• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • wenger

Herregud va hemskt :( är inte bara bra att läkarvetenskapen går framåt. Tyvärr blir det väl som att köpa en bil i framtiden. Välj bara modell så fixar vi resten. Om du nu får en pojke är jag helt övertygad om att pappan vill ha pojken annars får du väl adoptera bort honom om du inte tål han.

Trist utveckling tycker jag.

• Border
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 20:50:38 följande:
    Är det ingen som läser att hon har trauman och att det är därför hon helst inte vill ha en pojke?
    Hon är här å söker råd men får bara ta skit.
    Life´s a bitch, and then you die.
    Alltså, vill man ha medhåll, tycka-synd-om ord och klappar på axeln ska man INTE skriva något på fl. För vad man än skriver om så kommer det alltid finnas människor som blir galet provocerade. Ibland handlar det bara om att någon har en dålig dag, men ändå.
    Alla är vi olika. Jag ycker att alla ni här som tycker att ts förtjänar stöd, att alla ni som säger att vi andra inte har någon empati i kroppen, att ni som bara klankar ner på oss som tycker att ts inlägg är hemskt  är lika goda kålsupare ni med. Annars hade ni väl inte gått på som ångvältar på oss andra som blir galet provocerade och berättar det oxå?
    Borde inte ni då visa er enoirma empti och sympati för även oss?? Om ni nu är så förbannat fyllda av empati menar jag
  • Cloudberry

Nu ska jag skriva min syn på saken.

Jag trodde verkligen att jag hade allt när jag hade två döttrar i familjen och jag saknade inte en son men nu blev vi gravida en tredje gång och det resulterade i en pojk och det är  helt fantastiskt hur mycket jag älskar denna underbara ljuvliga varelse. Han är absolut den jag saknade utan att veta om det trots att jag inte alls trodde det innan.

Så, du TS tror kanske att dina känslor är på riktigt men den dagen du har ett barn av ditt egna kött och blod i din famn så inser du att du har resonerat så väldigt fel.

• Anonym (Du äcklar mig)

Jag kan till en vis del fatta att du vill ha flickor bara, det är normalt att känna så.

Men men, din jävla inställning äcklar mig ändå,, att gå så långt och göra abort är totalt att gå över gränsen, du ska icke ha barn överhuvudtaget i såna fall.

Abort borde förbjudas,,,,Prata med en psykolog och få psykisk hjälp btw;)

• Millsy
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 20:50:38 följande:
    Är det ingen som läser att hon har trauman och att det är därför hon helst inte vill ha en pojke?
    Hon är här å söker råd men får bara ta skit.
  • Anonym (??)
    hallonfot skrev 2011-10-21 20:57:12 följande:
    Life´s a bitch, and then you die.
    Alltså, vill man ha medhåll, tycka-synd-om ord och klappar på axeln ska man INTE skriva något på fl. För vad man än skriver om så kommer det alltid finnas människor som blir galet provocerade. Ibland handlar det bara om att någon har en dålig dag, men ändå.
    Alla är vi olika. Jag ycker att alla ni här som tycker att ts förtjänar stöd, att alla ni som säger att vi andra inte har någon empati i kroppen, att ni som bara klankar ner på oss som tycker att ts inlägg är hemskt  är lika goda kålsupare ni med. Annars hade ni väl inte gått på som ångvältar på oss andra som blir galet provocerade och berättar det oxå?
    Borde inte ni då visa er enoirma empti och sympati för även oss?? Om ni nu är så förbannat fyllda av empati menar jag
    Finns nåt som kallas finkänslighet. Man kan försöka hjälpa henne ist för att få henne att må ännu dåligare.
  • Border
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 21:20:23 följande:
    Finns nåt som kallas finkänslighet. Man kan försöka hjälpa henne ist för att få henne att må ännu dåligare.
    Jag vet, och jag håller med. Men ibland går det bara inte. Vissa saker är jäkligt känsliga och provocerande för vissa. Och om man väljer att outa det så får man räkna med både ris och ros, tycker jag.
    Om en pedofil skulle sitta här och skriva om sina känslor för barn och hur gärna han vill ha barn. Om han sen skriver att han mår oerhört dåligt över sina känslor och inte vill känna som han gör, så skulle han förmodligen inte få speciellt mycket empati och sympati från folk. 
  • Anonym (??)
    hallonfot skrev 2011-10-21 21:22:38 följande:
    Jag vet, och jag håller med. Men ibland går det bara inte. Vissa saker är jäkligt känsliga och provocerande för vissa. Och om man väljer att outa det så får man räkna med både ris och ros, tycker jag.
    Om en pedofil skulle sitta här och skriva om sina känslor för barn och hur gärna han vill ha barn. Om han sen skriver att han mår oerhört dåligt över sina känslor och inte vill känna som han gör, så skulle han förmodligen inte få speciellt mycket empati och sympati från folk. 
    Men nu handlar det inte om en pedofil, så finkänslighet är nog på sin plats..

Hon är gravid, tror du hon blir att må bättre av att få skit kastad på sig? Tror du barnet mår bra av mammans stress ni säkerligen utsätter henne för?
  • Border
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 21:32:01 följande:
    Men nu handlar det inte om en pedofil, så finkänslighet är nog på sin plats..

Hon är gravid, tror du hon blir att må bättre av att få skit kastad på sig? Tror du barnet mår bra av mammans stress ni säkerligen utsätter henne för?
    Nej, det handlar inte om en pedofil. Utan det handlar om en vuxen människa som pga händelser tidigare i sitt liv inte vill ha en pojke. Jag skiter fullständigt i om ts så har blivit antastad och våldtagen hela sitt liv. Hon är en vuxen människa, med ett litet liv i magen. Ett liv som inte har bett om att bli till. Ett litet liv som kanske är oönskat.
    Ts är en vuxen människa som måste ta ansvar för sina känslor. Så är det bara.
    Det är inte ett dugg synd om ts, utan om barnet.
    Det är enormt oansvarigt av ts att försöka bli med barn innan hon har bearbetet allt hon genomlevt.   
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke