• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Philipsson
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:41:14 följande:
    Jag tycker verkligen inte att det är något fel med abort. Varför skulle det vara det? Märklig åsikt att ha år 2011.
    Fosterfördrivning är mord. Allt annat är skitsnack och svepskäl.
  • PumpkinQueen
    saft skrev 2011-10-20 15:51:13 följande:
    Varken eller. Dock anser jag att det är löjeväckande att kvinnor bara pratar om dessa hemska män som att dessa mäns våld bara går ut över kvinnor. När det igentligen är så att mäns våld går ut över andra män i mycket högre utsträckning.
    Det är väl alltid lättast att prata om sådant som kan drabba en själv? Det kanske är därför du så gärna pratar om att feminister hatar alla män? För att du tycker det är dumt att du ska behöva bli hatad? Kvinnor tycker det är dumt att de ska behöva bli våldtagna.
  • Anonym (Trött)
    Love83 skrev 2011-10-20 15:56:15 följande:
    Du är ju väldigt duktig själv att trycka ner andra ser jag.
    Tack?
  • Grazzy
    Love83 skrev 2011-10-20 15:56:15 följande:

Du är ju väldigt duktig själv att trycka ner andra ser jag.
    Ja konstigt nog. Du verkar ha samma problem isåfall. Men vet du vad, du är iallfall anmäld nu så du ska nog inte säga så mycket mer faktiskt. För du gör exakt samma som jag isåfall. Kränker personer för dom har många barn och spelar allmänt barnslig och trycker ner dom som inte tycker samma som du. Ska du inte heller säga att dom som tycker motsatsen mot TS att man kränker för du gör precis likadant. Så väx upp istället och hoppas anmälningen får dig att ta dig i kragen någon vacker dag!
  • Anonym (Trött)
    Philipsson skrev 2011-10-20 15:57:10 följande:
    Fosterfördrivning är mord. Allt annat är skitsnack och svepskäl.
    Okej....vi andra har liksom kommit ifrån det där religiösa förtryckarsamhället där kvinnor var ägodelar som enbart var till för att föda friska söner. Det är rätt skönt med frihet och jämställdhet, tycker vi.
  • Anonym (mamma stina)
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:55:29 följande:
    Eeh...okej. Så det du skriver till TS är inte elakt? Varför då?

Men förstå jag tycker inte det är rätt att ta bort ett barn pga kön ber om ursäkt för att jag sa dum i huvudet men jag ar svårt för detta. Orkar inte älta mer nu och jag får ta hand om min sjuka stora familj nu.
  • MattssonE
    enny signatur skrev 2011-10-20 15:41:04 följande:
    Varför är det så mycket värre än att döda ett barn som har något "fel" typ ds?
    för att där handlar det om barnets bästa! Säger en läkare åt mig att mitt barn aldrig kommer kunna leva ett normalt liv som alla andra barn, med ständiga sjukhusbesök, mediciner etc, hade jag inte velat sätta ett barn till världen med dessa problem, för att jag skulle själv aldrig vilja leva ett sådant liv, och skulle inte ens önska det på min värsta fiende.
  • Philipsson
    Anonym (L) skrev 2011-10-20 15:58:15 följande:
    Detta är inte en abortdebatt. Såna ska inte föras i en tråd i känsliga rummet.
    Jag tycker det verkar vara en mycket känslig fråga att ta upp.
  • saft
    PumpkinQueen skrev 2011-10-20 15:57:44 följande:
    Det är väl alltid lättast att prata om sådant som kan drabba en själv? Det kanske är därför du så gärna pratar om att feminister hatar alla män? För att du tycker det är dumt att du ska behöva bli hatad? Kvinnor tycker det är dumt att de ska behöva bli våldtagna.
    Problemet i min åsikt är att kvinnor blir så hatiska mot män om dom blivit utsatta för våld. Många fler män blir utsatta av andra män för våld än kvinnor, men alla dessa män blir ju inte lika hatiska och bittra mot andra män för det.

TS och kvinnor som haft liknande upplevelser verkar ju tro att alla män är hemska mot kvinnor. Det har som ingen verklighetsförankring att tro så när kvinnor i själva verket utgör minoriteten av alla våldsoffer.

TS vill inte sätta en till pojke till livet för att så som jag har förstått det tror att den pojken kommer vara våldsam mot kvinnor när han växer upp. För att upplysa TS här lite gran så kan jag meddela att det är 4 gånger så stor chans att hennes pojke kommer mörda en annan man än en kvinna och det är cirka 2 gånger så stor chans att han kommer misshandla en annan man än en kvinna.
  • Anonym (L)
    Philipsson skrev 2011-10-20 16:06:11 följande:
    Jag tycker det verkar vara en mycket känslig fråga att ta upp.
    Läs forumreglerna.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke