Inlägg från: Sandyfication |Visa alla inlägg
  • Sandyfication

Vi som väntar smått i September 2012

drömmenblirsann skrev 2012-02-08 16:52:20 följande:
    Jag är så glad! Jag var på ul idag efter skräckupplevelsen igår och allt är bra! Jag fick se ett tickande hjärta och två händer och två fötter. Jag är så lycklig!
    Vad underbart att höra! {#emotions_dlg.flower}
  • Sandyfication
    SnartBlirViFlera skrev 2012-02-09 09:47:08 följande:
    Ni som har flera barn. Hur orkar ni när ni mår som sämst? Min tjej är i en riktig kaxperiod,ingenting jag ber om/säger till om ska hon göra. Mitt tålamod håller verkligen inte just nu när jag mår skit. Någon som har några tips?
    Min son är ju bara 7 månader så han är ju inte i någon trots eller så, men ändå väldigt krävande mellan varven. Snart kommer väl även den berömda separationsfasen som jag inte ser fram emot, men man får bita ihop. Det jag tycker är jobbigast är att man är så trött men inte kan lägga sig och sova hur som helst när man känner för det. Min son har även sovit som en kratta sedan dag ett och vaknar i genomsnitt en gång i timmen natten igenom för att snutta på mig, det är väldigt jobbigt..
  • Sandyfication
    Smurfan87 skrev 2012-02-10 18:28:12 följande:
    Köpte ett angel sound idag men hittade ingen hjärtlig mer än mitt egna men det kanske är lite tidigt är ju bara i vecka 12 och första barnet. Försöker väl igen om en vecka. Och det är ju bara två veckor kvar till ultraljudet så man får väl helt enkelt stå ut, lättare sagt än gjort. Någon som har ett och kan ge tips hur man lättast hör det?
    Jag hörde i vecka 9+4 och då fick jag leta en stund. Jag låg på rygg med benen uppdragna, alltså fötterna plant och knäna uppe i vädret. Jag letade från ena sidan till den andra och rörde dopplern VÄLDIGT sakta och vinklade den framåt och bakåt för varje steg jag flyttade mig åt sidan. Men bebisen kan gömma sig långt ner och in så det är inte alls säkert att man hör så tidigt
  • Sandyfication

Edds - Antingen har jag missat eller så har du inte svarat. Vad/var är Gälka? Tungan ute

• Sandyfication
    Edds skrev 2012-02-10 18:45:47 följande:
    hahaha jag har då inte sett att du frågat :D Det är gällivare :P
    Haha okej, jag försökte googla men kom inte fram till något vettigt. Tänkte att det säkert var någon liten by nånstans i skogen som ingen känner till, haha
  • Sandyfication

Jag har inte heller gått upp någon än. Jag har fortfarande 6 kg kvar av det jag gick upp när jag var gravid med sonen så helst av allt vill jag inte gå upp något alls.. Känner mig ruskigt obekväm i den kropp jag har nu och vet att det inte kommer bli bättre när jag går upp ännu mer. Men den här gången har jag lovat mig själv att inte gå upp 25 kg som sist, fyyyyfan.

• Sandyfication
    Saradenrara skrev 2012-02-13 11:06:13 följande:
    Idag fick vi se lilla loppan där inne. Hen sprattlade runt som sjutton och hjärtat slog fint. Så jäkla coolt o se. Kub test/ul om 2 veckor.:)
    Gillar
  • Sandyfication

När har ni tänkt berätta för "allmänheten" att ni är gravida? Jag går in i vecka 12 imorgon och hörde bebis hjärtslag senast igår, är ivrig för att berätta! Sambon vill vänta lite men jag är så otålig, har lust att släppa bomben NUUUU Tungan ute

• Sandyfication
    Nelliepop skrev 2012-02-16 09:36:20 följande:
    jag är i v 10 och har redan berättat.. För jag kan inte dölja magen längre Flört
    Då kan jag förstå att man kanske inte har så mycket att välja på ^^
    Fyran2012 skrev 2012-02-16 09:54:44 följande:
    Vi ska på ultraljud på tisdag & då har jag även passerat 12 veckor..så DÅ ska vi berättaGlad
    Åh vad roligt Då kan man ju oftast andas ut och släppa lite på oron eftersom att man fått se att det ser bra ut och att man passerat 12 veckor. Jag vill också göra ultraljud!
  • Sandyfication

Det sägs ju att missfallsrisken är lika liten som efter vecka 12 om man sett ett pickande hjärta på ultraljud. Då borde det väl egentligen gälla samma om man hört hjärtslagen med en doppler? Iofs kan man ju inte se med en sån om allt ser ut att ligga på rätt plats osv, men det var bara en liten fundering.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012