• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Den lilla M
    Choccolat skrev 2012-01-08 14:01:40 följande:
    Du vet "Slemtorsk".. hon skrev en sån bra grej: PUPO!
    Pregnant until proven otherwise!!!!
    hahaahaa ja jag läste det där igår och la genast in PUPO i mitt ordföråd  
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • LillaBabyK
    Choccolat skrev 2012-01-08 13:58:49 följande:
    Hmm.. jag måste säga att jag är lite förvånad över att det är så mååånga som ska göra tidiga vul. Alla kan väl inte haft problem innan med upprepade mf, ma eller x?

När det gäller x så förstår jag att man gör vul jättetidigt för att kolla att det sitter rätt... men om man ska kolla ma eller bara minska oro, så är man ju faktiskt inte säker på att se något förrens v 8, dvs 7+.... Vad jag vet brukar man avråda från vul tidigare än så pga att det kan skapa ännu mer oro ifall man inte ser något TROTS att allt är som det ska... Många ser ju hjärtat vid 6+.. men långt ifrån alla..

Jag menar verkligen inte att vara negativ eller otrevlig.. nog för att detta ska bli mitt första barn, men gravid har jag varit tidigare. Och hade jag kommit in i denna tråden helt blank sedan tidigare hade jag blivit skitnojjig och trott att det är nästan självklart att man ska göra vul senast i v 7 typ...
    Jag förstår vad du menar. Jag bor utanför Sverige så här är det normalt att man går och blir inskriven på en gång för att man ska kunna få alla försäkringspapper i ordning och att manska kunna boka sjukhus för den beräknade dagen. Men sen tror jag att jag kom in extra tidigt med mina svenska gravtest som jag visste kunde ge mig svar innan BIM och inte en vecka efter som dom flesta tror här. Men då är det rutin att dom kollar så att moderkaka och annat är på plats så då får vi tidiga VUL med video och hela paketet :D

Om jag själv skulle ha gjort upp en plan så skulle jag nog ha gått in för första VUL i vecka 8-10.
  • Enniie

Jag...är...såååå...trött! Jösses alltså. Och det är flera timmar kvar innan man får sova!

• Lemis

Jag som haft x måste göra vul för att se så den sitter rätt. Ändå fick jag slåss för ett tidigt vul. Men det beror nog på vem man prata med i telefon. Jag höll på att stryka med förra gången och då var jag i vecka 10 med en växande räka och tickande hjärta men i Äggledaren. Fy blä. Vill aldrig mer uppleva. Jag känner mig som en tickande bomb just nu. Men d känns bättre denna gången eftersom gravtest blivit så starka. Jag har knappt kissat på dem förrän strecken är där. Både ju vara bra. Sist fick jag bara svaga. Jag har en son sen innan och med han fattade jag inte att jag var gravid först och var heller aldrig orolig för missfall eller x. Men med mer våra olika erfarenheter så förstår jag all oro. Man kan liksom inte vara lycklig fullt ut.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • oOLillaJagOo

Ojojoj, är jag verkligen gravid?! :) Testade negativt några ggr innan BIM, svagt plus BIM-2 och svagt idag på BIM. Var tvungen att testa ännu en gång idag.. och här är bild på det sista testet jag tagit.. vågar man tro att man är med barn nu? =)
  • Choccolat
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-08 14:44:28 följande:

Ojojoj, är jag verkligen gravid?! :) Testade negativt några ggr innan BIM, svagt plus BIM-2 och svagt idag på BIM. Var tvungen att testa ännu en gång idag.. och här är bild på det sista testet jag tagit.. vågar man tro att man är med barn nu? =)
    GRATTIS!!! Visst är du gravid! =)
  • FruFH

Grattis och välkommen. Klart du är gravid (säger jag som var tvungen att testa igen nu på morgonen...)
  • LillaBabyK

Nog är du på smälllen alltid! :D GRATTIS :D !!
  • AngelinFear

Någon mer än mig som fryser något så fruktansvärt, mer än innan?

Jag får lila naglar som dessa när jag fryser :(

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012