• naggym

Vi som väntar smått i September 2012

jag har aldrig fått en sammandragning fast jag promenerar och städar som ett tok ;) så jag har ingen aning om hur det känns.. Många här verkar ju ha fått det tidigt.. När är det vanligt att man börjar ha sammandragningar?

• naggym

Jag är rädd att gå upp mycket i vikt men det är endast för att jag redan är överviktig och det kan uppstå komplikationer som tex diabetes och havandeskaps förgiftning.. Annars är det ju bara naturligt att gå upp.. Jag bryr mig väl inte direkt om utseendet just nu utan mer för hälsans och bebisens skull.. Kan oxå tycka att det "hetsas" lite väl mkt om vikt hit och dit som är kopplat till utseendet.. Men alla är vi olika och tycker och känner olika så är det bara..:)

• naggym

Idag är det exakt 4 månader kvar till beräknat BF för mig.. Det firar vi genom att ligga vaken.. Samma tid varje morgon vaknar jag och måste kissa sen är det kört :/ hoppas jag somnar om snart! Tiden går i alla fall ganska snabbt men jag längtar som tusan efter liten :)

• naggym

Åh idag köpte jag en hängvagga som man hänger i taket.. Knoppa heter den.. Har bara bild på mobilen så kan inte lägga in i tråden.. Är jättenöjd.. Tror den blir bra i och med att vi har hundar och jag är orolig att dom ska hoppa upp om man har en lägre vagga.. :) köpte den begagnad..

• naggym

Tycker verkligen pojknamn är svårt.. gillar Vidar, Vilmer och Vince är fint.. Alla på V :) men sambon är nog inte lika övertygad..

Tjejnamn finns hur många fina som helst.. Agnes, Tyra, Elsa,Thilde med fler..

Huuh vad göra åt trög och hård mage? äter linfrön varje morgon sen vet jag ju att plommon och sånt ska vara bra.. men finns det nått receptfritt man kan äta typ varje dag?

• naggym
    LillyRose skrev 2012-05-05 06:13:23 följande:
    År så trött nu på att alltid vakna några timmar på natten...ibland 1  timme ibland 2 . Nån mer som har det så? Oftast är det runt 04 jag vaknar men kan lika gärna vara vid 01! 

Jajjemän :) dock de senaste nätterna har jag lyckat sova till typ kl 6.. Sen ätit frukost och somnat om.. Oftast vaknar jag oxå vid 4 och är huur pigg som helst!
  • naggym

jaha, då har man varit vaken igen sedan kl 04.. får se om det går att somna om idag.. :P

• naggym

Jag har en liten fundering.. Jag har sedan jag plussade haft mera flytningar och det har jag hört är normalt.. Men senaste månaderna tycker jag att de har börjat lukta urk.. Typ lite fränt och surt.. Ursäkta att jag är detaljerad men flytningarna är som vattniga och färglösa.. Dock känner jag mig småfuktig hela tiden.. Någon som vet vad detta kan vara? Ska ta upp det med bm men ska inte dit förrän den 14e..Känns inte så roligt att gå runt och lukta illa :P

• naggym

Själv har jag fått tid hos gynläkare kl 10 för att kolla upp "flytningarna".. Efter att ha googlat som inte är så bra alla gånger så är jag orolig att det är fostervatten som läcker.. Hoppas inte!

• naggym

Fick medicin mot bakteriell vaginos.. Var gränsfall enligt testerna men fick i alla fall en kur.. Skönt att ha kollat upp det :) så alla ni som är oroliga över något fundera inte utan hör av er till sjukvården och gå efter er egen magkänslan :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012