga vul. Alla kan väl inte haft problem innan med upprepade mf, ma eller x?

När det gäller x så förstår jag att man gör vul jättetidigt för att kolla att det sitter rätt... men om man ska kolla ma eller bara minska oro, så är man ju faktiskt inte säker på att se något förrens v 8, dvs 7+.... Vad jag vet brukar man avråda från vul tidigare än så pga att det kan skapa ännu mer oro ifall man inte ser något TROTS att allt är som det ska... Många ser ju hjärtat vid 6+.. men långt ifrån alla..

Jag menar verkligen inte att vara negativ eller otrevlig.. nog för att detta ska bli mitt första barn, men gravid har jag varit tidigare. Och hade jag kommit in i denna tråden helt blank sedan tidigare hade jag blivit skitnojjig och trott att det är nästan självklart att man ska göra vul senast i v 7 typ...

• Choccolat
    Den lilla M skrev 2012-01-08 08:49:49 följande:
    idag vaknade jag och känner mig inte ett dugg gravid, igår mådde jag lite små illa mitt på dan o hade lite växtvärk idag inget.. suck jag avskyr såna här dagar. Det får mig direkt att tänka att det är ännu ett MF på g...
    Så har jag också... men jag tröstar mig med att kroppen dels "vänjer sig" vid hormonnivån ibland som gör att man mår illa. Växtvärken är inte konstant.. och allting kommer och går.. Du vet "Slemtorsk".. hon skrev en sån bra grej: PUPO!
    Pregnant until proven otherwise!!!!
  • AngelinFear

Kul att se att man kan testa när som på dagen, och idag är strecket dubbelt så starkt som de strecket som ska vara där... nästan vinrött, kul och då finns de ju ingen risk att man inte är gravid ;)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012