• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • FruFH

Någon skåning som vet vart man kan göra vul tidigt?
    Har hört talas om Laurentikliniken i Lund, kan man göra vul där? Pris?

• anirahtak

Önskar att vi också fick tidiga vul/ul. Här (Västerbotten) ingår det alltså bara ett enda ultraljud och det är RUL i v.16-18 som är det tidigaste man får göra.. Vill man göra tidigare får man boka privat och kostar kring tusenlappen..

• Ma JoLi
    Choccolat skrev 2012-01-07 12:46:40 följande:
    Nästan humor att vi alla har v 9 som tröskel.. denna gång ska det banne mig gå! =)
    Jag fick mitt MF i slutet av vecka 9 jag också...
  • Choccolat
    Ma JoLi skrev 2012-01-07 23:40:11 följande:
    Jag fick mitt MF i slutet av vecka 9 jag också...
    Men jäklar! Vi måste typ hurra för varenda en av oss när v 9 är passerat!!!
  • Ma JoLi
    Choccolat skrev 2012-01-07 23:48:23 följande:
    Men jäklar! Vi måste typ hurra för varenda en av oss när v 9 är passerat!!!
    Det verkar vara en magisk vecka...
  • Skrutt 83

Såg att ni diskuterat BBStockholm, födde min son där -09 och var så nöjd! Helt fantastiskt var det där, då gällde som sagt garanterad plats om man gick på deras mödravårdsmottagningar och hade en normal graviditet. De kunde då inte ta emot om man hade några komplikationer, inga igångsättningar, planerade snitt osv. Men nu är det ju fritt vårdval så alla har möjlighet att välja dem, även vid komplikationer osv. Därför kan man inte heller längre blir garanterad plats trots att man går hos deras mödravård.

Vad tidigt ni får boka in vul! Jag fick inte tid förens den 23/1 är då i v. 7+5. Bad om tidigt men de ville göra i tidigast v.8 för att man absolut ska kunna se hjärtat

• N1987

Tack för uppdateringen om BBStockholm Skrutt! Jag kör på barnmorskorna gamla stan, dom verkar superbra, och hoppas på att få föda där om jag kommer så långt :)

• Enniie

Tänk att man fick för sig att duscha och hänga tvätt mitt i natten. Ligger och kollar på tv nu för att varva ner lite, men det är lättare sagt än gjort. Igår somnade jag runt 04 på morgonen. Det är ju helt omvänt, jag är supertrött under dagarna, men sen under sena kvällen/ natten så blir jag helt plötsligt superpigg. Vaddå komma in i en andra och tredje andning.

• LillyRose

Tråkigt när män är kalla..men tror att de ibland har svårt att ta til sig att det växer nått i oss..ett barn som VI tillsammans har skapat! Jag själv blir rädd när jag läser alls otroligt som händer därinne just nu

Min man är så söt...kom hem med nyinköpta kläder i fredags som jag skulle vara fin i sen och inatt har handen vilat på magen hela natten! Detta är den enda mannen som någonsin brytt sig om min mage eller graviditet så jag njuter för fullt <3 

• LillyRose
    N1987 skrev 2012-01-07 21:49:25 följande:
    ÅH VAD KUL! Hoppas man får se ett litet hjärta pulsera där inne! Glad
    Jag ska på VUL på tisdag i v 5+0 och den 23e i v 6+6..
    -----jag som haft x fick inte ens komma in förrens 6+3! Är ju ganska långt gången då! Hoppas ni får bilder!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012