• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (sorry)

sorry men kan inte förstå hur du tänker. Framförallt så tar det flera veckor till innan man kan se könet. Vill du då göra en abort???? Fattar inte sorry. Barn är barn, oavsett vilket kön.

• Anonym

Även om det är en pojke i din mage är det ingenting som säger att du någonsin kommer att få en flicka! Du kanske "bara" kan få pojkar?! Frågan är om du hellre blir barnlös i stället?

• Twiist3d

Men.. Jag skulle också bara vilja ha flickor.
    Dels för att jag bara är uppvuxen med syskon, och sen så
    är jag en "flick-mamma".
    Men om jag skulle få en pojke nästa gång jag får barn,
    så skulle jag inte älska barnet mindre för det!!! Det är ju ändå
    mitt och min blivande mans barn!

Men jag förstår mammor och pappor som vill ha ett specifikt kön.
    Men jag skulle aldrig kunna göra en abort bara för att det är "fel kön".

Vi människor fungerar ju olika. Som tur är.

• Anonym (moraltanten)
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 10:37:39 följande:
    Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

Vill du ha barn eller vill du ha ett kön?

Vill man bara ha ett kön så kanske det är bättre att skaffa en hund av kvinnligt kön.. 
  • Petronella01
    Twiist3d skrev 2011-10-20 10:45:09 följande:
    Nu kommer moraltanterna hoppa på dig....
    Ja, det kan du ge dig fan på. Förövrigt är det en stenkorkad kommentar. Det är inte friskt att vilja abortera barn pga av kön. Alla vettiga människor är ense om att det inte är acceptabelt att abortera flickor pga kön så som skeri en del länder i tredje världen. Varför skulle det vara ok att abortera en pojke här, bara för att det är en pojke? När dessa könsbaserade aborter sker i tredje världen så är det för att en framtida man förväntas ta hand om gamla föräldrar och försörja dem när de inte orkar längre.

Här i Sverige finns ingen som helst anledning att tänka i de banorna, utan det kan bara baseras på att ett kön är bättre än ett annat? Är det acceptabelt.

Hellre moraltant än vrickad

• Vemdär

Borde du inte kunna se könet vid v 16?

Har du pratat med din psykoterapeut om detta i åratal, men inte kommit någonvart? Märkligt.

• Petronella01
    Twiist3d skrev 2011-10-20 10:47:41 följande:
    är jag en "flick-mamma".
    Vad är en flickmamma???
  • MiScHoOo

Ts. Tråkigt att du känner så och tråkigt med din barndomsupplevelse som har satt spår angående pojkar. Men att behöva göra abort är inte lätt i sen graviditet eftersom du kommer att få födda fram ett död foster och sedan kommer du ångra hela ditt liv. Om det blir en pojke och det skulle inte fungera mellan dig och mannen kan han ha vårdnaden. Men man kommer älska sitt barn i vilket fall som helst. Håller tummarna för dig och hoppas du gör något du aldrig kommer ångra dig. Lycka till

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke