N1987 skrev 2012-01-08 16:46:04 följande:
Usch. Idag har jag varit så himla ledsen.. Jag antar att det är hormonerna som spökar. Jag fick plötsligt bara för mig att det inte kommer gå vägen denna gång heller. Det är ju skitdumt att tänka så för det finns egentligen ingenting som tyder på att det inte skulle gå bra. Jag antar att det var för att brösten slutade ömma i morse, men det har dom ju gjort förr.. NU ska jag verkligen försöka bli mer positiv och tro på att det kommer gå!
Jag har relativt ofta lite ilningar och molvärk i magen men det är framför allt på höger sida sen någon dag tillbaka. Ni som haft X, bör jag oroa mig?
vi får försöka peppa varandra, varken du eller jag har något som talar emot denna graviditet just nu ! Allt verkar bra, vi har inte ont och blöder inte !, än så länge är allt bra
första veckan efter mitt pluss hade jag jätte mkt "mensvärk", hann till ochmed börja vänja mig vid det. Sen avtog de denna vecka och nu har jag haft till och från först i höger sida och sen i vänster och sen lite överallt och hit och dit. Och hoppas såklart att det inte skall vara något galet. Jag önskar bara så att jag fick se så den sitter på rätt plats och att hjärtat slår, då hade jag känt en trygghet.
Min mamma sa idag att bebisen mår så bra där inne och växer ! trots att jag inte känner något ibland. Hon har haft 4 graviditeter som slutat i 4 bebisar, både bra graviditeter och komplikationer, men allt har gått bra ! Hon sa att hon aldrig riktigt varit orolig. Jag tror att i dagens läge så eggar man upp varandra och oroar sig än mer. man läser mkt på internet och tar vart enda symtom som något negativt.
och jag är precis likadan. Jag bara längtar så otroligt mycket tills man vågar slappna av. Kanske när magen börjar växa, och man får se de lilla knytet. Jag vill bara att detta ska vara en njutfull graviditet ! Utan oro och jag försöker verkligen att tänka att det är bara bra, så länge jag ej har ont eller blöder. Allt är bra ! Det är STOR chans att vi får bebisarna vi längtar efter !!