• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • LillStinis

Jag lyckades få vul vid båda inskrivningarna på mina tidigare graviditeter. Jag gjorde en fuling. Jag sa att jag var orolig och precis hade haft blödningar. Kostade ingenting.

• Den lilla M

idag vaknade jag och känner mig inte ett dugg gravid, igår mådde jag lite små illa mitt på dan o hade lite växtvärk idag inget.. suck jag avskyr såna här dagar. Det får mig direkt att tänka att det är ännu ett MF på g...

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Kaksmulan1

Missförstå mig rätt men varför denna "hysteri" (kom inte på nått bättre ord) med tidigt vul? Alltså, ni som haft x, det köper jag rätt av men alla andra. Minns att jag blev så förvånad förra gången på inskrivningen då det ingick ultraljud, det va i v.10 och jag hade inte haft en tanke på att jag skulle få se bebisen då. Visst, jag vet mer nu, och haft missfall, men jag skulle ju behöva göra vul varje dag om jag skulle nojja över riskerna, för missöden kan ju ske när som... Men men, det är ju bara mina funderingar runt ämnet.

• Den lilla M

jag har haft 4st mf och min bm vill att jag kommer in på vul v7/8, v10, v 12/13. Tror det är mer för att hon vill hålla koll på graviditeten..

• Kaksmulan1

LillaM, jo men det är skillnad, din BM vill detta. Menade alla dessa privata VUL. Och! Jag menade verkligen inget ont med mitt inlägg, blir fundersam bara vad det kommer sig av och om jag också borde jaga privat VUL... Men men

• Den lilla M

själv tror jag att det är bra att låta bli med en massa vul.. jag har själv ingen lust att göra alla dessa vul pga att man faktiskt stör den lilla bönan. jag vet ett det råder skilda åsikter om detta men men

• splink

Jag kommer säkert göra massor av VUL och UL under även den här graviditeten. Med min dotter gjorde jag så många att jag inte ens kan räkna alla. Det var dock sjukvården som ville hålla koll och så är det nu också. Ska göra VUL den 24:e Hoppas på att få se ett litet hjärta då. Det är hemskt när dom sätter igång och letar och letar och är helt tysta... Tiden går så långsamt, och sen säger dom att det inte finns något.. Har hänt mig några gånger och det är lika hemskt varje gång. 

Dotter född -07, BF med syskon 17/9
  • Kaksmulan1

Splink. Ja, det verkar ju vara väldigt inviduellt det här med vul. Och jag förstår hur jobbigt det måste vara när man har massa i bagaget. Jag är bara rädd att om jag gör ett tidigt vul, typ v.7 och allt ser bra ut, så säger många här inne att det är v.9 som är nån form av magisk gräns, om man då gör vul vid inskrivningen igen v.10 och nått har hänt, är det inte jobbigare då när man sett bebin leva i v.7 än om man inte vetat? Förstår du hur jag tänker? Känner mig så himla kluven.

• naggym

Fått bruna flytningar och lite känningar i magen idag  v 6 (5+3) :( :(

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012