• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Dag och natt
    AngelinFear skrev 2012-01-08 17:24:15 följande:
    Jobbigt, tycker de är fasligt obehagligt när de kommer som krampande.... även om de bara stannar för högst 5 minuter
    Nu var det inte det här inlägget jag tänkte svara på utan på bilden med dina lilablå fingrar! Det går så mycket blod åt din livmoder och allt som händer där nere nu att du får dålig blodcirkulation, så försök skaffa några lämpliga klämkuddar eller dylikt som du kan hålla i handen och klämma på så du får dit blodet. Jag hade själv problem med dålig blodcirkulation när jag var gravid med Wilma och kunde komma till BM med iskalla händer så hon stod och gnuggade mina händer länge.
    N1987 skrev 2012-01-08 17:25:41 följande:
    Japp! Vi ska bli mammor i september. SÅ DET SÅ!
    Ja det ska vi! Solig

Angående X så hade jag väl otur eller tur för jag behövde inte operera bort någon äggledare. Mina hormoner blev aldrig särskild höga, och jag hade inte heller några symtom på just X så jag är orolig över att jag återigen inte ska känna att jag har ett pågående X. Jag hade vanligt molvärk fram och tillbaka på båda sidorna, men en kväll sa jag till min sambo att det där gjorde faktiskt ont. En halvtimme senare gick jag på toa och då hade jag börjat blöda, så det var så vi upptäckte att det inte blev något av den graviditeten. Jag hoppas att VUL:et på tisdag ska kunna lugna oss ifrån just den oron!
    Eddies skrev 2012-01-08 19:40:45 följande:
    ja jag har enormt bra luktsinne, känner mig som en vampyr !!!

Jag kan känna en specifik doft och precisera exakt vad det är och min sambo tycker jag är knäpp..
    sen mår jag illa av KISS lukt. Jag tyckte det luktade kiss i vårt städskåp.. min sambo insisterade på att det var Grumme tvättsåpa lemon hahahah

annars molvärken kommer och går och tuttarna dom består. någon strl större dock :) 5+2 idag =)
    Haha! Du har inte börjat tycka att din man luktar illa än då? Det brukar alltid komma till mig efter ett tag, då börjar jag tycka att hans parfym luktar illa, hans andedräkt osv. Blir ganska jobbigt att dela säng då haha! Jag känner om han öppnar ett skinkpaket i köket direkt och ropar åt honom "vad är det som STINKER?!". Skrattande I dag kände jag nån konstig lukt i trapphuset (nån som lagade nån speciell mat kanske) och det var så tydligt så jag frågade min sambo vad det var som luktade och han tittade på mig med stora ögon och säger att det inte luktar nånting.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • AngelinFear
    Dag och natt skrev 2012-01-08 19:57:55 följande:
    Nu var det inte det här inlägget jag tänkte svara på utan på bilden med dina lilablå fingrar! Det går så mycket blod åt din livmoder och allt som händer där nere nu att du får dålig blodcirkulation, så försök skaffa några lämpliga klämkuddar eller dylikt som du kan hålla i handen och klämma på så du får dit blodet. Jag hade själv problem med dålig blodcirkulation när jag var gravid med Wilma och kunde komma till BM med iskalla händer så hon stod och gnuggade mina händer länge.
    Ja det ska vi! Solig

Angående X så hade jag väl otur eller tur för jag behövde inte operera bort någon äggledare. Mina hormoner blev aldrig särskild höga, och jag hade inte heller några symtom på just X så jag är orolig över att jag återigen inte ska känna att jag har ett pågående X. Jag hade vanligt molvärk fram och tillbaka på båda sidorna, men en kväll sa jag till min sambo att det där gjorde faktiskt ont. En halvtimme senare gick jag på toa och då hade jag börjat blöda, så det var så vi upptäckte att det inte blev något av den graviditeten. Jag hoppas att VUL:et på tisdag ska kunna lugna oss ifrån just den oron!Haha! Du har inte börjat tycka att din man luktar illa än då? Det brukar alltid komma till mig efter ett tag, då börjar jag tycka att hans parfym luktar illa, hans andedräkt osv. Blir ganska jobbigt att dela säng då haha! Jag känner om han öppnar ett skinkpaket i köket direkt och ropar åt honom "vad är det som STINKER?!". Skrattande I dag kände jag nån konstig lukt i trapphuset (nån som lagade nån speciell mat kanske) och det var så tydligt så jag frågade min sambo vad det var som luktade och han tittade på mig med stora ögon och säger att det inte luktar nånting.
    Ah tack så mycket för tipset, de ska jag försöka fixa fortast möjligast! :)
  • Frokenpilla

Skrutt83:

Jag har fortfarande "mensvärk"...till och från, ibland mer ibland mindre, har halsbränna, och har otroligt ont i brösten..värker i dom när jag är still tom?!
    Idag har jag för frösta gången mått lite illa til och från och varit dödstrött.

Har också idag fått någon slags konstig värk..det typ sträcvker i ljumskarna när jag går..!

Har för övrigt inget tålamod alls..är sjukt lättirriterad och sugen på rått kött. Är också andfådd så tror det är järnbrist. Hade regäl sådan förra gången. Ska köpa blutsaft.

Magen verkar ha stabiliserat sig och jag kan dricka kaffe utan att rusa på dass!

Jag är 5+0

börjar noja för att det är tvillingar.

• drömmenblirsann

Hej på er! Jag hittar nya september 2012 trådar hela tiden så nu hoppar jag på här :)
    Jag plussade 2.1 och vi har beräknat 2.9. Det är spännande tider speceilt eftersom 2011 kom med ett MA och ett MF. Ha det bra och må gott! 

• FruFH
    Dag och natt skrev 2012-01-08 19:57:55 följande:
    Haha! Du har inte börjat tycka att din man luktar illa än då? Det brukar alltid komma till mig efter ett tag, då börjar jag tycka att hans parfym luktar illa, hans andedräkt osv. Blir ganska jobbigt att dela säng då haha! Jag känner om han öppnar ett skinkpaket i köket direkt och ropar åt honom "vad är det som STINKER?!". Skrattande I dag kände jag nån konstig lukt i trapphuset (nån som lagade nån speciell mat kanske) och det var så tydligt så jag frågade min sambo vad det var som luktade och han tittade på mig med stora ögon och säger att det inte luktar nånting.
    Jag klagade också på mannens rakvatten i går, men han hävdar bestämt att det är samma som innan, men jag tvivlar starkt på det... Flört

Min första graviditet tyckte jag min man luktade vidrigt. Jag var helt säker på att han hade gnidit in sina händer med rå lök (som var det äckligaste jag visste) bara för att jävlas med mig. Stackarn.. Jag hör ju hur dumt det låter när jag skriver det nu, men jag var helt övertygad då.
  • kavajen
    drömmenblirsann skrev 2012-01-08 20:14:04 följande:
    Hej på er! Jag hittar nya september 2012 trådar hela tiden så nu hoppar jag på här :)
    Jag plussade 2.1 och vi har beräknat 2.9. Det är spännande tider speceilt eftersom 2011 kom med ett MA och ett MF. Ha det bra och må gott! 
    Grattis!
  • MiaMy

Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...

• kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Jag måste erkänna att jag visste inte att vitamin D var en viktig vitamin när man är gravid.. Som tur är har jag 3 STORA burkar med Omega 3 fritt flyt som jag nu börjar trycka i mig!
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Jag äter omega-3. Minns inte vilket märke dock men det är tydligen både omega-3, 6 och 9 i tabletterna och 3 om dagen ska man ta :)
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • Malva84
    drömmenblirsann skrev 2012-01-08 20:14:04 följande:
    Spännande och Grattis!
    Då är vi nästan på pricken lika gångna, håller tummarna att allt går perfekt!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012