• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Skrutt 83

MyMymlan: äter inte heller tillräckligt med fisk så äter omega-3. Äter en sort som heter "Mumomega" pregnancy som är speciellt anpassad för gravida. Som jag förstod så är då oljan noggrant utvald och "ren"

• Svarta katten
    Together90 skrev 2012-01-08 16:09:33 följande:
    Nu tjejer är det över...testet är negativt idag.... så nu slutar jag med medicinen och inväntar blödningen och hoppas att kroppen blir normal fort igen.

Börja tänka om det är något fel på min slemhinna då förra månanden var en kemisk och detta blev också typ liknade då ägget måste släppt eller något.. jag vet inte!

Jag är helt förstörd och jag vet inte ut eller in.. vafan är det för fel?

4e missfallet eller 5:e med den kemiska... jag orkar inte, inte rättvist..men livet är väll inte rättvist men jag fattar inte..när är det min tur ?

Det jobbigaste är alla symtomen... illamående, brösten, kissnödigheten, halsbrännan och tröttheten..allt var bara en lögn... vafan !!
    Kram      

Åh nej vad hemskt. Tänker på dig. Har själv haft 2 missfall och det är jättejobbigt. Man hinner ställa in sig sååå himla mycket på att man är gravid även om man försöker att inte bli allför glad ifall det blir missfall. Men som sagt det är ju jättejobbigt. Och du som har haft så många, fy vad orättvist.

Hoppas du kan fån nån mer hjälp av nåt slag. Kram! 
  • MiaMy
    Skrutt 83 skrev 2012-01-08 20:59:37 följande:
    MyMymlan: äter inte heller tillräckligt med fisk så äter omega-3. Äter en sort som heter "Mumomega" pregnancy som är speciellt anpassad för gravida. Som jag förstod så är då oljan noggrant utvald och "ren"
    Har förstått att Mumomega inte finns på apoteket, och att det är väldigt dyrt?
    Kan man inte äta det omega-3 fiskolja som säljs på apoteket?
    Vill vara säker på att jag inte äter fel Tungan ute

Imorgon är det dags att träffa mina kära kollegor, och hålla en hemlighet för dem i flera veckor. Hur ska detta gå?! Haha!
  • Lemis

Jag äter bara folsyra och mitt val kvinna tabletter med massa vitaminer i. Sen ser jag till att äta de nyttiga sakerna. Fisk är en rätt som återstår minst en dag i veckan här. Jag tycks vara den enda som inte är så trött. Men d kommer väl. Minns förra gången med sonen att det var så skönt att få vara trött och sova. Jag har alltid svårt annars för det.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • LillStinis

Mitt dåliga humör har börjat försvinna och istället har jag fått lite illamående. Så fort jag känner att det är på G äter jag något. Det brukar försvinna då.

• MiaMy
    Lemis skrev 2012-01-08 21:09:06 följande:
    Jag äter bara folsyra och mitt val kvinna tabletter med massa vitaminer i. Sen ser jag till att äta de nyttiga sakerna. Fisk är en rätt som återstår minst en dag i veckan här. Jag tycks vara den enda som inte är så trött. Men d kommer väl. Minns förra gången med sonen att det var så skönt att få vara trött och sova. Jag har alltid svårt annars för det.
    Jag äter apotekets egen "kvinna"- tillskott, som innehåller tillräckligt med folsyra plus mycket annat. Det är väl omega-3 som saknas då... Får fixa det imorgon på något sätt!
    Jag är inte heller så trött. Men jag har dock sovit långa nätter nu det sista, men det kan jag göra ändå, så jag vet inte Skrattande
  • Den lilla M

tjejer det ser tyvärr ut som att även jag får lämna er . Mina bröst slutade ömma i morse och det känns som om dem har krympt tillbaka till sin naturliga storlek, sen har jag inte haft nån växtvärk eller något annat idag så det känns rätt kört. Känner ju igen min kropps beteende från mina tidigare 4 MF. Ja det blir nog aldrig min tur, är nog dags att börja fundera på adoption eller surrogatmamma som nästa steg.

Men jag önskar er alla härinne ett stort lycka till! Kram på er

ps together jag beklagar, jag vet hur fördjävligt det är! kram på dig 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Choccolat

Lilla M: åh nej!!! Men är det verkligen kört? Har du tagit fler test??? Åhh NEEEJ!!!!! Men jag tänker hoppas tills du faktiskt vet! Stoooor kram

• kavajen
    Den lilla M skrev 2012-01-08 21:37:05 följande:
    tjejer det ser tyvärr ut som att även jag får lämna er . Mina bröst slutade ömma i morse och det känns som om dem har krympt tillbaka till sin naturliga storlek, sen har jag inte haft nån växtvärk eller något annat idag så det känns rätt kört. Känner ju igen min kropps beteende från mina tidigare 4 MF. Ja det blir nog aldrig min tur, är nog dags att börja fundera på adoption eller surrogatmamma som nästa steg.

Men jag önskar er alla härinne ett stort lycka till! Kram på er

ps together jag beklagar, jag vet hur fördjävligt det är! kram på dig 
    Men, nej! Men som Mikaela sa, är det verkligen helt kört? Blöder du? Har du tagit fler tester? Tycker inte du ska ge upp förrän du vet till 100%! Jag håller alla tummar och tår för dig! KRAM!
    BF 4 september 2012 <3
  • N1987

Jag hoppas så innerligt att du har fel lilla M.. Håller alla tummar för dig!! Kram

Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012