• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Petronella01
    Anonym skrev 2011-10-20 11:40:42 följande:
    Så man är trångsynt om man anser att det är fel att göra abort på grund av kön? Mycket ska man höra...
    Exakt. Vi kanske ska införa samma möjlighet till foster design som är på frammarschi USA.

Det är så man vill spy 
  • Pleco

Ingen har väl sagt att abort pga kön är ok? Men vissa försöker iaf förstå TS utan att attackera henne och kalla henne för diverse saker.
    Det är inte abortmotståndet som är trångsynt, utan oviljan att förstå en annan människa.

• Petronella01
    Pleco skrev 2011-10-20 11:37:00 följande:
    Petronella, TS är iaf medveten om sitt problem till skillnad från många andra. Du vet inte ett dyft om TS förutom de inlägg hon gjort här, och att döma ut någon enbart på det kan man inte göra. Eller jo, på FL kan man ju göra det förstås. Tur då att FLs lagar inte gäller i verkligheten.
    Det gör inte du heller, får man förmoda.
    Att döma ut någon??? Du tycker att barn, det är något man skaffar lite hipp som happ oavsett hur man själv mår?

Det blir ett dj-la liv på detta forum när någon som väntar barn vågar yppa att hon har dålig ekonomi, det är INTE acceptabelt. Men att skaffa barn när man oavsett bakgrunden inte mår psykiskt bra, det är helt ok??? 

Svara på denna: om ts nu får en dotter, vad tror du hon kommer att växa upp med för syn på män? Tror du det kommer att bli en stark och trygg tjej?

Det lustiga är att jag har på känn att om ts hade samma dubier om en ev flicka, då skulle det vara ett helt annat ljud i skällan
  • Anonym (ledsen)

fy det här inlägget gör mig riktigt ledsen... det finns ju alltid en 50 % chans att det blir flicka eller pojke när man blir gravid det är ju inte direkt ngn nyhet för någon.. om du har dessa problem och inte tror att du kommer känna lika mkt beroende på könet. Hur kan du då inte skydda dig så bra det bara går?? Det finns ju inte heller några garantier för att det sen är en flicka/pojke om de skulle säga det på ett ultraljud, om du gör det nu.

Kanske borde du inte behålla barnet alls om du redan nu är orlig för detta.. tänk om det skulle visa sig att det blev en pojke trots ul som sa flicka, fy stackars lilla bebis.

• Anonym (hmm)
    Anonym (suck) skrev 2011-10-20 11:18:48 följande:
    Ts, lyssna inte på folk som säger att du inte borde skaffa barn överhuvudtaget. Folk är trångsynta och livrädd för andra människor som vågar tänka och känna!
    Det är garanterat fler, många fler än du som känner som dig men håller tyst om det. Skriva detta på denna sida är det absolut bästat sättet att bli påhoppad på, att få andra att kalla en för sjuk i huvudet och de talar gäna om att du inte är värd ett barn!
    Men lyssna inte. Låt inte dom med idiotiska kommentarer påverka dig på något sätt. Du känner vad du vill och gör precis det som blir bäst för dig.
    Det spelar ingen roll vad du än skriver, dom kommer bara hitta fel i allt...
    Jag är säker på att det finns fler än jag som har såna här känslor. Hittade tex ett inlägg här på FL av en kvinna som absolut inte ville ha en flicka och kände sig nästan hatisk mot sin kula på magen.

Jag har beskrivit hur jag KÄNNER och det betyder inte att jag kommer göra abort om jag bär på en pojke. Stor skillnad. Jag är bara oroad över att mina känslor skulle gå ut över det stackars barnet om jag fick en pojke (även om jag högst troligt inte skulle känna såhär när barnet är fött). Jag tror inte att jag är mindre lämplig som mamma bara för att jag känner så här just nu!
  • Pleco

Petronella, jag är inte en av dem som skriker och gapar här på FL. Jag tycker att folk i de flesta fall är för snabba att döma. Men så är det ju när man sitter skyddad bakom sin skärm tyvärr.

Hur det går för TS kan bara framtiden visa. Att förutsätta att det går åt helvete är bara dumt. Hon kan mycket väl uppfostra en underbar flicka, ser inget hinder i det. Som sagt, döm inte ut folk på förhand.

• Frambuesa
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:51:46 följande:
    Jag är säker på att det finns fler än jag som har såna här känslor. Hittade tex ett inlägg här på FL av en kvinna som absolut inte ville ha en flicka och kände sig nästan hatisk mot sin kula på magen.

Jag har beskrivit hur jag KÄNNER och det betyder inte att jag kommer göra abort om jag bär på en pojke. Stor skillnad. Jag är bara oroad över att mina känslor skulle gå ut över det stackars barnet om jag fick en pojke (även om jag högst troligt inte skulle känna såhär när barnet är fött). Jag tror inte att jag är mindre lämplig som mamma bara för att jag känner så här just nu!
    Du ska inte ta åt dig allt som skrivs i tråden...men samtidigt måste du förstå att när du skriver om ett sånt här laddat ämne reagerar folk med sina åsikter, det är ju trots allt ett forum. Ingen här kan säga hur du ska handla i den här situationen som jag förstår är jättejobbig för dig.. eftersom du är oroad för hur du känner.
    Fortsätt prata med din psykolog istället.. jag tror denna tråden bara kommer få dig att må sämre över dina känslor... Lycka till.
  • Anonym

Du har gått hos en psykolog? eller vad de nu var. Och dina tankar kring pojkar/män är densamma.
    Vem vet, allt kanske kan ändra sig om du nu får en son?

Tänk dig den stackars mamman som inte vet om dina känslor kring pojkar, som en dag kanske lämnar sin pojke hemma hos dig för att leka med ditt barn (som kanske är en flicka säger vi)

Hur skulle dina tankar gå kring den här pojken? du kanske inte medvetet gör pojken illa, men ditt undermedvetande kanske gör det.
    Tänk om ditt barn och pojken börjar bråka med din dotter, eller något annat händer, du vet ju inte alls hur du kommer reagera. Dina känslor kring du va barn kanske väcks upp ännu mer...

Så tänker jag. Jag tror inte du är mogen för ett barn än. Du måste jobba mer på att komma över de här, bearbeta dina tankar kring pojkar/män.

• Pikachu01

Jag kan förstå ts känslor för män efter vad hon berättat om sin bakgrund men kan inte då förstår varför man medvetet försöker skaffa barn och då riskera att få en.pojke.
    Det är ju ca 50 procent risk att det blir en pojke och då ska man avsluta det livet.

Lite som att leka gud tycker jag.. 

• GrönaDruvan

Nej, du ska fan inte göra abort när du är så långt gången. Det är ta mig 17 helt sjukt. Om du har dessa känslor inför en kommande pojk så ska du inte skaffa barn alls, för det är liksom 50/50 att det blir en pojk. Adoptera bort barnet istället,men ta inte bort ett barn som faktiskt är ett barn i din mage nu. Jag är inte emot abort när det sker tidigt och man har bra anledningar, men såhär får det inte gå till.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke