• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Border
    Anonym (pojkmamma) skrev 2011-10-21 15:23:10 följande:
    Man kan faktiskt få helt snea tankar och känslor som man inte kan rå för ...
    Du kan inte känna att det är synd om TS och måste vara oerhört jobbigt för henne att känna så???? 

Jag tänker på barnet i första hand, inte Ts.
  • Anonym (Irriterad)
    Pimey skrev 2011-10-21 15:51:08 följande:
    Nää jag känner faktiskt INGEN sympati för henne. Mår hon så jävla dåligt för att hon tidigare blivit utsatt för fysiskt och psykiskt våld av en man och sedan ska sätta ett barn till världen då oddsen är 50% chans att det blir en pojke då ska man inte ha barn. det är inte könet som gör om barnet kommer bli underbart eller inte!
  • Anonym

Men fan vad ni hoppar på! Hade TS sagt att hon skulle göra en abort om det var en flicka hade säkert alla tyckt det vore normalt. Folk gör ju alla möjliga konstiga val, vad är det som är så hemskt med det här? Bättre att man gör abort än att barnet kommer till en mamma som inte ens vill ha en pojke? 
    Jag vet flera stycken som gjort abort för att dom vela ha en kille, men ingen blev förbannad för det!
    Sen alla ni som skriver "det kunde DU väl tänkt på innan", det finns väl en pappa med i det också?
    Om TS känner som hon gör kan hon inte rå för, det är väl hennes val & liv? Finns mycket sjukare saker.
    Och det är varken sjukt eller ovanligt att göra abort pga ett visst kön. Man tycker ju olika om den saken men löjligt att vissa blir upprörda. Acceptera och gå vidare.. 

• Med två små

Men grejen är ju att det inte är en liten man som kommer ut. Det är ett barn. När bebisen väl är ute är det svårt att se den som ett kön. Man ser den som ett barn, ett barn som man är full av instinkter för att ta hand om.

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
  • Anonym (Flickor)

Hej jag har också märkt att många vill ha just flicka. Jag tänkte inte på de förän min man sa att han ville ha en flicka. Pojkar var jobbiga sa han. Tydligen en dålig erfarenhet . Träffar man bara en massa jobbiga pojkar tycker man nog att pojkar är så. Då tänkte ja o hoppades på flickor för hans skull. När vi var på ul vec 19 o såg en pojke var de tyst . Ja var så rädd att min man ej skulle älska denna pojk. Men idag har vi en underbar snäll smart pojke och två flickor . Vi är så glada idag att vi fick en pojke . Vi älskar han nått enormt.

• Pimey
    Anonym skrev 2011-10-21 17:06:10 följande:
    Men fan vad ni hoppar på! Hade TS sagt att hon skulle göra en abort om det var en flicka hade säkert alla tyckt det vore normalt. Folk gör ju alla möjliga konstiga val, vad är det som är så hemskt med det här? Bättre att man gör abort än att barnet kommer till en mamma som inte ens vill ha en pojke? 
    Jag vet flera stycken som gjort abort för att dom vela ha en kille, men ingen blev förbannad för det!
    Sen alla ni som skriver "det kunde DU väl tänkt på innan", det finns väl en pappa med i det också?
    Om TS känner som hon gör kan hon inte rå för, det är väl hennes val & liv? Finns mycket sjukare saker.
    Och det är varken sjukt eller ovanligt att göra abort pga ett visst kön. Man tycker ju olika om den saken men löjligt att vissa blir upprörda. Acceptera och gå vidare.. 
    varför skulle vi tycka att det var normalt att abortera en flicka?? Det hade ändå blivit samma sak för principen är att mammor väljer att ta bort pågrund av könet. Ja du anonym du kan ju börja fundera på vad som är så hemskt med det här..anser du själv att det är normalt att ta bort ett fullt friskt BARN för att den har "fel" kön??
    Är barnet sjukt OKEJ men ett friskt barn nej det är bara sjukt!!
  • MoonlightG
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 10:37:39 följande:
    Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

Ts när du får ditt barn kommer du att älska ditt barn för just den hxn är. Jag har tre pojkar och dom är det bästa som finns, inte pga av att dom är pojkar utan för att dom är mina barn och helt underbara. 

Jag önskade mig en flicka men det var en önskning jag hade innan jag visste könet. Efter det så vet jag att det inte var en flicka eller en pojke jag önskade mig utan det var just den individen jag bar på. Allt förändras ner du ser och håller i ditt barn. 
  • Anonym

Känner med dig och vill bara krama och önska tt altt går bra i alla fal! Gör inget du skulle ångra, känns det fel så kan du adoptera bort pojken (min vänninna stod i kön i 5 år innan hon fick sitt barn och det finns fler) men tänk om barnet föds och du bara älskar den lilla varelsen utan att se efter om det finns en snopp eller inte. 

• kvinnlig47

Jag brukar aldrig skriva något negativt om någon här, det är inte det det här forumet är till för, utan att stötta och hjälpa varandra. Men det här var inte bra TS, har inte läst alla inläggen, men nästan. Tänk dig för, det är en liten person i din mage, inte ett kön. Var rädd om dig och den lilla!

• Anonym (??)

Är det ingen som läser att hon har trauman och att det är därför hon helst inte vill ha en pojke?
    Hon är här å söker råd men får bara ta skit.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke