• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Lemis

Jag hade skit ont med x och blödde inget förrän det sprack i Äggledaren. K Jag svimmade och kunde inte andas och förlorade 2,5 liter blod i buken. Därför blev det snitt för mig igen. Vår son kom ut med akut snitt. Då vägde han 4,7 kg så är denna graviditet sitter rätt så kommer jag oroa mig för annat. Men innerst inne så tänker jag också på. All lycka. Man får ju inte gräva ner sig tankar och bekymmer. Man ska ju njuta. Min man tycker vi ska njuta av att vi just nu blivit gravida, jag har ju bara en äggledare kvar. Stort grattis till alla ny plussade. Jag tog två nya tester idag med. Kan inte låta bli.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • Eddies
    Together90 skrev 2012-01-08 16:09:33 följande:
    Nu tjejer är det över...testet är negativt idag.... så nu slutar jag med medicinen och inväntar blödningen och hoppas att kroppen blir normal fort igen.

Börja tänka om det är något fel på min slemhinna då förra månanden var en kemisk och detta blev också typ liknade då ägget måste släppt eller något.. jag vet inte!

Jag är helt förstörd och jag vet inte ut eller in.. vafan är det för fel?

4e missfallet eller 5:e med den kemiska... jag orkar inte, inte rättvist..men livet är väll inte rättvist men jag fattar inte..när är det min tur ?

Det jobbigaste är alla symtomen... illamående, brösten, kissnödigheten, halsbrännan och tröttheten..allt var bara en lögn... vafan !!
    Kram      
    jag beklagar verkligen :( .... jag hoppas verkligen att det är din tur snart ! de måste göra någon ordentlig utredning på dig så du kan få svar på varför det blir såhär..
  • Together90
    Eddies skrev 2012-01-08 16:23:54 följande:
    jag beklagar verkligen :( .... jag hoppas verkligen att det är din tur snart ! de måste göra någon ordentlig utredning på dig så du kan få svar på varför det blir såhär..

Har gjort det.. har gjort typ alla prover man kan göra inkl. hysteroskopi (när dem tittar in i livmodern) men det finns inga fel, finns inga upptäckta fel..

Jag fattar inte..:(

Har fått mediciner och allt för att hjälpa graviditeten men det funkar inte, måste be om predinsol (kortison) nästa gång jag går till läkaren ( 12/1 ska jag dit)

Och be dem kolla upp äggkvaliten eller något på mig eller kolla sambons sperma, jag börja undra ang. slemhinnan... men dem såg inget fel på den när dem tittade in men ändå? Något känns fel..

Lycka till alla andra, hoppas ni får era fina bebisar tillslut..           
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • AngelinFear
    Nu tjejer är det över...testet är negativt idag.... så nu slutar jag med medicinen och inväntar blödningen och hoppas att kroppen blir normal fort igen.

Börja tänka om det är något fel på min slemhinna då förra månanden var en kemisk och detta blev också typ liknade då ägget måste släppt eller något.. jag vet inte!

4e missfallet eller 5:e med den kemiska... jag orkar inte, inte rättvist..men livet är väll inte rättvist men jag fattar inte..när är det min tur ?

Det jobbigaste är alla symtomen... illamående, brösten, kissnödigheten, halsbrännan och tröttheten..allt var bara en lögn... vafan !!
    Kram      
    Åh gud vad jobbigt! :(

Hoppas du kan få svar en dag så du kan försöka igen *styrkekram*
  • Kaksmulan1

Together90. Jag finner inga ord. Tårarna rinner när jag läser ditt inlägg. Livet kan vara så fruktansvärt orättvist ibland. Hur mycket smärta ska vi behöva axla? Förstår att det känns alldeles nattsvart just nu och du vill dra täcket över huvudet. Det tycker jag du ska också, man FÅR må dåligt. Sen vet både du och jag att man lyckad kravla upp ur det där hålet igen och nånstans hittar styrkan att kämpa vidare. För starka är vi, vi kvinnor. Starkare än vi ger oss själva credit för. Kommer inte ihåg om nu gjort utredning än men hoppas du har nån du kan prata om det här med, förrutom din goa mamma då :) styrkekram till dig och din familj.

• Lemis
    Together90 skrev 2012-01-08 16:26:45 följande:
    Har gjort det.. har gjort typ alla prover man kan göra inkl. hysteroskopi (när dem tittar in i livmodern) men det finns inga fel, finns inga upptäckta fel.. Jag fattar inte..:( Har fått mediciner och allt för att hjälpa graviditeten men det funkar inte, måste be om predinsol (kortison) nästa gång jag går till läkaren ( 12/1 ska jag dit) Och be dem kolla upp äggkvaliten eller något på mig eller kolla sambons sperma, jag börja undra ang. slemhinnan... men dem såg inget fel på den när dem tittade in men ändå? Något känns fel.. Lycka till alla andra, hoppas ni får era fina bebisar tillslut..           
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11

Jag beklagar. Trist som fanns och livet är orättvist. Tyvärr. Du har barn innan?
    höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • N1987

Kram      
    Jag blir så ledsen av att läsa ditt inlägg.. Jag beklagar verkligen såå mycket. Världen är grymt orättvis ibland och jag lider så mycket med dig!
    Har du funderat på att äta något som gör slemhinnorna lite tjockare? Typ Borago eller Membrasin eller så? Det kanske kan hjälpa dig i framtiden. För det kommer bli din tur..
    Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • N1987

Usch. Idag har jag varit så himla ledsen.. Jag antar att det är hormonerna som spökar. Jag fick plötsligt bara för mig att det inte kommer gå vägen denna gång heller. Det är ju skitdumt att tänka så för det finns egentligen ingenting som tyder på att det inte skulle gå bra. Jag antar att det var för att brösten slutade ömma i morse, men det har dom ju gjort förr.. NU ska jag verkligen försöka bli mer positiv och tro på att det kommer gå!
    Jag har relativt ofta lite ilningar och molvärk i magen men det är framför allt på höger sida sen någon dag tillbaka. Ni som haft X, bör jag oroa mig?

• Choccolat

Together: Fyyy vad jag lider med dig! Så fruktansvärt orättvist!!! Tog du sprutor denna gång? Kanske du kan göra det nästa gång annars.. Även om du börjar blöda normalt snart tycker jag att du ska gå till läkaren. Det är bra att det "dokumenteras".. Jag hoppas verkligen att du kan få mer hjälp! Din man nu, är det pappan till ditt barn? I så fall "ska" det ju fungera.. Men det är ju ingen jäkla tröst nu.. Det som är positivt är i alla fall att du tycks ha väldigt lätt för att bli gravid.. Inte hjälper väl det nu dock! Kramar om dig massor och hoppas verkligen att det är din tur väldigt snart!!!!!!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012