• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Humlan2501

Hej!
    Har inte plussat än men gav blodprov idag och får svaret imorgon.
    Så egentligen ska jag väl inte vara på den här tråden ännu men jag är
    ensam in min ovisshet och känner att jag behöver skriva av mig nånstans...
    "Mensvärk"  15:e dagen i rad, hade sex med den eventuella pappan dagen
    innan julafton. Vi glömde skydda oss. Aldrig att det har hänt förut. Men tänkte
    att äh, det var dagen efter sista dagen mens så sannolikheten är väldigt
    liten att jag skulle vara gravid. Men här sitter jag nu med min knäppa mage
    som drar och spänner, till och från, mest på natten och tycker att det smakar
    spargris och elektronik i min mun. Flyger drastiskt mellan obehag för mat till
    sinnessjuk hunger. Tycker allt smakar palsternacka... eller är det kanske
    selleri jag menar...

Pappan vill inte ha någon unge och har totalt sluta prata med mig. Det var
    ju sista gången vi skulle ses, sen skulle vi inte ses längre, p.g.a. att det
    inte funkar att vara ihop. Och så hamnar vi i säng i rena rama julstämningen
    och så glömmer vi... Så typiskt. Ibland har man väl gjort valet i passionens
    hetta att skita i att skydda sig men det här var första gången i mitt liv som jag
    faktiskt helt enkelt glömde... Och han med...

Inte nog med detta... Egentligen har jag redan fått domen att jag inte kommer
    att kunna få några barn alls. Har haft två missfall och läkarna har sagt det är
    så gott som kört. Så nu sitter jag här och är förvirrad och vill bara VETA, så jag
    kan börja oroa mig för rätt sak. :D Beroende på vad det visar alltså, blodprovet...

Ja, men vad skönt. Nu fick jag det ur mig.
    Har dessutom flyttat till en ny stad, på ett nytt jobb så jag känner mig så himla
    vilsen och ynklig... Inte likt mej. :) Hoppas ändå på ett plus. För är det ingen
    bebis i magen så är det ju nåt annat skumt... :/

Grattis till alla plussare i alla fall och lycka till!

Humlan

• colan84
    Malva84 skrev 2012-01-09 19:09:18 följande:
    Idag, när jag gick in i v7, besökte jag MVC med min sambo. Jättetrevlig barnmorska och allt känns lugnt och tryggt. Bara att vänta och vänta och hålla tummarna. Urinodling skickades dock då jag tidigare haft många urinvägsinfektioner, inte bra för knytet ifall det får dela bo med bakterier :/

Inget vul för mig utan nästa besök blir efter det vanliga ultraljudet v 18, puh känns riktigt långt att vänta. Verkar som många här gör vul....
    Har också haft många uvier, inte kul! Ett tips är att sitta bak och fram på toan när du kissar, dricka "molkosan" från hälsokosten.. Men du kanske prövat allt =P.. Brukar vara så..

Missförstod jag, eller ska du inte till mvc förrän efter ultraljudet igen? Låter väldigt långt isf?

Själv ska jag till mvc i nästa vecka.. Har dock ingen aning om vilken vecka jag är i.. ?
  • Smurfan87

De flesta här som fått göra vul har antingen haft komplikationer under tidigare grav eller som jag haft assisterad befruktning av olika slag. Kan också haft någon blödning eller väldiga smärtor. Annars så brukar man inte få gå på tidiga ultraljud eller vul. Man kan "lura" till sig ett genom att säga att man haft blödning många som gör det tydligen ;) hos vissa privata kliniker kan man också göra det.
    Jag ska på en när jag gått in i vecka 8. Det var det tidigaste dem gjorde det och det är hos en privat. Tror att de väntar till v 8 för att vara säkra på att man kan se hjärtat och att allt så långt är "välskapt" :) längtar något otroligt jag med, tror att det kanske kan vara två små rackare där inne :)

• MiaMy
    Amanda 231 skrev 2012-01-09 13:33:19 följande:
    GRATTIS LillaPluppen! =) 
    Ska bara kolla men visst är det så att om man får ett positivt så ska man egentligen inte behöva testa igen om strecken är starka?`ser att alla har testat flera gånger och undrar nu om jag också bör göra det för att vara säker men har tagit rfsus gravtest och fått fina streck så då borde jag inte behöva göra flera eller vad tycker ni?=)
    Jag har bara testat en gång och det var med CB digital. Så det ska räcka Glad
  • MiaMy

Hittade denna på apoteket idag:

www.pharbioomega3.se/cassis

Apotekaren sa att den är bra att äta under graviditeten. De kan ju inte ange dosering för gravida på burken om den är farlig för gravida...? Ne, jag tror på denna.

• Sandyfication

Är det fler än jag som inte har några symptom alls? Jag funderade på om det kan beror på att jag fortfarande ammar min 6-månaders och att jag i och med det redan har så mycket hormoner i kroppen att det inte märks av så mycket nu med gravidhormonerna. Det känns lite läskigt att inte känna av något, man oroar sig ju.

• Hbg33
    Smurfan87 skrev 2012-01-09 19:16:11 följande:
    De flesta här som fått göra vul har antingen haft komplikationer under tidigare grav eller som jag haft assisterad befruktning av olika slag. Kan också haft någon blödning eller väldiga smärtor. Annars så brukar man inte få gå på tidiga ultraljud eller vul. Man kan "lura" till sig ett genom att säga att man haft blödning många som gör det tydligen ;) hos vissa privata kliniker kan man också göra det.
    Jag ska på en när jag gått in i vecka 8. Det var det tidigaste dem gjorde det och det är hos en privat. Tror att de väntar till v 8 för att vara säkra på att man kan se hjärtat och att allt så långt är "välskapt" :) längtar något otroligt jag med, tror att det kanske kan vara två små rackare där inne :)
    Okej, då fattar jag lite bättre Men du vet alltså inte om det finns några risker med att göra vul? Undrar förresten om insemination kan göra att man får ett sånt tidigt vul (tänker högt) ..
    Jaså du tror du har två små hjärtan där inne. Hade väl varit häftigt!
  • Dag och natt
    N1987 skrev 2012-01-09 18:54:15 följande:
    Vad tråkigt att höra om din BM.. Du kanske borde fundera på att byta, så länge det känns rätt för dig så klart. Jag hoppas att min BM är engagerad och tar sig tid. Det är ju superviktigt! :)
    Ja det är jättesvårt för hon har alltid varit engagerad tidigare och hört av sig och så när hon vetat att jag haft min hyperemesis (extremt graviditetsillamående) och undrat hur det gått när jag varit inlagd för det. Så det är väl kanske så, att hon är fullbokad som de sa från början och att hon i sig inte ser skäl till att vi behöver träffa just henne tidigare. Hon sa att hon skulle boka in oss hos läkare iaf och det är huvudsaken, för om jag får hyperemesis igen så kommer jag ganska fort bli ganska dålig och behöva starkare mediciner. 
    Malva84 skrev 2012-01-09 19:09:18 följande:
    Inget vul för mig utan nästa besök blir efter det vanliga ultraljudet v 18, puh känns riktigt långt att vänta. Verkar som många här gör vul....
    Ja här beror det på komplikationer, X, förlorat barn i magen pga missbildningar und so weiter. Så oro=enorm. Speciellt mellan v 13-18 när Wilma tappade i tillväxten, så nu kommer vi följas upp mer även senare.
    Smurfan87 skrev 2012-01-09 19:16:11 följande:
    t var det tidigaste dem gjorde det och det är hos en privat. Tror att de väntar till v 8 för att vara säkra på att man kan se hjärtat och att allt så långt är "välskapt" :) längtar något otroligt jag med, tror att det kanske kan vara två små rackare där inne :)
    Åh varför tror du att det är två?
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Alicias
    N1987 skrev 2012-01-09 18:55:18 följande:
    VUL imorgon i v 5+0, LÄNGTAR! Ska bli så kul, hoppas verkligen det ser ut som det ska.. Det lilla man nu kan se :)
    Du måååste uppdatera här när du varit på VUL! Är så otroligt nyfiken   
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012