• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (b)
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-10-20 19:07:10 följande:
    Blir förfärad, upprörd och lite ledsen när jag läser detta! Sitter med en alldeles underbar liten 1 årig pojke i knät, han leker tiittut, pussas, dansar och "sjunger" för mig, strålar som en liten sol! Tänk att det finns människor som skulle valt bort honom för han har en snopp! Så absurt!!!
    Jag har 3 fina pojkar till, den äldsta är 11 år, en lugn, harmonisk, mysig, schysst kille som aldrig direkt brötat och bråkat. En 9 åring som är lite busigare och mer spring i benen men med ett otroligt stort hjärta och lyssnar jättebra på alla! Sen har vi en superrolig 5 åring, vi har gått på stan idag hela dagen, shoppat både kläder och leksaker, skrattat en massa ihop, han är lugn, rolig, kramig och vi pratar istället för att bråka.
    Dessutom har dessa 4 pojkar en lille/store bror i himlen. En liten gosse som somnade in i plötslig spädbarnsdöd i magen i v.40 och fick födas sovande. En liten perfekt fin liten gosse vi aldrig fick äran att lära känna i livet. En oerhörd sorg!

Man kan inte säga att pojkar är brötiga, jobbiga och slåss, för så är det inte! Jag har 4 i livet och ingen av dom är sådana. Det blir vad man gör det till (om det inte rör sig om andra orsaker, typ diagnoser) sen är mycket ärftligt, men det ärver ju både killar och tjejer så då spelar ju inte könet någon roll!

Förösk släppa detta, det är ett BARN du väntar inte ett kön! Njut av din bebis och håll istället tummarna att allt går bra och att den föds frisk och välskapt, det är nämligen ingen självklarhet!
    Usch, jag beklagar din sorg. Sådant gör mig så ledsen. Kram på dig och dina fina pojkar!
  • Anonym (för abort)

Men hur kan det vara så många som önskar sig flickor specifikt? Jag fattar inte? Jag minns när jag var 6 år och min mormor (född i början av 1900-talet) som sa till min mamma att hon haft otur som bara fått flickor. Min mamma skällde ut sin mamma. Jag var mest förvånad, för jag fattade inte vad mormor menade. På vilket sätt hade mamma haft otur??? Att trenden nu har vänt är ju lika illa. Det verkar vara många som har felaktig uppfattning om hur pojkar är. Jag har en fantastisk systerson och känner inte igen det ni beskriver.

Som sagt, jag fattar fortfarande inte... 

• Elavela87

Vill du inte ha en pojke så gör abort. Blir bäst för barnet som får en mamma som inte vill ha en pga kön, och underlättar för dig att hamna i en depression och ge barnet skulden för det.

• Sommarlöv
    Petronella01 skrev 2011-10-20 10:50:36 följande:
    Vad är en flickmamma???
    Det undrar jag med.
  • Anonym
    Anonym (för abort) skrev 2011-10-20 19:17:27 följande:
    Men hur kan det vara så många som önskar sig flickor specifikt? Jag fattar inte? Jag minns när jag var 6 år och min mormor (född i början av 1900-talet) som sa till min mamma att hon haft otur som bara fått flickor. Min mamma skällde ut sin mamma. Jag var mest förvånad, för jag fattade inte vad mormor menade. På vilket sätt hade mamma haft otur??? Att trenden nu har vänt är ju lika illa. Det verkar vara många som har felaktig uppfattning om hur pojkar är. Jag har en fantastisk systerson och känner inte igen det ni beskriver.

Som sagt, jag fattar fortfarande inte... 
    Du behöver inte fatta. Det räcker att förstå att människor är olika. Jag har flera barn och båda könen och älskar dem alla lika mycket. Men när jag inte hade en dotter var det viktigt för mig att få i alla fall en. Kanske har det att göra med identifikation, eller drömmen om att en gång bli mormor...jag vet inte. Men det är en väldigt stark känsla hos många kvinnor att man vill ha i alla fall en dotter. Varför är det så svårt att respektera?
  • Mellamella

Om du känner att din kärlek till barnet kommer baseras på vad barnet har mellan benen är det nog bäst att du låter bli att skaffa barn.

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Anonym (suck)
    bara läst ts...
    jag DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!!!!!!!!!
    du är inte sann, vilka tankar!!
    blir galet provocerad....
    här har man gått igenom heaven&hell för att få barn (se ivf, missfall under flera år) för att sen äntligen få dessa små underverk- jisses vad inte könet spelar ngn roll.
    vilket i-landsproblem! SUCK!
  • Anonym

Kanske ska fundera pa adoption??!! Som sagt sa ar det manga som langtar efter en baby och da spelar det ingen roll om det ar en flicka eller pojke...

Jag ar helt for abort, men i vecka 16 kanns det val valdigt sent... Nar jag sag min pa UL i v. 16 och han/hon bara lag dar och sprattla sa blev jag helt varm inombords. Har alltid velat ha en flicka men nu ar det skit samma, vill bara att den ska komma ut =)
    Fast a andra sidan, om du ar en ostabil foralder (later som nagot ligger djupare och gror) sa kanske det ar bast for barnet.

• HäckHäxan

Det går förmodligen över och de är väl bara att fortsätta vara öppen om saken. Jag ville inte ha en flicka, min var en pojke i min värld ända till 8-4 v innan BF då slog de mig att såklart de är en flicka bara för att jag vill ha en pojke, pojksaker, pojknamn, allt var klart. Flickan tittade ut, jag är lika nojjig som jag var innan just för att hon är en tjej, men älskar henne det gör jag absolut och jag hade inte velat byta bort henne för allt i världen.

Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • Border
    Anonym (suck) skrev 2011-10-20 19:52:58 följande:
    bara läst ts...
    jag DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!!!!!!!!!
    du är inte sann, vilka tankar!!
    blir galet provocerad....
    här har man gått igenom heaven&hell för att få barn (se ivf, missfall under flera år) för att sen äntligen få dessa små underverk- jisses vad inte könet spelar ngn roll.
    vilket i-landsproblem! SUCK!

en miljon tummar upp för ditt inlägg. Känner exakt som du!
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke