• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Frokenpilla

Verkar vara en del som fått snygga "pattar"... :)
    Sa precis det till min man igår...vill gärna ha dom såhär. Dom har varit lite "tomma" efter min första..men nu ser dom ut som "fjårtisbröst" ;).

Är också yr om jag reser mig fort osv.
    Gadig ska vi inte prata om..och pinkenödig. Kissar 2-3 gånger varje natt. Men det gjorde jag innan med i perioder.

Vad komiskt med en skengravid karl. Haha! han sympatiserar med dig?
    Alice pappa (min fd) gick upp 13 kg när jag var på smällen.Flört

Beställde lite gratis babyboxar igår:
    http://babytobe.se/
    http://www.babybox.se/
    http://www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet

• jplust
    Hbg33 skrev 2012-01-09 09:02:17 följande:
    Jag är också konstig i magen m gaser och så :(
    Brösten värker och mensvärk har jag rätt mkt, mest kvällstid.
    Vecka 5+1 idag, sakta men säkert så..

Min "mensvärk" är oftast mest på kvällen också, precis i lagom tid till man skall lägga sig. Så jag har haft svårt att somna...inte för att det gör så ont alltid...men för att man tänker en massa.
  • Hbg33
    Frokenpilla skrev 2012-01-09 09:44:55 följande:

Verkar vara en del som fått snygga "pattar"... :)
    Sa precis det till min man igår...vill gärna ha dom såhär. Dom har varit lite "tomma" efter min första..men nu ser dom ut som "fjårtisbröst" ;).

Är också yr om jag reser mig fort osv.
    Gadig ska vi inte prata om..och pinkenödig. Kissar 2-3 gånger varje natt. Men det gjorde jag innan med i perioder.

Vad komiskt med en skengravid karl. Haha! han sympatiserar med dig?
    Alice pappa (min fd) gick upp 13 kg när jag var på smällen.Flört

Beställde lite gratis babyboxar igår:
    babytobe.se/
    www.babybox.se/
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet

Tack för tipsen ang boxar!
  • Choccolat
    Eddies skrev 2012-01-09 09:40:01 följande:
    ne jag går efter vad min BM sa och FL för de säger samma sak :)

Vad skönt.. det gör inte min..
  • Choccolat
    LillaPluppen skrev 2012-01-09 09:34:44 följande:
    men jag har ju sett andra som fått starka streck med dessa, och söker man efter det så finns det väldigt många starka positiva streck=(
    Det e väl bara de där som äter 10miu som har klent med färg i sig?

Jaha.... jag trodde alla "testa tidigt" var 10 miu... föllåt... 
    Jag tycker i alla fall att dina test ser fina ut! =) 
  • LillaPluppen
    Choccolat skrev 2012-01-09 10:06:34 följande:
    Jaha.... jag trodde alla "testa tidigt" var 10 miu... föllåt... 
    Jag tycker i alla fall att dina test ser fina ut! =) 
    nä rfsu testa tidigt mäter 25 va jag vet.
    Tack för att du tycker det ser bra ut iaf!=)

Det är lite typiskt, för hade jag väntat med att testa till idag skulle jag ju ha tyckt att strecket va fin fint!=) men eftersom jag testade svagt torsdag och starkare fredag så ser jag ju ingen speciell ökning efter det och därför tänker jag att det går tokigt.

ska köpa måånga andra test och testa med idag på lunchen oxå, så man kan jämföra lite=)
  • Kaksmulan1
    AngelinFear skrev 2012-01-09 09:23:21 följande:
    Den här folsyran alla svamlar om, varför ska man äta den egentligen? Vad är det för bra med den, och vad gör den?

det är för att minska risken för ryggmärgsbråck på bebisen Solig
  • Kaksmulan1

Nu har jag inhandlat kardemummaskorpor och ställt brevid sängen. Så blir det förhoppningsvis inte lika jobbigt imorgon bitti. :) och storhandla på morgonen med en grinig 2 åring och illamående är apkul LOL

• Choccolat
    LillaPluppen skrev 2012-01-09 10:12:29 följande:
    nä rfsu testa tidigt mäter 25 va jag vet.
    Tack för att du tycker det ser bra ut iaf!=)

Det är lite typiskt, för hade jag väntat med att testa till idag skulle jag ju ha tyckt att strecket va fin fint!=) men eftersom jag testade svagt torsdag och starkare fredag så ser jag ju ingen speciell ökning efter det och därför tänker jag att det går tokigt.

ska köpa måånga andra test och testa med idag på lunchen oxå, så man kan jämföra lite=)

Ha ha ha!! Jag har testat 3 st testlagret, ett vanligt cb och ett digitalt så jag förstår precis!!! =)
  • Smurfan87

Lilla pluppen, vissa är höghormonare och andra lägre det är därför man aldrig ska jämföra sina test med någon annans även om det är frestande. Vänta några fler dagar innan ett nytt test så hoppas vi på starkare rest :)

Mina symtom just nu är. Yrsel när jag reser mig upp. Jätte pattar med jätte vårtor! Ont i magen i bland pga gaser är ganska förstoppad :S och i morse var första gången hg spydde. Kan också ha berott på att jag drack ett glas vatten och magen kanske tyckte det var för kallt? Märker vi väl imorgon :S nu har även hormonerna börjat slå sig samman med tröttheten för att göra kvällarna till ett helvete för min sambo. Jag bara gråter och gråter knäppa lilla jag!

Har även bokat till för tidigt ultraljud den 19 januari är då 7+4 ska bli jättespännande och se om båda äggen tog sig eller ett. Skulle nog få lite smått panik om det visade sig att båda tatt sig och eftersom vi har många en äggstvillingar i släkten att även ett har delat på sig. Är helt med på tvillingar en icke trillingar. Då får vi nog helt klart flytta :S (tänker alltid värsta scenariot)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012