• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Meddelande borttaget
  • PumpkinQueen
    saft skrev 2011-10-20 15:42:54 följande:
    Låter som en bitterhet mot män där. "Ni ska vara glada..." Ja tyvärr du men killar kommer alltid produceras vare sig du vill eller inte. Jag förstår att många kvinnor känner en bitterhet mot alla dessa "hemska" män om dom har blivit utsatta. Dock är det ju så att män slår och mördar andra män i mycket högre utsträckning än kvinnor. "Mäns våld" drabbar oftast andra män inte kvinnor så att ni ska gå runt och vara hatiska mot män för alla hemskheter män gjort mot kvinnor är lite löjligt.
    Du skriver "hemska" med citationstecken. Betyder det att du tycker att det inte finns några hemska män, eller att det inte är hemskt att och eller misshandla?
  • Anonym
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:41:14 följande:
    Jag tycker verkligen inte att det är något fel med abort. Varför skulle det vara det? Märklig åsikt att ha år 2011.
    Och jag tycker att det är helt galet med så många aborter som utförs i ett land där det både är tillåtet och ganska lätt att undvika en graviditet?! Jag är absolut inte MOT abort helt och hållet men tycker att det är ledsamt att ca 100 blivande barn aldrig får chansen att födas - särskilt om det "bara" beror på att de har fel kön?! (som tur är, så är väl inte det den vanligaste orsaken till alla dessa aborterade foster)
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym skrev 2011-10-20 15:48:01 följande:
    Och jag tycker att det är helt galet med så många aborter som utförs i ett land där det både är tillåtet och ganska lätt att undvika en graviditet?! Jag är absolut inte MOT abort helt och hållet men tycker att det är ledsamt att ca 100 blivande barn aldrig får chansen att födas - särskilt om det "bara" beror på att de har fel kön?! (som tur är, så är väl inte det den vanligaste orsaken till alla dessa aborterade foster)
  • Anonym (mamma stina)
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:28:20 följande:
    Och att ha en hel kolloni med barn är sjukt för mig. Så, blir du glad av att höra min åsikt? Troligtvis inte. Tror du att TS blir glad över att höra DIN åsikt om hennes situation? Nä, troligtvis inte. Så varför måste du trycka ner henne? Hon mår ju redan dåligt.

Man undrar ju verkligen hur vissa ska kunna lära sina barn att bli förstående och empatiska människor när de själva beter sig som de

mammastina skriver
    Men har jag startat en tråd om att höra din åsikt om hur många barn jag har???
    tycker du är utanför trådens innehåll. Jag trycker inte ner henne utan jag säger vad jag känner och tycker och hon bör söka hjälp det finns som sagt andra alternativ att göra om man vill haett barn av visst kön. Du verkar väldigt elak och agressiv i ditt sätt att resonera gentemot andra.  
  • Anonym

ca 100 blivande barn per DAG skulle det stå! det utförs i snitt 37000 aborter per år i ett land där p-medel är busenkelt att få tag på, och dessutom tillåtet!
  • saft
    PumpkinQueen skrev 2011-10-20 15:47:20 följande:
    Du skriver "hemska" med citationstecken. Betyder det att du tycker att det inte finns några hemska män, eller att det inte är hemskt att och eller misshandla?
    Varken eller. Dock anser jag att det är löjeväckande att kvinnor bara pratar om dessa hemska män som att dessa mäns våld bara går ut över kvinnor. När det igentligen är så att mäns våld går ut över andra män i mycket högre utsträckning.
  • PumpkinQueen
    Varför är det ledsamt? Vad spelar det för roll?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (mamma stina) skrev 2011-10-20 15:49:19 följande:
    Eeh...okej. Så det du skriver till TS är inte elakt? Varför då?
  • Love83
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:52:56 följande:
    Orkar lägga ner tiden? Jag tycker det verkar som att vi skriver ungefär lika mycket/länge i den här tråden? Ledsen om min "enorma" tankeförmåga känns...jobbig Skrattande 

Har du funderat på att din åsikt är kränkande för TS? Eller fungerar du själv så att du inte blir upprörd om någon säger "Du är dum i huvudet, DET ÄR MIN ÅSIKT", eller "min åsikt är att din mamma är en hora"? Troligtvis inte. Att något är en åsikt skyddar liksom inte mot att det man säger är sårande eller kränkande. Att uttrycka sig som du gör är att trycka ner någon.

Du är ju väldigt duktig själv att trycka ner andra ser jag.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke