• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-20 17:55:24 följande:
    Varför skulle en tjej vara bättre än en son??

Jag har två söner och är supernöjd med det.
    För vissa kanske det känns så bara. Människor är olika vet du.
  • yndra

Men om TS nu inte vill föda en pojk för att hon blivit misshandlad och utnyttjad av sin pappa och bror bla, så kanske TS ska få hjälp med detta innan hon sätter något barn till världen oavsett kön!  

• Anonym

Vi har 7 underbara söner,men nu vill vi gärna ha en dotter.Men jag skulle aldrig i världen byta bort de barn vi har o de barn vi kommer att få.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-20 18:03:27 följande:
    Vi har 7 underbara söner,men nu vill vi gärna ha en dotter.Men jag skulle aldrig i världen byta bort de barn vi har o de barn vi kommer att få.
    Wow, ett eget lite fotbollslag =) Härligt!
  • Anonym (likadan)

Jag känner också lika stor rädsla för att få en pojke... Skulle aldrig gå så långt som att abortera om jag fick reda på att jag var gravid med en pojke, men jag vill VERKLIGEN INTE ha en pojke... Gillar inte pojkar och tycker de är jobbiga och störiga mest... Alla tänker ju olika...

Lycka till oavsett vad som händer...  

• Anonym
    Anonym (likadan) skrev 2011-10-20 18:07:44 följande:

Jag känner också lika stor rädsla för att få en pojke... Skulle aldrig gå så långt som att abortera om jag fick reda på att jag var gravid med en pojke, men jag vill VERKLIGEN INTE ha en pojke... Gillar inte pojkar och tycker de är jobbiga och störiga mest... Alla tänker ju olika...

Lycka till oavsett vad som händer...  

Fast alla pojkar är inte jobbiga o störiga.
    Min son går på utredning inom habiliteringen för han är för snäll.
    Barnen därbland flickor utnyttjar detta till fullo.
    Tack vare förskolans fröknar får min son nu hjälp att *tuffa till sig.* 
  • Spartacus

ts: vad tråkigt att du har en så dålig erfarenhet av män till att börja med!
    men varför tänker du så negativt om din avkomma?

det absolut värsta med de som inte önskar pojkar är ju att de förutsätter att pojkar är på ett visst sätt och flickor på ett annat.

• Anonym (tragiskt)
     Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Men man kan inte välja kön därför är det bättre att du skaffar hjälp för detta och sen skaffar barn när du även fast allt detta tragiska hänt kommer förstår att det finns många snälla, fina pojkar och män i denna värld. Ett barn ska inte behöva bli dödat pgr av att den är "fel" kön och det förstår du väll själv hoppas jag.
  • Spartacus

forts.

det är ju i allra högsta grad DU som förälder, eller NI som föräldrar som påverkar hur er son kommer bli.

det här ju tvärtom världens chans för dig att sätta en jättehärlig och snäll kille till världen och lära honom vara schysst mot kvinnor och respektera dem?

det är DU som avgör hur ditt barn blir,
    inga barn föds onda!

• Lindybelindy
    Spartacus skrev 2011-10-20 18:29:28 följande:
    forts.

det är ju i allra högsta grad DU som förälder, eller NI som föräldrar som påverkar hur er son kommer bli.

det här ju tvärtom världens chans för dig att sätta en jättehärlig och snäll kille till världen och lära honom vara schysst mot kvinnor och respektera dem?

det är DU som avgör hur ditt barn blir,
    inga barn föds onda!
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke