• naggym

Vi som väntar smått i September 2012

Kommer man någonsin under graviditeten få tillbaka sin redan dåliga matlust månne? :) idag fick jag i mig hela 2 fiskpinnar sen sa det stopp... Är ju som enormt hungrig ibland men det tar stopp direkt!

• naggym

Om man ens kunde vara sugen på nått.. Jag får tvinga i mig mat.. :(

• naggym

Är det någon som har koll på det här med föräldrapenning? jag har fast jobb men har varit tjänstledig och studerat i 3 år men kommer återvända till jobbet i maj och jobba så länge jag kan till sept. Vad kommer de grunda min peng på? Går de på senaste årets inkomst eller går de på nuvarande inkomst?

• naggym

Sluta nu gorma! :) ligger och skrattar åt inläggen det låter ganska kul men nu ältar vi inte det där nå mer va? Uppenbarligen väcker det starka känslor hos många.. Jag försöker tänka att allt löser sig och det går bra! Är förstföderska och självklart nervös men jag gör det som känns bäst för mig och barnet och det gör ni andra oxå! Det kan bli antingen det ena eller det andra och den dagen den sorgen som man brukar säga :) Men Gud vad tiden går fort! V 15 imorgon.. Jisses.. Jag har redan köpt vagn och babyskydd från blocket.. Känns ändå länge till man får inviga :(

• naggym
    TheFamily skrev 2012-03-07 20:09:53 följande:
    .......Jag har inte lämnat tråden.... Jag vill härmed förklara hur jag menar: 1. Det finns många som väntar sitt första barn i den här tråden och jag tycker det är onödigt att ta upp och diskutera skräckexempel på hur förlossning/KS gick till. 2. Klart vi ska kunna prata om förlossningar här inne! Jag ville dock inte att det skulle bli en hetsdiskussion VAGINAL MOT KS debatt. Finns jättemånga trådar på forumet som diskuterar just detta. Dessa diskussioner är inte speciellt vänliga eller hjälpsamma. 3. Jag skrev att det var onödigt att skriva om sin förlossning. Vad jag ville med det var bara att säga till dom som väntar första barnet, att INTE JÄMFÖRA SIG ellr FÖRVÄNTA sig att deras förossning blir som de som alla skrivit om här. ALLA förlossningar ÄR OLIKA! 4. Vi har många veckor kvar tills förlossningen är nära och det finns ju så mycket annat kul vi kan diskutera innan dess. SÅ nu har jag sagt mitt, är inte arg längre och tänker lämna denna diskussionen.Och fortsätta att vara POSITIV i tråden. KRAM

Så bra sagt! Man blir väldigt lätt uppstressad och så när man läser en del saker i tråden.. Eller överhuvudtaget på internet.. Så är det i dagens samhälle :)
  • naggym
    LillyRose skrev 2012-03-08 06:48:22 följande:
    Vill egenligen inte ens lägga mig i den häftiga diskussionen..men jag måste! ALLA har ta mig tusan rätt att få berätta om sina erfarenheter..vad som händer under en graviditet! Det är väll inte meningen att det bara är de fina glada sakerna vi ska få skriva om i denna tråden?  JA att vara gravid är skitläskligt! Att födda barn gör ONT! Det hoppas jag alla förstår! När sedan vår barn är födda kommer vi vara superorolig att nått ska hända! Det är underbart med barn men det är också väldigt väldigt skrämmande! Att säga att vi inte ska diskutera visa saker är inte rätt! Vi får tåla att höra om blod, missfall, fullständig oro och vi får acceptera att ALLA i tråden har ett förflutet! Vill vi dela med oss av våra erfarenheter så ska vi få det också! Då kan vi andra ge stöd till denna personen i stället för att (som jag) som haft en mardrömmsförlossning ska hålla mun om denna och må dåligt för att min oro inte tas på allvar i gruppen för den skrämmer förstföderskorna! Detta är INGEN tävling! Vi är alla gravida ! Vi är säkert alla oroliga nån gång! Så lev väll..dela med dig av din oro, dina erfarenheter och VÅGA ta plats i gruppen även om du helst inte vill berätta du mår skit! För om vi inte kan stötta varandra varför finns tråden? Nu ska jag ta min trotsiga 2 åring till dagis.....Hörde lillpyrets hjärta igår och pappan ville aldrig släppa hörlurarna . Livet är ett mirakel njut av det <3 

Då skulle jag vilja säga åt alla som har haft underbara och bra förlossningar att ni oxå skriver om det!!! På något sätt är det oftast det negativa och hemska som det skrivs om!! Såå alla ni som har haft positiva erfarenheter, det gäller allt inte bara förlossningar skriv ut det för tusan.. Det är inte bara negativa/hemska/dramatiska historier som ska framhävas!!!!
  • naggym
    StarStruck skrev 2012-03-09 12:54:40 följande:
    Gick in i v 15 idag Första gången jag använde var jag i ca v 13 då hörde jag hjärtat ganska direkt, nu hör jag mest dom här bubblorna som håller på att göra mig döv och sen hör jag hjärtat en kort sekund sen simmar den i väg typ :S Så då är det sparkarna jag hör alltså? :P

Haha känner igen det där med att man typ blir döv.. Fast för mig är det inte bubblorna utan det låter verkligen som hårda sparkar mot dopplern och det gör riktigt ont i öronen.. Men visst låter det ibland som att den plaskar runt där inne :)
  • naggym

Solen skiner och livet är underbart men vart är min ork och kraft? Är det någon mer som känner sig hängig och typ har feberkänsla i kroppen fast man inte har feber? Orkar inte göra nått alls.. Och nästäppan är vidrig och jag är jättesnorig men det känns inte som en vanlig förkyldning, har ju haft så här i princip sedan jag blev gravid.. Är i v 15 nu.. Lämnade ju blodprov i typ v 10-11 och allt såg bra ut.. Förstår inte vad det är :( känner mig såå sjuk och orkeslös.. :(

• naggym

Är det någon fler här i tråden som känner obehag efter ni kissat? För mig sticker det och drar typ i livmodern upp mot naveln så jag kan knappt röra mig.. Jätte obehagligt.. Går över efter kanske 5 min och det har inget att göra med om jag hållt mig länge eller inte..

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012