Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Vill göra abort om det är en pojke

walkietalkie skrev 2011-10-20 11:28:55 följande:

Jag har en vän som har ungefär samma tankar som dig. Att hon vill ha en flicka, fastän hon nu har tre pojkar. Det gick tom så långt att hon började avsky sin mage, och prata illa om sitt blivande barn och hon funderade tom på abort.
    Detta gjorde mig jätte arg och jag skällde ut henne efter noter. Mina första tankar när jag blev gravid ( alla tre gångerna ) var att barnet skulle vara friskt, först o främst. Sen visst fanns tankarna att det skulle vara roligt med ett visst kön, men det är inget man bestämmer själv.

Men oj, vilken bra kompis du måste vara. Din vännina mår jättedåligt och du passar på att upplysa henne om att hon är en värdelös människa. Ja, du är ju verkligen en förebild. Kräks

• PumpkinQueen
    Grazzy skrev 2011-10-20 15:13:06 följande:
    Vad vet du om min ampati lilla du? Nej juste, inte ett dugg. Så sluta dömma människor bakom en data skärm och ta hand om dina problem, för något verkar ju tynga dig
    Haha...Detta var nog det roligaste inlägg jag läst på länge.

Tur att du har din ampati i alla fall. Solig
  • PumpkinQueen
    MattssonE skrev 2011-10-20 15:17:07 följande:
    Efter att ha läst en del av dina inlägg tycker jag du kastar sten i glashus med den kommentaren...
    Så alla som tycker som du är korkade? Ja, det var ju en intelligent åsikt. Cool
  • PumpkinQueen
    saft skrev 2011-10-20 15:42:54 följande:
    Låter som en bitterhet mot män där. "Ni ska vara glada..." Ja tyvärr du men killar kommer alltid produceras vare sig du vill eller inte. Jag förstår att många kvinnor känner en bitterhet mot alla dessa "hemska" män om dom har blivit utsatta. Dock är det ju så att män slår och mördar andra män i mycket högre utsträckning än kvinnor. "Mäns våld" drabbar oftast andra män inte kvinnor så att ni ska gå runt och vara hatiska mot män för alla hemskheter män gjort mot kvinnor är lite löjligt.
    Du skriver "hemska" med citationstecken. Betyder det att du tycker att det inte finns några hemska män, eller att det inte är hemskt att och eller misshandla?
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2011-10-20 15:48:01 följande:
    Och jag tycker att det är helt galet med så många aborter som utförs i ett land där det både är tillåtet och ganska lätt att undvika en graviditet?! Jag är absolut inte MOT abort helt och hållet men tycker att det är ledsamt att ca 100 blivande barn aldrig får chansen att födas - särskilt om det "bara" beror på att de har fel kön?! (som tur är, så är väl inte det den vanligaste orsaken till alla dessa aborterade foster)
    Varför är det ledsamt? Vad spelar det för roll?
  • PumpkinQueen
    saft skrev 2011-10-20 15:51:13 följande:
    Varken eller. Dock anser jag att det är löjeväckande att kvinnor bara pratar om dessa hemska män som att dessa mäns våld bara går ut över kvinnor. När det igentligen är så att mäns våld går ut över andra män i mycket högre utsträckning.
    Det är väl alltid lättast att prata om sådant som kan drabba en själv? Det kanske är därför du så gärna pratar om att feminister hatar alla män? För att du tycker det är dumt att du ska behöva bli hatad? Kvinnor tycker det är dumt att de ska behöva bli våldtagna.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke