• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • anirahtak
    Skrutt 83 skrev 2012-01-09 12:10:38 följande:
    Grattis och välkommen! =)
    kavajen skrev 2012-01-09 11:24:09 följande:
    Var hos en privatgyn idag för att göra ett vul (fick tiden precis när jag varit hos bm förra veckan och ville inte tacka nej då) Han sa att vi förmodligen inte skulle se hjärtat men vi skulle se hinnesäcken och se att den satt rätt. Så rullar han runt grejen och säger "jag ser ett fint tickande hjärta" så jävla härligt!! :D jag kunde inte riktigt se det för det var så litet än, men han såg det och det är huvudsaken :) är så himla lycklig nu! Det känns så mycket verkligare nu när jag sett fostret (embryon) och hjärtat :) min lyckodag
    Vad underbart!!! Stort grattis, vilken häftig känsla!Haha, så har jag också om jag trycker på dem! Även om jag inte är gravid faktiskt, tror det är talgkörtlar!

Ni tjejer som har illamående, när kom ert? Ni som har barn sedan innan har era symtom varit lika båda gångerna?

Har ännu klarat mig från illamåendet (idag v.5+5) som började i v. 6-7 med sonen undrar om jag kan ropa hej denna gång eller om det kommer att komma?! Borde det inte gjort det redan nu isåfall? 
    Symtomen har varit ganska lika som förra gången, med den skillnaden att jag hade MER känningar då. Just nu känner jag mig så ogravid som det bara kan bli. Känner mig verkligen precis som vanligt och är skitorolig över det..
  • ZooZoo
    litenplutt skrev 2012-01-09 11:07:38 följande:

Choccolat skrev 2012-01-09 11:05:22 följande:

Åh så roligt! Välkommen hit!!! Denna gång ska det gå vägen! =)
    Tack tjejer!!!

Grattis till er med {#emotions_dlg.flower}

NÅGON här inne som är en Uppsala bo??      
    Grattis till PlusSolig
    Jag bor lite utanför Uppsala, men räknar mig som UppsalaboFlörtGlad 

• saralisa

Hej alla i väntans tider Skrattande Visst är det fantastiskt spännande att vara gravid?Tungan ute
    Jag har en fundering kring Omega-3, om man skall ta detta eller ej samt om så, vilken sort? Vad tar ni? Vad har ni fått for råd från era barnmorskor,  i denna graviditet eller under era tidigare graviditeter. For mig är det forsta graviditeten så det är mycket att sätta sig in i!!
    Jag har kollat runt lite, här och på andra ställen och jag funderar på att kopa en produkt som kallas Mumomega Pregnancy från iQ Medical. Är det någon av er som har erfarenhet av denna produkt? Ska man kanske bara satsa på att oka intaget av fisk och linfon??? Jag har problem med gallsten så jag kan inte äta notter och fet mat...
    Tacksam for goda råd Flört

• Kaksmulan1

Amanda 231. Nej då, du behöver inte testa igen. När jag vänta sonen så tog jag ett test dagen efter bim och sen ett digitalt samma eftermiddag för att mannen skulle fatta också, sen testade jag inte mer. Nu testade jag först på bim +6. Är man gravid så är man. De flesta som testar lite mer är dom som försökt länge och dom som haft oturligheter. Spara du pengarna till babyprylar :)

• Choccolat
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-09 15:10:49 följande:
    Amanda 231. Nej då, du behöver inte testa igen. När jag vänta sonen så tog jag ett test dagen efter bim och sen ett digitalt samma eftermiddag för att mannen skulle fatta också, sen testade jag inte mer. Nu testade jag först på bim +6. Är man gravid så är man. De flesta som testar lite mer är dom som försökt länge och dom som haft oturligheter. Spara du pengarna till babyprylar :)
    Ja.. så sant... 
  • LyckligFru
    saralisa skrev 2012-01-09 14:37:55 följande:
    Hej alla i väntans tider Skrattande Visst är det fantastiskt spännande att vara gravid?Tungan ute
    Jag har en fundering kring Omega-3, om man skall ta detta eller ej samt om så, vilken sort? Vad tar ni? Vad har ni fått for råd från era barnmorskor,  i denna graviditet eller under era tidigare graviditeter. For mig är det forsta graviditeten så det är mycket att sätta sig in i!!
    Jag har kollat runt lite, här och på andra ställen och jag funderar på att kopa en produkt som kallas Mumomega Pregnancy från iQ Medical. Är det någon av er som har erfarenhet av denna produkt? Ska man kanske bara satsa på att oka intaget av fisk och linfon??? Jag har problem med gallsten så jag kan inte äta notter och fet mat...
    Tacksam for goda råd Flört
    som gravid ska man undvika preparat som innehåller A-vitamin och i många omega 3 preparat finns just detta men om du hittar någon produkt som är utan så är det fritt fram o om det är omega 3  för gravida borde det ju vara utan, detta råd fick jag iaf under min förra graviditet :)
    www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥
  • saralisa
    LyckligFru skrev 2012-01-09 15:33:28 följande:
    som gravid ska man undvika preparat som innehåller A-vitamin och i många omega 3 preparat finns just detta men om du hittar någon produkt som är utan så är det fritt fram o om det är omega 3  för gravida borde det ju vara utan, detta råd fick jag iaf under min förra graviditet :)
    Okej, tack for tipset LyckligFru Skrattande Jag skall kontrollera så att de preparat jag koper ej innehåller A-vitamin!!
  • Frokenpilla

Blä...har ordetnligt ont i höfterna/bäckenet och ner i benet..började igår...Molar helt tiden.  Är det ischias?!

• Oh Mira
    Frokenpilla skrev 2012-01-09 15:50:28 följande:

Blä...har ordetnligt ont i höfterna/bäckenet och ner i benet..började igår...Molar helt tiden.  Är det ischias?!

Låter som det nästan.
    Hade också liknande besvär för några dagar sen, när jag var ute och gick. Inte skönt. Men det gick över, tack å lov. Och förhoppningsvis håller det sig borta också!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012