Inlägg från: Sandyfication |Visa alla inlägg
  • Sandyfication

Vi som väntar smått i September 2012

Hej tjejer. Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in här Jag plussade i fredags och det är fortfarande lite chockartat för min del. Jag har en liten bebis hemma redan som blev 6 månader nu i början på januari så därför känns det lite läskigt att vara gravid så snabbt igen. Jag är dock glad och förväntansfull och hoppas att allt ska gå vägen! Jag har bf den 6e september enligt sista mensens första dag.

• Sandyfication

Är det fler än jag som inte har några symptom alls? Jag funderade på om det kan beror på att jag fortfarande ammar min 6-månaders och att jag i och med det redan har så mycket hormoner i kroppen att det inte märks av så mycket nu med gravidhormonerna. Det känns lite läskigt att inte känna av något, man oroar sig ju.

• Sandyfication
    irmaqueen skrev 2012-01-09 20:48:49 följande:
    Hej! Inte varit inne här sen juldagen, har inte orkat. Det blev tyvärr ett mycket tidigt mf här. Det var hemskt de första dagarna, men det var ändå så lindrigt mf man kan ha tror jag. Det var väldigt tidigt, ca 4+2. hade inte ont alls och blödde inte särkilt mycket. Blev gravid på första försöket så har ju inte kämpat så mycket heller. Jag har gråtit och varit arg, men nu känns det nästan som det inte hänt. Nu kan jag vara glad över att vi kunde bli gravida iallafall :) Lycka till ni andra, jag är vid gott mod, det kommer bli bebis för oss med förr eller senare :)
    Usch vad tråkigt att höra Önskar er ny lycka och nya friska tag när ni är redo igen.
  • Sandyfication

Ettplusett - Jag har också svårt att slappna av och komma till ro, men det har jag haft sen ett tag tillbaka så det beror inte bara på graviditeten för min del. Men nu har man ju extra mycket i tankarna så det bidrar väl till att man har svårare att somna.
    Vad konstigt det kändes att skriva ditt nick förresten, min bloggadress heter nämligen likadant fast med två S (Ettplussett)

• Sandyfication
    saralisa skrev 2012-01-11 10:27:10 följande:
    LillyRose: Jag återkommer sedan efter samtal med BM. De har telefontid mellan 11-12...

N1987: Jag känner av mer molvärk från höger sida... men jag har inge kraftiga smärtor. Blödningen är inte så kraftig men gud så orolig jag är !! Rynkar på näsan

beccagranen: Jag är i v 6+1. Är vid tiden för då jag skulle haft ÄL nu. Hoppas verkligen att detta inte innebär MF. Tusen tack för informationen. Det är så skönt att kunna snacka med er här i tråden Kyss
    När jag fick mitt missfall för snart två år sedan så började det med små blödningar som sedan ökade. Jag fick aldrig ont utan det bara blödde. Men en blödning betyder ju inte automatiskt att det är ett missfall, jag vet många som varit med om liknande och ändå fått en frisk liten bebis. Jag håller tummarna för dig, men jag förstår att du är orolig.
  • Sandyfication

Oj vad ni skriver tjejer, svårt att hänga med när man ska underhålla sonen också

Jag känner igen känslan av att man kanske inte är redo. Jag frågar mig flera gånger om dagen om jag verkligen är redo samtidigt som jag är i en liten rosa bubbla och längtar efter skrutten i magen.

Det som oroar mig mest är sömnbristen. Jag har ju en son på 6 månader nu och han har sovit ruskigt dåligt ända sedan start. Jag har inte sovit en hel natt på över ett halvår så jag är lite rädd för att det ska fortsätta även när bebisen kommer. Är också rädd för att bebisen också kommer att sova dåligt och att man inte får sova något alls.

Såg att några av er bodde i och utanför Luleå, roligt! Vi ska nämligen flytta till Luleå i mars/april Hur gamla är ni?

• Sandyfication

Vi har en city cross i färgen charleston, tycker att det är en jättefin och rejäl vagn men den är inte speciellt smidig. Den tar mycket plats i bilen också men är som sagt en rejäl vagn som går att köra i så gott som alla väglagen.

• Sandyfication

Kul att det är fler än jag som får det tätt mellan barnen :)

Jag är helt symtomfri, hade jag inte gjort mina 4 graviditetstest hade jag aldrig anat att jag är gravid (bortsett från utebliven mens då). Det känns lite oroande men det kanske kommer när jag minst anar det.

Är det fler än jag som är ganska ung? Jag är 19 år och har redan en son på 6 månader. Hur gamla är ni? :)

• Sandyfication

Jag tycker inte att man är gammal bara för att man passerat 30

• Sandyfication
    LillyRose skrev 2012-01-14 18:13:42 följande:
    Nä jag är inte gammal Man är inte äldre än man gör sig  
    Precis
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012