• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Choccolat

N1987: jag förstår din oro.. Jag känner likadant mest hela tiden.. Tror jag kommer vara orolig låååång tid framöver tyvärr...

• Eddies
    N1987 skrev 2012-01-08 16:46:04 följande:
    Usch. Idag har jag varit så himla ledsen.. Jag antar att det är hormonerna som spökar. Jag fick plötsligt bara för mig att det inte kommer gå vägen denna gång heller. Det är ju skitdumt att tänka så för det finns egentligen ingenting som tyder på att det inte skulle gå bra. Jag antar att det var för att brösten slutade ömma i morse, men det har dom ju gjort förr.. NU ska jag verkligen försöka bli mer positiv och tro på att det kommer gå!
    Jag har relativt ofta lite ilningar och molvärk i magen men det är framför allt på höger sida sen någon dag tillbaka. Ni som haft X, bör jag oroa mig?
    vi får försöka peppa varandra, varken du eller jag har något som talar emot denna graviditet just nu ! Allt verkar bra, vi har inte ont och blöder inte !, än så länge är allt bra

första veckan efter mitt pluss hade jag jätte mkt "mensvärk", hann till ochmed börja vänja mig vid det. Sen avtog de denna vecka och nu har jag haft till och från först i höger sida och sen i vänster och sen lite överallt och hit och dit. Och hoppas såklart att det inte skall vara något galet. Jag önskar bara så att jag fick se så den sitter på rätt plats och att hjärtat slår, då hade jag känt en trygghet.

Min mamma sa idag att bebisen mår så bra där inne och växer ! trots att jag inte känner något ibland. Hon har haft 4 graviditeter som slutat i 4 bebisar, både bra graviditeter och komplikationer, men allt har gått bra ! Hon sa att hon aldrig riktigt varit orolig. Jag tror att i dagens läge så eggar man upp varandra och oroar sig än mer. man läser mkt på internet och tar vart enda symtom som något negativt.

och jag är precis likadan. Jag bara längtar så otroligt mycket tills man vågar slappna av. Kanske när magen börjar växa, och man får se de lilla knytet. Jag vill bara att detta ska vara en njutfull graviditet ! Utan oro och jag försöker verkligen att tänka att det är bara bra, så länge jag ej har ont eller blöder. Allt är bra ! Det är STOR chans att vi får bebisarna vi längtar efter !!
  • N1987
    Choccolat skrev 2012-01-08 16:53:13 följande:
    N1987: jag förstår din oro.. Jag känner likadant mest hela tiden.. Tror jag kommer vara orolig låååång tid framöver tyvärr...
    Usch ja.. Jag hoppas oron klingar av lite efter RUL i alla fall.
    Jag har faktiskt tänkt att köpa en doppler, så man kan höra bebisens hjärtslag hemma.. Kanske blir en liten trygghet..?
  • LillaBabyK
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-08 16:05:20 följande:
    Tjejer, är det något man ska tänka på nu när man precis har plussat? Finns det något som man absolut inte ska äta?!
    Jag tycker omega-3 och Folic Acid är prio :) Jag köpte sånna där gravid vitaminer och såg till att dom hade det i sig eftersom de viktigaste på bebisen byggs nu sen växer den i stort sett bara efter den här perioden. Så det är det jag fokuserar på!

Rått kött och typ lever ska man inte äta. Eller mögelost. Sushi. 
  • Lemis

Together90. Beklaga de som hänt. Så orättvist. Har du barn sen innan med din man. ? N1987: när jag fick x så hade jag alla symtomer man kan ha. Spydde mycket. Me jag vet att bröstetn krympte och jag fick bruna flyktingar med typ små bitar i. Tyvärr tog inte bm mig inte på allvar. Jag blev även förstoppad. Men jag vet att jag på jobbet en gång fick skit ont på höger sida och fick lägga mig och vila. Det var veckan innan op för mig. Men jag hade på känn den gången att något var fel. Önskat så att jag stod på mig mer. Nu känns det ändå annorlunda och bättre, men även jag har små hugg ibland på höger och sen på vänster så visst är jag orolig och få panikångest på natten ibland. Men jag tror inte du har det. Men gör det sjukt ont så du inte kan stå upp?

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-08 17:01:19 följande:
    vi får försöka peppa varandra, varken du eller jag har något som talar emot denna graviditet just nu ! Allt verkar bra, vi har inte ont och blöder inte !, än så länge är allt bra

första veckan efter mitt pluss hade jag jätte mkt "mensvärk", hann till ochmed börja vänja mig vid det. Sen avtog de denna vecka och nu har jag haft till och från först i höger sida och sen i vänster och sen lite överallt och hit och dit. Och hoppas såklart att det inte skall vara något galet. Jag önskar bara så att jag fick se så den sitter på rätt plats och att hjärtat slår, då hade jag känt en trygghet.

Min mamma sa idag att bebisen mår så bra där inne och växer ! trots att jag inte känner något ibland. Hon har haft 4 graviditeter som slutat i 4 bebisar, både bra graviditeter och komplikationer, men allt har gått bra ! Hon sa att hon aldrig riktigt varit orolig. Jag tror att i dagens läge så eggar man upp varandra och oroar sig än mer. man läser mkt på internet och tar vart enda symtom som något negativt.

och jag är precis likadan. Jag bara längtar så otroligt mycket tills man vågar slappna av. Kanske när magen börjar växa, och man får se de lilla knytet. Jag vill bara att detta ska vara en njutfull graviditet ! Utan oro och jag försöker verkligen att tänka att det är bara bra, så länge jag ej har ont eller blöder. Allt är bra ! Det är STOR chans att vi får bebisarna vi längtar efter !!
    Tack snälla du, det behövs faktiskt lite peppning ibland.. {#emotions_dlg.flower}
    Men som du säger, man eggar upp varandra lite och nog för att jag verkligen älskar FL och hur mycket jag lär mig här varje dag så för det inte bara gott med sig tyvärr. Jag hade till exempel ingen aning om vad ett X var innan jag gick med här. Inte ett MA heller för den delen. Ibland tycker jag att det hade varit lite skönt att inte veta, oron hade varit mindre då och varken MA eller X kan man ju göra någonting för att förhindra..
    Jag ska försöka tänka som du precis skrev, att det faktiskt är STOR chans att vi får våra små bebisar Glad
  • AngelinFear

Någon som vet om det är normalt att få kramp/värk "down there"?

• N1987
    Lemis skrev 2012-01-08 17:06:56 följande:
    Together90. Beklaga de som hänt. Så orättvist. Har du barn sen innan med din man. ? N1987: när jag fick x så hade jag alla symtomer man kan ha. Spydde mycket. Me jag vet att bröstetn krympte och jag fick bruna flyktingar med typ små bitar i. Tyvärr tog inte bm mig inte på allvar. Jag blev även förstoppad. Men jag vet att jag på jobbet en gång fick skit ont på höger sida och fick lägga mig och vila. Det var veckan innan op för mig. Men jag hade på känn den gången att något var fel. Önskat så att jag stod på mig mer. Nu känns det ändå annorlunda och bättre, men även jag har små hugg ibland på höger och sen på vänster så visst är jag orolig och få panikångest på natten ibland. Men jag tror inte du har det. Men gör det sjukt ont så du inte kan stå upp?
    Jag beklagar verkligen, både att du haft X och att din BM inte tog dig på allvar. Jag tycker det är skandalöst, det ÄR deras jobb. USCH! Skönt att det känns bättre för dig denna gång, då är säkert allt som det ska.
    Det gör absolut inte jätteont på mig. Det molar litegrann och som sagt ilar, nästan som jag har en nerv i kläm typ.. Det är säkert ingen fara.
  • Lemis

Skriver från mobilen där ordlistan och jag inte kommer överens.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • N1987
    Lemis skrev 2012-01-08 17:11:19 följande:
    Skriver från mobilen där ordlistan och jag inte kommer överens.
    Jag hänger med ändå! ;) Fast jag skrattade lite åt att du hade fått "bruna flyktingar" Skrattande
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012