• naggym

Vi som väntar smått i September 2012

Alltså vad trött och energilös jag är!! Kan sova hela dagen och allt känns jobbigt.. Det är sol och fint ute men jag ligger inne i sängen.. Äter tom lunchen ( fil) i sängen haha :) på torsdag går jag in i v 35..

• naggym
    Edds skrev 2012-07-18 12:02:43 följande:
    Jag är garanterat den första som bäddat sängen med plastfrotte??:D gjorde det igår när jag bäddade rent.

Ja och nu menar jag inte bebissängen utan MIN sida av sängen :D

vart hittar man det till dubbelsäng? =) vet du?
  • naggym

Alltså blir inte klok på detta.. Vissa dagar är bebisen så livlig att det nästan känns som att den ska komma ut genom sidan.. Men så kommer det dagar när den är sååå lugn.. Jag känner att den rör sig men inte alls på samma sätt.. Nu har den varit lugn i 2 dagar.. Hur vet man om detta är normalt och om det är läge att ringa in till fl??

• naggym
    Angie99 skrev 2012-07-19 17:56:15 följande:
    Har du känt den alls? Eller är det bara att den inte sparkat så mycket? Har du inte känt den alls under dan ska du ringa direkt!

Jo jag har känt den men inte på samma sätt..
  • naggym

Hej mina vänner :)

Har idag varit in till fl pga minskade rörelser..är i v 35.. fick göra ctg och ultraljud och allt var bra.. så förmodligen är det väldigt trångt där inne.. har känt minskade rörelser i ungefär 3 dagar och jag ville stilla min oror.. så nu känns det bättre :)

Förresten vad tycker ni om att skapa en facebook grupp för septemberbebisar? Jag är med i en grupp för augustibebisar och den är väldigt populär.. Lättare att lägga in bilder etc.

kram till er!!

• naggym

Är det någon som känner sig manad att starta Facebook gruppen vi pratade om? Man kan tydligen vara fler admin för att godkänna medlemmar.. Jag försökte göra en sluten grupp som heter septemberbebisar 2012 men jag dög ju inte till att fixa de där ;)

• naggym
    Lis skrev 2012-08-02 13:48:46 följande:
    Läste ngnstans att man skulle vara observant på ändrat rörelse mönster...
    Hela dagen idag har liten sparkat o sparkat o sparkat. Aldrig gjort så innan.
    Kan ju lägga till att jag inte sovit ngt alls i natt pga av bråk och nu är jag på jobbet.
    bör man kolla upp även på det hållet? alltså att det sparkar för mkt?

om det fortsätter ska du nog kolla upp, har hört att det kan vara för lite fostervatten om de plötsligt blir väldigt livliga.. men det kanske bara är tillfälligt.. min bebis har olika perioder och dagar när den rör sig mer och mindre..
  • naggym
    Lis skrev 2012-08-02 16:08:44 följande:
    fick svar från min BM att hon inte tyckte det lät onormalt men att jag skulle höra av mig om yrseln kvarstod.

kan ändå inte låta bli och bli lite orolig nu när Naggym skrev om för lite fostervatten, för det är verkligen det jag oroat mig mest för under hela grav. var på UL för en vecka sedan och då var där bra med vatten dock.
    om du har varit på UL och dom sett mängen så tror jag inte det är någon fara :) det borde ju inte gå så fort? men avvakta och se om det fortsätter annars e det ju bara du ringer in och rådfrågar fl.. Jag har hunnit vara in på kontroller 2 ggr redan.. fast då för minskade rörelser.. kände mig lite dum andra gången jag for in men jag tänkte äh skit samma om jag så är dit 10 ggr, det skiter jag i.. allt för min bebbe :)
  • naggym

Nuuuuu äntligen finns facebook-gruppen för er som vill vara med.. Jag Emmelie är administratör och godkänner alla förfrågningar.. Jag är inne rätt ofta så jag ska försöka godkänna så fort jag kan!

Sök på Septemberbebisar 2012 så borde den finnas med!! Gå med nu och sprid detta vidare!!! :)

Där inne kan vi skapa bf lista, födelselista, lägga in bilder och snacka med varann om allt och inget.. Kommer bli super :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012