Choccolat skrev 2012-01-08 13:58:49 följande:
Hmm.. jag måste säga att jag är lite förvånad över att det är så mååånga som ska göra tidiga vul. Alla kan väl inte haft problem innan med upprepade mf, ma eller x?
När det gäller x så förstår jag att man gör vul jättetidigt för att kolla att det sitter rätt... men om man ska kolla ma eller bara minska oro, så är man ju faktiskt inte säker på att se något förrens v 8, dvs 7+.... Vad jag vet brukar man avråda från vul tidigare än så pga att det kan skapa ännu mer oro ifall man inte ser något TROTS att allt är som det ska... Många ser ju hjärtat vid 6+.. men långt ifrån alla..
Jag menar verkligen inte att vara negativ eller otrevlig.. nog för att detta ska bli mitt första barn, men gravid har jag varit tidigare. Och hade jag kommit in i denna tråden helt blank sedan tidigare hade jag blivit skitnojjig och trott att det är nästan självklart att man ska göra vul senast i v 7 typ...
Jag förstår vad du menar. Jag bor utanför Sverige så här är det normalt att man går och blir inskriven på en gång för att man ska kunna få alla försäkringspapper i ordning och att manska kunna boka sjukhus för den beräknade dagen. Men sen tror jag att jag kom in extra tidigt med mina svenska gravtest som jag visste kunde ge mig svar innan BIM och inte en vecka efter som dom flesta tror här. Men då är det rutin att dom kollar så att moderkaka och annat är på plats så då får vi tidiga VUL med video och hela paketet :D
Om jag själv skulle ha gjort upp en plan så skulle jag nog ha gått in för första VUL i vecka 8-10.