• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (?)

Jag trodde man skaffade sig ett barn och inte ett kön, men ack vad fel man hade. :(

• why the face
    Grazzy skrev 2011-10-20 15:11:23 följande:
    Nej tackar fasiken för jag aldrig vart de, hade jag tagit livet av mig snarare då 
    Och vad gäller alla som håller med TS så , är man så himla deprimerad så skaffa inte barn!! Bättre inte skaffa alls om det nu blir en kille, kommer damen bli ännu mera deprimerad helt klart. Och jo, jag är nog lite mer bättre i mitt resonemang än bitter kärringar här
    Nä det är du inte. Du framstår som rätt korkad faktiskt
  • MattssonE
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 10:37:39 följande:
    Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?
    tycker det är sorgligt att blivande mödrar känner såhär inför ett människoliv de bär på och skapar ett obrytbart band med. Men alla känner ju olika. Tänker inte hoppa på dig trots att jag tycker ditt resonemang är bortom all kritik. Däremot så får man sällan reda på vilket kön ditt barn är, just FÖR ATT aborter pga oönskat kön ska förhindrar. Dessutom är du redan i 16e veckan, och det är snart för sent för en abort.

Det handlar om ett barn, DITT barn! Jag vet en av min mammas kompisar, hon och hennes man väntade barn och den blivande fadern sa hela tiden att "hoppas verkligen INTE att barnet blir rödhårigt, då vet jag inte vad jag gör". Det fick han äta upp när sköterskan talade om för honom att barnet inte föddes rödhårigt, däremot föddes han med ett allvarligt hjärtfel.

Hur skulle då DU känna om du fick en flicka, men med någon allvarligt sjukdom, efter att du hoppas sååå på att det absolut inte blir en pojke. så vad väljer du? en pojke frisk som en nötkärna, eller en flicka vars liv kommer att bestå av smärta och ständiga sjukhusbesök och mediciner?
    Kan du inte svaret på den frågan så borde du aldrig bli förälder över huvud taget.
  • MattssonE
    why the face skrev 2011-10-20 15:15:11 följande:
    Nä det är du inte. Du framstår som rätt korkad faktiskt
    Efter att ha läst en del av dina inlägg tycker jag du kastar sten i glashus med den kommentaren...
  • linas fina

Ja självklart har du rätt till dina känslor. Kön är inte helt okomplicerat även om jag önskade att det var det. Pojkkönsrollen är faktiskt ingen höjdare, även om flickkönsrollen också har sina negativa sidor. 
    Försök bearbeta det faktum att det kanske är en pojke och att det främst är ditt barn det handlar om. Gillar du inte heller det stereotypt grabbiga så finns det ju heller inget som säger att du måste uppfostra honom på det sättet. Det är tyvärr omgiviningen som gör stor skillnad på pojkar och flickor. Egentligen är de ju barn allihop och precis lika bra.  
    Dina känslor kan inte vara fel, men tänk på att känslor är känslor och att du kanske rent logiskt kan försöka tänka mer positivt. Kram 

• Anonym (mamma stina)
    Grazzy skrev 2011-10-20 15:19:50 följande:
    Vet du, jag tänkte precis samma tanke om dig måste jag erkänna. Din profil bild säger ganska mycket om din personlighet måste jag säga. Och dömma en person efter 1-2 inlägg, erkänn, det är ju faktiskt inte rätt så smart om jag varit i din sits. Men resonerar man som du som verkar också vara lite deprimerad, så finns bra hjälp att få för sådant.  
  • Anonym (Trött)
    Grazzy skrev 2011-10-20 15:09:24 följande:
    Haha! Dummaste jag hört!!! Bara för man har många barn. Är du avis kan man ju undra!!

Avis på vad?

Ärligt talat, var är det du försöker säga i den här tråden? Att du är en jättebra mamma och att alla som inte är som du är dåliga? Är du här för att mobba de som har det svårt, eller för att få bekräftelse från andra mammor som inte heller kan tänka utanför sin egen lilla värld?

Försök att se människorna utanför dig själv, istället för att bara dömma alla.

• Fluffskalle
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Jag kan faktiskt sätta mig in i detta, men jag hoppas verkligen att du en dag kan inse att det är skillnad på individ och grupp. Hela manligheten ska inte beläggas med skuld för att en del är våldtäktsmän, anser jag iaf. När jag drabbats av våldtäkt, misshandel mm så har det även varit män som ställt upp för mig efteråt. Män är olika. De är inte alla samma skrot och korn.

Jag tror också att om du inte tänkt såhär innan du blev gravid att du faktiskt kan försöka komma tillrätta med dina tankar och rädslor.
  • PumpkinQueen
    Grazzy skrev 2011-10-20 15:13:06 följande:
    Vad vet du om min ampati lilla du? Nej juste, inte ett dugg. Så sluta dömma människor bakom en data skärm och ta hand om dina problem, för något verkar ju tynga dig
    Haha...Detta var nog det roligaste inlägg jag läst på länge.

Tur att du har din ampati i alla fall. Solig
  • Grazzy
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:23:16 följande:

Avis på vad?

Ärligt talat, var är det du försöker säga i den här tråden? Att du är en jättebra mamma och att alla som inte är som du är dåliga? Är du här för att mobba de som har det svårt, eller för att få bekräftelse från andra mammor som inte heller kan tänka utanför sin egen lilla värld?

Försök att se människorna utanför dig själv, istället för att bara dömma alla.

Varför säga att man har många barn pågrund av en vadslagning? Min mamma har 4 barn och gjort en abort i sitt liv. Alla hennes barn är döttrar. Har hon en vadslagning för hon har många barn då eller? Kan man inte älska 4 barn samtidigt? Och jag själv vill ha runt 4 barn eller mer i mitt liv, är det fel då tycker du och att det är som en tävling då eller?? Jag är mig själv och bryr mig faktiskt inte om bekräftelse, mobbning eller vad du nu drog upp jag höll på med. Jag säger min åsikt som vem som helst här och har rätt att stå för den också, eller är det bara dusom får ha talan här och trycka ner mammor för dom har många barn?
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke