• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Brooke
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Men du, ALLA män är inte som våldtar, misshandlar, trakassera tjejer/kvinnor. Det är ju en absurd tanke du har egentligen. 

Var glad för att du är gravid alla kan inte bli gravida. Och dessutom så kanske du inte ens får göra en abort. Om det går till domstolen så kan du inte säga att du vill göra abort för att det är en pojke.

Till en viss vecka får du inte göra abort, då måste du gå genom rätten för att kunna få göra en abort. Och jag tror det bara gäller att kunna göra abort så sent i en graviditet om barnet är sjuk. Tyvärr 
  • Anonym

Jösses!

Jag är på ett sätt livrädd för att få en flicka men skulle aldrig i livet ens överväga en abort för den sakens skull. Jag är rädd för det "okända" det innebär med en tjej efter 2 söner. Men tar man en dag i taget och bortser från kön och ser den lilla människan så undanröjer man många problem. Det är så jävla tragiskt med detta om fel kön. Ja hade man haft fittan eller kuken i ansiktet så kanske det spelar roll eller om könet avgör din personlighet mm. Men nu är det bara en av så många saker som visar vem man är. Könsultra mm borde förbjudas helt faktiskt.

• Jävelunge

Om man är så jävla empatilös att man inte fattar att det inte handlar om att "begära" något särskilt kön utan om önskningar och känslor som är svåra att styra över, borde man fan inte ha rätt att skaffa barn.

Fy satan vad jag äcklas över människor som sätter sig till doms över andra på det sättet.

Och TS, jag vet hur det känns. Men jag vet ingen som önskat sig en dotter och sedan inte älskat den pojke som väl kom mest av allt i hela världen. Tror inte du kommer vilja byta bort din son mot 1000 flickor när du väl har honom i famnen.

• SjälvaJag

Jag skulle aldrig vilja ha en dotter nu efter man har 2 söner. Så därför kniper jag Drömmer

• lillelinah

Adoptera, då är du säker på viket kön du få och slipper bli gravid och göra abort i onödan. endast pågrund av att du anser att barnet har fel kön...

• Inima
    enny signatur skrev 2011-10-20 15:41:04 följande:
    Varför är det så mycket värre än att döda ett barn som har något "fel" typ ds?
    Jämför du DS med kön?
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Anonym

Jag har med alltid önskat mig en flicka. Men när jag fick barn för 1½ år sedan va det en pojke.
    Självklart glad över barnet och att han va frisk. Men jag känner ännu en sorg i hjärtat att det blev en pojk.
    Vill skaffa ett barn till, men det tar emot, tänk så blir det en pojk igen.
    Men abort skulle jag aldrig göra, men jag kan absolut förstå dina tankar.

• SjälvaJag
    Anonym skrev 2011-10-20 17:51:55 följande:
    Jag har med alltid önskat mig en flicka. Men när jag fick barn för 1½ år sedan va det en pojke.
    Självklart glad över barnet och att han va frisk. Men jag känner ännu en sorg i hjärtat att det blev en pojk.
    Vill skaffa ett barn till, men det tar emot, tänk så blir det en pojk igen.
    Men abort skulle jag aldrig göra, men jag kan absolut förstå dina tankar.
    Förvånad

Jag skräms av att folk verkligen känner såhär...
  • Anonym

Varför skulle en tjej vara bättre än en son??

Jag har två söner och är supernöjd med det.

• Anonym (abort)

många önskar sig ett visst kön på sitt barn, men man går inte så långt som att göra abort!
    Måste nog råda dig att göra abort oavsett eftersom barnet oavsett inte förtjänar en mamma som tänker som du. 

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke