• naggym

Vi som väntar smått i September 2012

Hej på er!

Plussade kl 06 på nyårsmorgonen.. Vilken överraskning :) Det var inte planerat men vi är otroligt glada ändå. Känns jättespännande denna tid framöver. Skönt att alla ni finns att ventliera med! Enligt FL:s beräkning är BF 4 sept.

kramkram

• naggym

Fått bruna flytningar och lite känningar i magen idag  v 6 (5+3) :( :(

• naggym
    Den lilla M skrev 2012-01-08 10:39:18 följande:
    beklagar.. jag vet hur pissigt det känns !! dock så finns det dem som får bruna flytningar utan att det är nån fara. kramar
    ja man blir riktigt ledsen :( jo jag har hört det, men med tanke på att alla mina symtom försvunnit så gick det nog inte vägen :(
  • naggym

Detta jäkla illamående... Kräktes imorse för första gången.. Kan inte göra annat än ligga i soffan.. På måndag börjar skolan igen och det är min sista termin på utbildningen.. Vill ju såklart göra klart skolan men hur ska det gå med detta illamående.. Huuhuu :( :)

• naggym

Är det normalt att man känner sig deppig och knappt vill göra nått??

• naggym

Nu har jag inhandlat postafen, hoppas nu att det hjälper mot mitt illamående och kräkningar så jag kan vara på skolan :)

• naggym

6+1 idag.. Jag är helt färdig.. Ligger i soffan för 5e dagen.. Illamåendet är något bättre med medicinen men är det normalt att man känner sig såhär slut? Som att jag har världens influensa eller nått.. Hade aldrig orkat jobba...

• naggym

Hej på er! Idag fick jag suuperont i magen mest på vänster sida.. Höll i sig ca 10 min. Känner sedan att det kommer blod.. Kom några droppar på pappret och efter det försvann smärtan.. Jag ringde direkt till gyn och dom tycker jag ska avvakta.. Har haft bruna flytningar och konstiga känningar på vänster sida.. Kändes nästan som vid ägglossning ibland.. Jag är nästan 100 på att det är utomkvedshavandeakap.. Sjukt att jag inte får komma in på undersökning.. Istället ska man gå och vänta tills äggledaren brister och det blir akut operation.. :( känns inte alls kul.. Att man inte får komma in nu.. Känner mig som en tickande bomb.. blöder inget mer just nu utan det kom bara vid själva smärtan..

• naggym

Detta är helt sjukt.. Efter att ha haft bruna flytningar och riktigt ont i magen igår samt färskt blod så fick jag idag komma på undersökning där hon såg två "hål" i livmodern varav den ena var tom och den andra hade en ca 1cm liten bebis med ett tickande hjärta.. Smärtan och blodet beror mest troligt på att en tvilling ville ut.. Och jag som trodde jag hade utomkvedshavandeakap.. Känns så overkligt men jag är lycklig.. Håller tummarna att denna vill stanna.. :)

• naggym
    Vili skrev 2012-01-20 12:16:44 följande:
    grattis först och främst :) men du såg man där den andra tvillingen suttit? För jag misstänker att mina blödningar där de sett ut som om hinnor kommit ut också var en tvilling men läkaren kunde inte se något som tydde på det.. blöder du fortfarande? läkaren sa att jag kunde blöda i princip hur länge till som helst..kändes ju positivt eller inte..
    Isak 090122

Ja man såg ett tydligt hål i livmodern som var tom.. Jag småblöder och hon sa att det kunde göra det ett tag till men inte så länge till vad jag förstod.. Jag är inte förvånad för både jag och sambon har massa tvillingar i släkten.. Min svärmor är tvilling bland annat :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012