• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • likeabaws

TEDDEN:

Missade du "det är något jag pratat om med min psykoterapeut med i flera år".

Något har hon alltså utsatts för.

Visa lite med mänsklighet förihelvete.

• likeabaws

Inlägg från folk som "anonym flicka" skrev är precis vad som efterfrågas, folk som varit i samma sits eller bara vill henne väl.

• TEDDEN
    bästamamman skrev 2011-10-24 20:34:12 följande:
    TEDDEN:

Missade du "det är något jag pratat om med min psykoterapeut med i flera år".

Något har hon alltså utsatts för.

Visa lite med mänsklighet förihelvete.
    Jag har bara läst TS. Inget annat. 
  • Border
    bästamamman skrev 2011-10-24 21:10:08 följande:
    Då har du alltså läst det.

Jag läste knappt ens ts, för jag blev så hemskt provocerad och rasande av rubriken.
    Det är jättefint att du stöttar ts och förstår henne.
    Jag kan oxå vara förstående, men inte om någon tänker göra abort för att det är fel kön på barnet.  
  • TEDDEN
    hallonfot skrev 2011-10-25 07:08:14 följande:
    Jag läste knappt ens ts, för jag blev så hemskt provocerad och rasande av rubriken.
    Det är jättefint att du stöttar ts och förstår henne.
    Jag kan oxå vara förstående, men inte om någon tänker göra abort för att det är fel kön på barnet.  
    Precis vad jag känner. Och jag är inte en ond, känslokall människa för att jag inte kan få in i skallen att man vill göra abort p ga kön.

En bebis är en bebis, inte ett kön. 

• Petronella01
    bästamamman skrev 2011-10-24 20:36:22 följande:
    Inlägg från folk som "anonym flicka" skrev är precis vad som efterfrågas, folk som varit i samma sits eller bara vill henne väl.
    DU bestämmer alltså vad folk får skriva i denna tråd? Märkligt.....
  • Petronella01
    hallonfot skrev 2011-10-25 07:08:14 följande:
  • likeabaws

Ja, om anledningen är att man tycker flickor är gulligare och det finns roligare kläder att köpa till dom.

Inte när det handlar om övergrepp.
    Då är det inte konstigt att hjärnan strejkar, speciellt inte under graviditeten.

Känslokalla är precis vad ni är.

Det handlar inte om att hon hatar pojkar,
    utan att hon är rädd för att inte älska barnet pga något hon blivit utsatt för, inga konstigheter.

Jag tror dock att hon kommer föda det och älska barnet vilket kön det än blir.
    Men inte tack vare att ni beter er som mobbare i småskolan.

• likeabaws

Petronella:

Jag har inte sagt att jag bestämmer något?
    Utan jag skrev att det är stöd och pepp som efterfrågas.

Ska du lägga det på dagisnivå?
    "duu beeestääämmmer inteeee"
    Vuxen människa?

Jisses.

• Border
    bästamamman skrev 2011-10-25 08:50:00 följande:
    Ja, om anledningen är att man tycker flickor är gulligare och det finns roligare kläder att köpa till dom.

Inte när det handlar om övergrepp.
    Då är det inte konstigt att hjärnan strejkar, speciellt inte under graviditeten.

Känslokalla är precis vad ni är.

Det handlar inte om att hon hatar pojkar,
    utan att hon är rädd för att inte älska barnet pga något hon blivit utsatt för, inga konstigheter.

Jag tror dock att hon kommer föda det och älska barnet vilket kön det än blir.
    Men inte tack vare att ni beter er som mobbare i småskolan.
    Nej, jag är iaf inte känslokall. Som jag sagt tidigare, så respekterar jag allas känslor, vi är alla olika liksom. Men att vilja göra abort för att det är fel kön på barnet, nej det är inget som jag kan finna sympati för. Jag tänker på barnet i första hand
  • likeabaws

Det handlar inte om att hon tycker att något kön är rätt eller fel, utan oron för att hon inte ska tycka om det pga av vad hon utsatts för.

Hur kan det vara så svårt att förstå?

TS tänker också på barnet i första hand, annars hade hon inte gjort en trådstart eller ens haft funderingar kring det.
    Då hade hon bara gjort abort och sen gått vidare med livet utan att blinka.

• Anonym (flicka)

Ibland behöver man viss medkänsla, och inte bli uppläxad direkt. Det ger oftast bara motsatt effekt att tro att utan att sätta sig in i den andra personens känslor och liv, bara skälla ut och läxa upp.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke