• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (Ingen skillnad!)
    Anonym (??????????) skrev 2011-10-20 13:52:18 följande:
    Vissa kanske inte ska ha barn överhuvudtaget, speciellt inte med den här attityden...
    Håller med!
  • Anonym (en till...)

Tyvärr känner jag lika, är inte gravid nu och äter p-piller för att inte bli det. Jag har en av varje och vill gärna ha en dotter, men det är ju 50% chans att få en son och därför kommer jag se till att inte bli gravid. Du kanske borde tänkt på det lite tidigare?! 

Ville bara säga att du inte är ensam! 

• Petronella01
    Anonym (jag med) skrev 2011-10-20 13:48:30 följande:
    jag vill inte heller ha en son. Sen jag arbetat på förskola i ett år har jag bestämt att inte skaffa fler barn, för jag är rädd att det ska bli en kille.

Har en dotter och skulle otroligt gärna ha en till tjej, men absolut inte en kille.

Min syster har en son och jag älskar den grabben.Han är underbar, men JAG vill inte ha en son, och skaffar därför inte fler barn... 
    Och problemet med pojkar är det att?
  • Anonym

Ts, nej så har jag aldrig tänkt. Visst har man önskat "Å jag vill ha en flicka" eller "Å jag vill ha en pojke" Som denna gången vill jag jättegärna att det ska vara en flicka till som växer i min mage, men tanken har aldrig slagit mig att göra abort för att det inte skulle vara det könet som jag önskar.
    Blir det en pojke så kommer jag älska honom lika mycket ändå! 

• Mrs N
    Anonym (ohmy.) skrev 2011-10-20 13:50:51 följande:
    Tråkigt det du har varit med om TS, men samtidigt kan jag inte förstå alls hur man ens kan skaffa en make, men inte en son. Det är inte fel på ett visst kön, det är fel i uppfostran alt. psykiska störningar.

Jag tycker du ska göra abort oavsett - du är inte redo att bli förälder.
    Sen förstår jag inte heller folk som gör "ett sista försök" i sina förhållanden och då blandar in barn. Funkar inte förhållandet innan så lär det inte heller göra det när ni får barn.

Det hela är väldigt tragiskt - främst för dina blivande barns skull.
    Du vill inte ha en sån för att du inte tycker om män. Ska du lära din dotter att män är svin?

Ju mer jag tänker på det inser jag att du borde fortsätta gå i terapi och skaffa barn när du blivit frisk.
  • Mrs N

Har fått n pojke och älskar honom över allt annat! Det är personen som föds man älskar, inte könet!

• Anonym

Jag har en känsla av att det mest är yngre kvinnor som längtar efter en dotter, en liten docka att leka med. Därför tror jag att det beror på omognad många gånger, man har inte riktigt fattat vad det innebär att bli förälder. Däremot inte sagt att alla yngre är omogna, men att de nog är överrepresenterade. 

• Anonym (Mee)

Men lugna ner en lite nu! Bara för att TS erkänner att hon önskar sig en flicka betyder ju inte det att alla småpojkar är oönskade eller mindre värda.

Jag tycker det är bra att TS erkänner sina känslor, dom kan man inte rå för. Värre vore det om hon kände så och inte pratade om det och liksom höll allt inom sig.

Jag är säker på att TS kommer älska sitt barn oavsett kön. Att önska sig ett kön på ett barn är inte det samma som att inte älska det barn man får.

Ungefär som alla som säger "Bara barnet är frisk" inte älskar barnet om det är handikappat då eller?

Jag blir VANSINNIG när man lägger sina egna värderingar i andras känslor. Jag har alltid haft en önskan om ett visst kön och skulle naturligtvis älska barn av annat kön.

Det är helt ok att sörja de barn man aldrig får (kön, friskt, blond, lockigt) men det betyder inte att man inte älskar de barn man har.

OM ts skulle göra abort för könet skull skulle även jag tycka att det är ett konstigt beslut. Men ALDRIG att jag skulle säga att hon inte är värd att få barn efter det!

• Anonym

Fattar verkligen inte vad det är för fel på folk... är det att ni vill ha en prinsessa att sätta toffsar i håret på och måla nagellack på henne? Köp en docka istället.... ? Tror ni att en pojke är ett busigt "monster" bara för att det är en pojke? Personer som hellre skulle abortera ett barn än att få en bebis med snopp borde se till att skydda sig ORDENTLIGT!

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Vart med om liknande saker, dock inte misshandlad eller trakasserad av min bror. Min far däremot.. 
    Men inte fan ville jag göra abort nu när jag fick reda på att jag väntade en liten prins. Skulle aldrig falla mig in. Ett barn är ett barn. Oavsett. 
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke