• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Vili

Någon mer än jag som har mycket flytningar? Sitter dagligen och undrar om det är blod som rinner för det verkligen rinner känns det som (fast det säkert inte är så) luktar ingen speciellt och är vitt. Skumt...tänkt fråga barnmorskan imorgon när jag ringer för tid för inskrivning. Men tänkte mer om någon annan upplever detsamma..

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Lemis
    kavajen skrev 2012-01-09 11:24:09 följande:
    Var hos en privatgyn idag för att göra ett vul (fick tiden precis när jag varit hos bm förra veckan och ville inte tacka nej då) Han sa att vi förmodligen inte skulle se hjärtat men vi skulle se hinnesäcken och se att den satt rätt. Så rullar han runt grejen och säger "jag ser ett fint tickande hjärta" så jävla härligt!! :D jag kunde inte riktigt se det för det var så litet än, men han såg det och det är huvudsaken :) är så himla lycklig nu! Det känns så mycket verkligare nu när jag sett fostret (embryon) och hjärtat :) min lyckodag

Grattis vad roligt! vilken vecka är du i?
    höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • FruFH
    Vili skrev 2012-01-09 20:18:47 följande:
    Någon mer än jag som har mycket flytningar? Sitter dagligen och undrar om det är blod som rinner för det verkligen rinner känns det som (fast det säkert inte är så) luktar ingen speciellt och är vitt. Skumt...tänkt fråga barnmorskan imorgon när jag ringer för tid för inskrivning. Men tänkte mer om någon annan upplever detsamma..
    Jag har inte så mycket flytningar än (4+1), men min förra graviditet kändes det som det bara rann. Jag var flera gånger helt säker på att blodet bara forsade ut, men nej... bara vattniga flytningar i mängder.
  • kavajen
    Lemis skrev 2012-01-09 20:20:35 följande:
    Grattis vad roligt! vilken vecka är du i?
    V. 5+5
    BF 4 september 2012 <3
  • Lemis

jag är ingen testmänniska, men efetrsom jag har tester hemma och många verka test så gör jag det med. Dessa är tagna igår mitt på dagen och på eftermiddagen . 

idag har jag även mått illa och hulkat några gånger i duschen. BLÄ.
    Min hunger är enorm just nu, hur ska det sluta liksom.  Brösten har börjat ömma igen, men det kommer och går, gör inte jätte ont, men d gör mig inget. Längtar just nu till den 20 då jag ska får göra vul.
    Har ni fått betala för det?
    jag ska ju till sjukhuset och göra det.    
  • Lemis
    kavajen skrev 2012-01-09 20:26:39 följande:
    V. 5+5

åå vad kul, jag är i vecka 7 när jag ska göra så då borde man ju se ett hjärta då med. fick du göra vul tidigt pga av något som hänt innan eller?
  • kavajen
    Lemis skrev 2012-01-09 20:33:02 följande:
    åå vad kul, jag är i vecka 7 när jag ska göra så då borde man ju se ett hjärta då med. fick du göra vul tidigt pga av något som hänt innan eller?
    Ja det borde man göra

Ja, jag har haft en del saker som kan orsaka ärrbildning på äggledarna, men det såg bra ut  
    BF 4 september 2012 <3
  • Ego86

Hoppar in här! 26-årig tjej från Stockholm som plussade i går (första försöket och såå overkligt). Någon får gärna lägga till mig på BF-listan. BF 7/9, första barnet

• Vili
    FruFH skrev 2012-01-09 20:26:19 följande:
    Jag har inte så mycket flytningar än (4+1), men min förra graviditet kändes det som det bara rann. Jag var flera gånger helt säker på att blodet bara forsade ut, men nej... bara vattniga flytningar i mängder.
    ja vattniga är en bra beskrivning...sjuk trött på att gå på toa för att se så det inte är blod hela tiden...
    Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • irmaqueen
    irmaqueen skrev 2011-12-26 20:34:14 följande:

fy sjutton, nu är jag orolig! Vid 15 idag gick jag på toa och på pappret kom en färgad flytning. Kan inte säga om den var brun eller rosa. Sen kom det mörkbrunt segt vid 17. Och nu när jag var på toa så tror jag det kom en ljusbrunröd flytning på pappret :(
    Fan och jävla skit! :(((

Hej! Inte varit inne här sen juldagen, har inte orkat. Det blev tyvärr ett mycket tidigt mf här. Det var hemskt de första dagarna, men det var ändå så lindrigt mf man kan ha tror jag. Det var väldigt tidigt, ca 4+2. hade inte ont alls och blödde inte särkilt mycket. Blev gravid på första försöket så har ju inte kämpat så mycket heller. Jag har gråtit och varit arg, men nu känns det nästan som det inte hänt. Nu kan jag vara glad över att vi kunde bli gravida iallafall :) Lycka till ni andra, jag är vid gott mod, det kommer bli bebis för oss med förr eller senare :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012