Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Hej alla :D !
    Jag plussade den 3:e januari och var på VUL och inskrivning den 7:e.
    Det var alldeles för tidigt för att kunna se något så jag har en jättefin svart/vit bild på min kissblåsa i stort sett ;D men det är den finaste bilden i världen. Jag ska tillbaka på fredag och då hoppas jag den har växt till sig lite så man får se något! Är väl kanske lite smått orolig för att den växter där den inte ska men annars är det bara lycka!

Jag har inte så mycket symtom, hade mycket molvärk från 4 dagar efter ÄL tills iförrgår men nu har jag bara ömma bröst och det eviga kissandet, lika bra att man flyttar in på toan känns det som. Är lite smått PMSig också om jag får säga det själv.

Hur gör man för att stå ut med att tiden kryper fram! Nästan så man önskar att man fortfarande inte visste något! 

• LillaBabyK
    Choccolat skrev 2012-01-08 13:58:49 följande:
    Hmm.. jag måste säga att jag är lite förvånad över att det är så mååånga som ska göra tidiga vul. Alla kan väl inte haft problem innan med upprepade mf, ma eller x?

När det gäller x så förstår jag att man gör vul jättetidigt för att kolla att det sitter rätt... men om man ska kolla ma eller bara minska oro, så är man ju faktiskt inte säker på att se något förrens v 8, dvs 7+.... Vad jag vet brukar man avråda från vul tidigare än så pga att det kan skapa ännu mer oro ifall man inte ser något TROTS att allt är som det ska... Många ser ju hjärtat vid 6+.. men långt ifrån alla..

Jag menar verkligen inte att vara negativ eller otrevlig.. nog för att detta ska bli mitt första barn, men gravid har jag varit tidigare. Och hade jag kommit in i denna tråden helt blank sedan tidigare hade jag blivit skitnojjig och trott att det är nästan självklart att man ska göra vul senast i v 7 typ...
    Jag förstår vad du menar. Jag bor utanför Sverige så här är det normalt att man går och blir inskriven på en gång för att man ska kunna få alla försäkringspapper i ordning och att manska kunna boka sjukhus för den beräknade dagen. Men sen tror jag att jag kom in extra tidigt med mina svenska gravtest som jag visste kunde ge mig svar innan BIM och inte en vecka efter som dom flesta tror här. Men då är det rutin att dom kollar så att moderkaka och annat är på plats så då får vi tidiga VUL med video och hela paketet :D

Om jag själv skulle ha gjort upp en plan så skulle jag nog ha gått in för första VUL i vecka 8-10.
  • LillaBabyK
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-08 14:44:28 följande:

Ojojoj, är jag verkligen gravid?! :) Testade negativt några ggr innan BIM, svagt plus BIM-2 och svagt idag på BIM. Var tvungen att testa ännu en gång idag.. och här är bild på det sista testet jag tagit.. vågar man tro att man är med barn nu? =)
    Nog är du på smälllen alltid! :D GRATTIS :D !!
  • LillaBabyK
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-08 16:05:20 följande:
    Tjejer, är det något man ska tänka på nu när man precis har plussat? Finns det något som man absolut inte ska äta?!
    Jag tycker omega-3 och Folic Acid är prio :) Jag köpte sånna där gravid vitaminer och såg till att dom hade det i sig eftersom de viktigaste på bebisen byggs nu sen växer den i stort sett bara efter den här perioden. Så det är det jag fokuserar på!

Rått kött och typ lever ska man inte äta. Eller mögelost. Sushi. 
  • LillaBabyK
    AngelinFear skrev 2012-01-08 17:09:35 följande:
    Någon som vet om det är normalt att få kramp/värk "down there"?
    Det hoppas jag! Tycker det drar och sticker över allt just nu.
    Mina bröstvårtor ska vi inte prata om.  
  • LillaBabyK

All information jag fått är att 4/5 blir bebisar! Men jag väntar en bebis inte ett misfall, jag vägrar bli orolig för då kommer jag inte klara av jobb eller något alls tror jag :(

• LillaBabyK
    AngelinFear skrev 2012-01-08 17:24:15 följande:
    Jobbigt, tycker de är fasligt obehagligt när de kommer som krampande.... även om de bara stannar för högst 5 minuter
    Ja, jag hade det så i två dagar, prcis som mensvärk så kom det i vågor som värkar. Men den lille fixar ju och donar där nere, noll respekt för att det är två på natten och man vill sova :P
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-09 00:10:09 följande:
    Fasiken vad sjyssta pattar jag har fått! Dom här vill jag behålla! Dom ser extremt fylliga ut :D Vet ni vad det sjuka är? Jag mår inte illa alls men min sambo har börjat må illa till och från för att i nästa sekund bli jättehungrig. Han har även ont i magen på samma ställde som jag får växtvärk/ligamentsmärtor, men det bästa är att han måste anstränga sig för att knäppa byxorna. Dessa besvär kom när vi fick veta att jag är gravid :P
    Hahaha han har kanske åkt på couvade syndrome! 
  • LillaBabyK
    josefin1990 skrev 2012-01-08 23:27:10 följande:
    Hoppas också att jag får hoppa in här förresten, jag är i vecka 5+5.. :D
    Självklart, grattis! :D Tänk att vi ska bli morsor! Va gammalt det låter :D
    Sandyfication skrev 2012-01-08 23:19:50 följande:
    Hej tjejer. Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in här Jag plussade i fredags och det är fortfarande lite chockartat för min del. Jag har en liten bebis hemma redan som blev 6 månader nu i början på januari så därför känns det lite läskigt att vara gravid så snabbt igen. Jag är dock glad och förväntansfull och hoppas att allt ska gå vägen! Jag har bf den 6e september enligt sista mensens första dag.
    Grattis! Din lilla kommer få en riktig bästis :D
  • LillaBabyK
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...
    Jag tar omega-3! Eller DHA/EPA för att vara exakt för jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att äta en fisk. Bara man ser till att man tar den omegan som kommer från hela fisken (alltså DHA) och inte den typen som kommer från levern, fisklevern innehåller den A-vitamin som kan vara skadlig för den lilla om det tas i för stora doser så det är nog bäst att inte stoppa i sig mer av det när man ändå får en liten del ur maten. Så det är bara dubbelkolla att det är DHA! Det borde personalen kunna svara på om det inte står skrivet.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012