• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • N1987

LillyRose: Jättedåligt att du inte får komma för ens då.. Även om du gjort VUL i v 5 hade man väl sett om graviditeten satt på rätt ställe eller inte? Förstår inte varför dom vill vänta..:( Känns det annorlunda denna gång jämfört med när du fick ditt X?

• splink
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-08 09:37:28 följande:
    Splink. Ja, det verkar ju vara väldigt inviduellt det här med vul. Och jag förstår hur jobbigt det måste vara när man har massa i bagaget. Jag är bara rädd att om jag gör ett tidigt vul, typ v.7 och allt ser bra ut, så säger många här inne att det är v.9 som är nån form av magisk gräns, om man då gör vul vid inskrivningen igen v.10 och nått har hänt, är det inte jobbigare då när man sett bebin leva i v.7 än om man inte vetat? Förstår du hur jag tänker? Känner mig så himla kluven.
    Min tanke är att göra VUL i vecka 7, vecka 12 och sen rUL i vecka 18 någonting. Därefter är det inte så viktigt för mig för då känner jag ju bebisen liksom och behöver inte se för att känna mig lugn. Men det där kan jag inte styra utan det får läkarna bestämma.
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9
  • Den lilla M
    naggym skrev 2012-01-08 10:10:48 följande:
    Fått bruna flytningar och lite känningar i magen idag  v 6 (5+3) :( :(
    beklagar.. jag vet hur pissigt det känns !! dock så finns det dem som får bruna flytningar utan att det är nån fara. kramar
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • naggym
    Den lilla M skrev 2012-01-08 10:39:18 följande:
    beklagar.. jag vet hur pissigt det känns !! dock så finns det dem som får bruna flytningar utan att det är nån fara. kramar
    ja man blir riktigt ledsen :( jo jag har hört det, men med tanke på att alla mina symtom försvunnit så gick det nog inte vägen :(
  • LillyRose
    N1987 skrev 2012-01-08 10:31:21 följande:
    LillyRose: Jättedåligt att du inte får komma för ens då.. Även om du gjort VUL i v 5 hade man väl sett om graviditeten satt på rätt ställe eller inte? Förstår inte varför dom vill vänta..:( Känns det annorlunda denna gång jämfört med när du fick ditt X?
    Ja när jag hade mitt x låg jag med värmefilten på magen hela tiden
  • LyckligFru

Intressant vad olika där är beroende på var man bor gällande UL/VUL

Med dottern gjorde jag två UL ett i vecka 12+2 och ett i vecka 24+0 det var dom obligatoriska som man gjorde där jag bodde då
    Nu har vi flyttat och här har också nyligen införts nya direktiv så här är det numera rutin att man gör ett tidigt UL/VUL i vecka 9+0- 11+0 då får man också välja om man vill göra KUB oavsett ålder, bor ju i Finland o här erbjuds alla kvinnor kub gratis. Sedan gör man ytterliggare RUL då i vecka 17-18 och sedan görs ytterligare i vecka 37 så sammanlagt så gör man 3-4 UL här.

www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥
  • JLD1979

Hej,

Ni får ursäkt min okunskap men jag hittade hit igår kväll först och väntar mitt första barn.

Vad betyder "MA" och "X"?

• Den lilla M

X= utomkvedskap
    MF= spontan missfall dvs där man blöder av sig själv.
    MA= missed abortion, missfall som upptäcks vid ultraljud  dvs där fostret har dött men inte kommit ut av sig själv.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Gosmos

Ja det är en jäkla massa förkotningar jag absolut inte fattar! Vad är skilnaden på VUL och RUL till exempel?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012