• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Philipsson
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 16:01:25 följande:
    Okej....vi andra har liksom kommit ifrån det där religiösa förtryckarsamhället där kvinnor var ägodelar som enbart var till för att föda friska söner. Det är rätt skönt med frihet och jämställdhet, tycker vi.
    Jag är inte religiös på något sätt. Men mord är mord och saker och ting ska kallas för sitt rätta namn.

Är det jämställdhet alltså, att ha lagen i ryggen när man mördar. Då förstår jag varför jag inte är engagerad i s.k. jämställdhetsarbete, en eufemism för synen att "kvinnan har rätt att göra precis som hon vill med vem hon vill och det spelar ingen roll vad hon gör för hon har rätt ändå"
  • mia83
    enny signatur skrev 2011-10-20 15:41:04 följande:
    Varför är det så mycket värre än att döda ett barn som har något "fel" typ ds?
    Ja herregud, vart ska man börja..
    du kan väl inte på allvar tycka att det ska vara lika acceptabelt?
  • Anonym

jag vill också bara ha en flicka, men jag vet inte om jag skulle gå så långt som att göra abort..

• Anonym (Trött)
    Grazzy skrev 2011-10-20 16:00:14 följande:
    Ja konstigt nog. Du verkar ha samma problem isåfall. Men vet du vad, du är iallfall anmäld nu så du ska nog inte säga så mycket mer faktiskt. För du gör exakt samma som jag isåfall. Kränker personer för dom har många barn och spelar allmänt barnslig och trycker ner dom som inte tycker samma som du. Ska du inte heller säga att dom som tycker motsatsen mot TS att man kränker för du gör precis likadant. Så väx upp istället och hoppas anmälningen får dig att ta dig i kragen någon vacker dag!
    Anmäl på du. Själv har jag inte anmält några av dina inlägg, för jag har inga problem med att olika människor har olika åsikter. Solig
  • Trollis74

när jag var gravid med min förstfödde önskade jag mig en flicka... Väldigt hett.. 
    ville så gärna ha en tjej. inga tankar om att ta bort om det var en kille men att det var TJEJ jag ville ha..
    nu fick jag reda på innan att det var en pojke, vilket var tur för då hade jag tid innan att bearbeta mina känslor inför en pojke.

kan tala om att nu när jag är gravid igen, kvittar det verkligen om det är en pojke eller flicka..
    jag vet att det är en pojke och det känns underbart att det blir två pojkar, två bröder..

min son är en sån mjuk och fin kille, en helt underbar grabb helt enkelt.  

(min kompis har två vildingar till flickor som är mer som pojkar..) 

• Topcom
    saft skrev 2011-10-20 15:42:54 följande:
    Låter som en bitterhet mot män där. "Ni ska vara glada..." Ja tyvärr du men killar kommer alltid produceras vare sig du vill eller inte. Jag förstår att många kvinnor känner en bitterhet mot alla dessa "hemska" män om dom har blivit utsatta. Dock är det ju så att män slår och mördar andra män i mycket högre utsträckning än kvinnor. "Mäns våld" drabbar oftast andra män inte kvinnor så att ni ska gå runt och vara hatiska mot män för alla hemskheter män gjort mot kvinnor är lite löjligt.
    Eeeeh va? Vad är det du pratar om? Du fattar inte vad jag menar uppenbarligen. Jag menade att det inte egentligen ska spela någon roll, tycker det e sjukt att man ens önskar sig kön. Både pojkar och flickor behövs. Du tror att alla kvinnors önskan är att få en tjej, men det skulle ju inte ens funka i praktiken, då vi skulle dö ut. Måste jag fortsätta prata med dig som om du är ett barn?
  • SjälvaJag

Du tycker synd om barnet när HAN föds, inte innan? Att ha en mamma med dina tankebanor , ja då är det stackars barn. Redan då H'n ligger i din mage.

• Kimona

Begär man ett specifikt kön på barnet ska man fan inte ha rätt att skaffa några

• UnderbaraMix

Man har faktiskt rätt till fri abort tom vecka 18 utan att uppge skäl. Sen att det skulle vara mindre moraliskt rätt att göra abort pga kön eller pga oplanerad graviditet, det kan bara TS själv avgöra.

• sollo
    Kimona skrev 2011-10-20 17:12:37 följande:
    Begär man ett specifikt kön på barnet ska man fan inte ha rätt att skaffa några
    Precis vad jag också tänkte.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke