• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • LillaBabyK
    AngelinFear skrev 2012-01-08 17:09:35 följande:
    Någon som vet om det är normalt att få kramp/värk "down there"?
    Det hoppas jag! Tycker det drar och sticker över allt just nu.
    Mina bröstvårtor ska vi inte prata om.  
  • Eddies
    N1987 skrev 2012-01-08 17:07:25 följande:
    Tack snälla du, det behövs faktiskt lite peppning ibland.. {#emotions_dlg.flower}
    Men som du säger, man eggar upp varandra lite och nog för att jag verkligen älskar FL och hur mycket jag lär mig här varje dag så för det inte bara gott med sig tyvärr. Jag hade till exempel ingen aning om vad ett X var innan jag gick med här. Inte ett MA heller för den delen. Ibland tycker jag att det hade varit lite skönt att inte veta, oron hade varit mindre då och varken MA eller X kan man ju göra någonting för att förhindra..
    Jag ska försöka tänka som du precis skrev, att det faktiskt är STOR chans att vi får våra små bebisar Glad
    ja de är verkligen en mycket större chans  att det blir bebisar än risken för missfall..

OM barnmorskan hade omformulerat sig och sagt: Det är 2/3 CHANS att du får en bebis, istället för att säga: det är 1/3 risk att du får missfall... så hade man inte alls varit lika orolig. Det är mycket större chans ! och de är vi glada för. Tänk så många barn som kommer till världen och glada föräldrar som får sina efterlängtade barn. VI ska också vara dom, i september. Det känns overkligt, men så ska de bli banne mig !!

Och de är som du säger, hade jag inte haft beroendet att vara inne här varje dag och hade jag aldrig gått med här hade jag inte haft någon aning om MA eller X eller något oro väckande i princip. Jag visste typ att man kunde få missfall.. men inget mer än så, och jag hade nöjt mig med det tror jag. Hade man sluppit dessa funderingar.. :)
  • AngelinFear
    LillaBabyK skrev 2012-01-08 17:16:55 följande:
    Det hoppas jag! Tycker det drar och sticker över allt just nu.
    Mina bröstvårtor ska vi inte prata om.  
    Jobbigt, tycker de är fasligt obehagligt när de kommer som krampande.... även om de bara stannar för högst 5 minuter
  • N1987
    GladEddies skrev 2012-01-08 17:20:20 följande:
    ja de är verkligen en mycket större chans  att det blir bebisar än risken för missfall..

OM barnmorskan hade omformulerat sig och sagt: Det är 2/3 CHANS att du får en bebis, istället för att säga: det är 1/3 risk att du får missfall... så hade man inte alls varit lika orolig. Det är mycket större chans ! och de är vi glada för. Tänk så många barn som kommer till världen och glada föräldrar som får sina efterlängtade barn. VI ska också vara dom, i september. Det känns overkligt, men så ska de bli banne mig !!

Och de är som du säger, hade jag inte haft beroendet att vara inne här varje dag och hade jag aldrig gått med här hade jag inte haft någon aning om MA eller X eller något oro väckande i princip. Jag visste typ att man kunde få missfall.. men inget mer än så, och jag hade nöjt mig med det tror jag. Hade man sluppit dessa funderingar.. :)
    Japp! Vi ska bli mammor i september. SÅ DET SÅ!
  • LillaBabyK

All information jag fått är att 4/5 blir bebisar! Men jag väntar en bebis inte ett misfall, jag vägrar bli orolig för då kommer jag inte klara av jobb eller något alls tror jag :(

• LillaBabyK
    AngelinFear skrev 2012-01-08 17:24:15 följande:
    Jobbigt, tycker de är fasligt obehagligt när de kommer som krampande.... även om de bara stannar för högst 5 minuter
    Ja, jag hade det så i två dagar, prcis som mensvärk så kom det i vågor som värkar. Men den lille fixar ju och donar där nere, noll respekt för att det är två på natten och man vill sova :P
  • Eddies

tror ni föressten att ens HUND kan känna av något? dom känner ju av alla endorfiner, hormoner etc som människan utsöndrar. Min hund har blivit NÅGOT mysig och omhändetagande ca 1 vecka sen jag plussade.

Han har inte varit så kramig alls förut, och nu är han väldigt såhär, snäll och ska dutta nosen på magen och ryggen och sådär och när jag sover så lägger han sig jäms mig längst sidan och värmer mig.

jag vet inte om jag bara inbillar mig men de känns som om han vill skydda mig enormt mycket, och de , sen jag blev gravid =)

• Kaksmulan1

Edd, mina katter gör det i allafall. Gjorde dom när jag väntade sonen också. Gick på led efter mig här hemma LOL.

• Eddies
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-08 17:51:16 följande:
    Edd, mina katter gör det i allafall. Gjorde dom när jag väntade sonen också. Gick på led efter mig här hemma LOL.
    haha ja de är lite kul faktiskt.. men skumt hehe
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012