• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Petronella01
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 12:16:08 följande:
    Jag kände inte såhär INNAN jag blev gravid! Visst ville jag helst ha en flicka, men jag kände inte som jag gör nu. Jag har fått en graviditetsdepression och jag vet att jag har en massa irrationella känslor och tankar nu som jag annars inte skulle ha.
    Märkligt. Nu dyker det upp en helt annan förklaring.
  • Anonym (L)
    Anonym skrev 2011-10-20 12:37:25 följande:
    Och vad vill du vi ska säga?? Gör abort då om det är så jävla hemskt med en pojke. Varför frågar du oss på FL. Du har ju redan bestämt dig för att du inte vill ha en pojke. Gör abort eller adoptera bort honom då. Ge honom till någon som villa ha barn men inte kan. Hon kan älska honom. 

Och jag hoppas att du aldrig mer kan få barn efter det.  
    Så otroligt elakt sagt.
  • Camilita

Tänkte lite som du i början, vi ville gärna ha en pojke.. men hade självklart blivit lika glada för en flicka i slutändan. Vår pojke kom, med cp-skada och diverse svårigheter.. nu hade jag kunnat ge ALLT bara för att han skulle få vara frisk och slippa sitt handikapp!

Hoppas du kommer till insikt med att ditt barn är ditt barn, oavsett kön.

• straw2008

Tragiskt att så många kvinnor känner så.

Hoppas verkligen ni har vett att göra er av med barnen inom ramen då ni kan göra abort eller adopterar bort de till någon som fullkommligt LÄNGTAR efter ett barn.

O att ni varkligen verkligen ALDRIG kan bli gravida igen, vare sig med pojk eller flicka.

Skulle ni tom gå så långt att ni tex tar en flicka med ett handikapp framför en frisk pojk ?

Jösses.....o ni ska bli FÖRÄLDRAR ???

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (jag med)

jag vill inte heller ha en son. Sen jag arbetat på förskola i ett år har jag bestämt att inte skaffa fler barn, för jag är rädd att det ska bli en kille.

Har en dotter och skulle otroligt gärna ha en till tjej, men absolut inte en kille.

Min syster har en son och jag älskar den grabben.Han är underbar, men JAG vill inte ha en son, och skaffar därför inte fler barn... 

• Anonym (ohmy.)

Tråkigt det du har varit med om TS, men samtidigt kan jag inte förstå alls hur man ens kan skaffa en make, men inte en son. Det är inte fel på ett visst kön, det är fel i uppfostran alt. psykiska störningar.

Jag tycker du ska göra abort oavsett - du är inte redo att bli förälder.
    Sen förstår jag inte heller folk som gör "ett sista försök" i sina förhållanden och då blandar in barn. Funkar inte förhållandet innan så lär det inte heller göra det när ni får barn.

Det hela är väldigt tragiskt - främst för dina blivande barns skull.
    Du vill inte ha en sån för att du inte tycker om män. Ska du lära din dotter att män är svin?

Ju mer jag tänker på det inser jag att du borde fortsätta gå i terapi och skaffa barn när du blivit frisk.

• GrönaDruvan

Hur kan folk liksom säga att det är normala känslor TS har??? NEJ, det är inte normala känslor.
    Normala känslor är isåfall att man kanske önskar sig eller helst vill ha ett visst kön, men att det i slutändan inte spelar någon roll.
    Det här är faktiskt sjukt. Du kan inte skylla på din uppväxt TS, det finns fler än du som haft det så.
    Se det istället som din uppgift att uppfostra din son till en bra människa som behandlar människor med respekt!

De flesta killar/män är ju trots allt bra människor.

• Anonym (Hmmm)

Näe men fy vad hemskt!
    Ska vara glad att du slipper vara en av de som är "ofrivilligt barnlösa"
    Tänk om du fått en släng av "Ofrivilligt barnlöshet" så kanske du hade uppskattat det lilla miraklet i magen, flicka som pojke.. 

• Anonym (Ingen skillnad!)

Altså jag blir verkligen shockad, men ''smaken är som baken'' men vad är det för skillnan vad man får för kön bara barnet är friskt ??

När jag blev gravid ville jag också ha en flicka, vi tog reda på könet och det blev en pojke.. jag var överlycklig av att få en pojke, det spelade ingen roll mera då! Jag skulle få, och fick en son!
    Är gravid med nr. 2 nu och önskar mig en tjej, men en pojke är också jätte välkommet till oss!

Whats the big deal med könet, bara barnet är frisk!!?

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke