• Pleco

Vill göra abort om det är en pojke

Vad tråkigt att läsa dessa trångsynta kommentarer du får, speciellt de som tycker att du inte alls bör få ha barn. Bara för att man inte kan förstå, eller ens försöka förstå hur någon tänker och känner så behöver man inte vara elak. Antingen är man tyst eller så ställer man frågor tills man åtminstone blivit lite klokare.

TS, jag kan förstå lite hur du känner. Jag har haft liknande känslor inför könet på mitt barn. Skulle inte vilja gå så långt som att jag hade funderat på abort, men har haft ångestkänslor och liknande. I mitt fall grundar det sig mycket i rädsla över att få barn öht, och att även få "fel" kön vore katastrof.

Men som du själv skriver så vet du ju att du kommer att älska barnet oavsett, så jag tror inte att du på riktigt skulle göra abort. Du är medveten om att dina känslor och tankar är fel och du får hjälp. Att du är mitt uppe i en skiljsmässa gör säkert det hela ännu mer förvirrande. Fortsätt att bearbeta dina känslor och fortsätt med hjälpen du får. Det kommer säkert att bli bra till slut.

• Pleco

Petronella, TS är iaf medveten om sitt problem till skillnad från många andra. Du vet inte ett dyft om TS förutom de inlägg hon gjort här, och att döma ut någon enbart på det kan man inte göra. Eller jo, på FL kan man ju göra det förstås. Tur då att FLs lagar inte gäller i verkligheten.

• Pleco

Ingen har väl sagt att abort pga kön är ok? Men vissa försöker iaf förstå TS utan att attackera henne och kalla henne för diverse saker.
    Det är inte abortmotståndet som är trångsynt, utan oviljan att förstå en annan människa.

• Pleco

Petronella, jag är inte en av dem som skriker och gapar här på FL. Jag tycker att folk i de flesta fall är för snabba att döma. Men så är det ju när man sitter skyddad bakom sin skärm tyvärr.

Hur det går för TS kan bara framtiden visa. Att förutsätta att det går åt helvete är bara dumt. Hon kan mycket väl uppfostra en underbar flicka, ser inget hinder i det. Som sagt, döm inte ut folk på förhand.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke