• Millsy

Vill göra abort om det är en pojke

Anonym skrev 2011-10-20 21:31:13 följande:
    Ja, här har du en som absolut inte ville ha en pojke, blev helt förstörd vid köns-UL och var tyst hela vägen hem med sambon körandes jämte mig. Visste inte hur jag skulle acceptera det, jag hade i hela mitt liv varit inriktad på att jag ville ha en dotter, det förstärktes även av andra väldigt starka anledningar för mig så mitt hjärta bara SKREK av känslan att ha maximal otur, att jag blivit straffad för nåt jag gjort, det värsta av det värsta, det hemskaste av hemska och jag bara hatade, hatade, hatade att det blev så fel, jag ville bara försvinna.
    Hade tänkt på abort flera gånger om det skulle ske och nu stod jag där, gravid med en pojk i magen och jag mådde otroligt dåligt.

Jag hade samma tankar som du, att "jaja, jag kommer säkert bli glad om barnet är friskt och bla bla bla men det var just vad det var för mig, det var bla bla bla, jag hade full fokus på könet och allt vad det innebar för mig.
    Skitjobbigt, hur hemskt som helst.
    Det var ett krig i mig. 

Jag har två pojkar idag och jag är tacksam att det blev pojkar, jag skulle inte stå UT med varken en eller två tjejer usch vad jobbiga de verkar vara/kan vara och stackars dom att växa upp i en värld som den här där de ska vara snygga men inte FÖR snygga, smarta men inte FÖR smarta... att alltid behöva vara mittemellan men inte ha en värld runtom som är nöjda med det heller... usch, jobbigt.

Är evigt tacksam för mina grabbar

Fast då har du ju hamnat i andra diket nu... att du istället inte "tycker om" pojkar. Tråkigt att du inte kunde komma i från "pojkskräcken" på annat sätt än att gå in i "flickskräck"... 
  • Millsy
    Lea10 skrev 2011-10-20 22:02:03 följande:
    Är tur då att du fått "två grabbar" för inte skulle du kunna fostra en flicka med den världssynen. Snarare göra hennes liv värre. Jag har en flicka och ska göra allt jag kan för att hon ska bli stark, få självförtroende osv osv, just för att stå emot sådana som du.
    Och det här med att verkligen inte vilja ha och sen få och DÅ tycka att det är världsbäst. Lite som att få ett barn med funktionshinder. Ingen vill ha, men om man verkligen råkar få ett sånt barn så sätts alla försvarsmekanismer in och det man egentligen känner trycks undan. Och då är plötsligt allt så himla bra.
    Jag hade välkomnat en pojke om jag får fler barn. Lika mkt som jag hade välkomnat en flicka till. Låter som att du allra innerst inne sörjer att du aldrig fått en flicka.
  • Millsy
    zigne skrev 2011-10-21 07:52:02 följande:
    Ja får man verkligen reda på könet vid ultraljud? Läste någonstans att man gått tillbaka till det som var förr att man INTE fick reda på könet annat än vid fostervattensprov el dyl. 
    Det är olika i olika landsting... och sen kan man ju göra på en privat klinik med.
  • Millsy
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 20:50:38 följande:
    Är det ingen som läser att hon har trauman och att det är därför hon helst inte vill ha en pojke?
    Hon är här å söker råd men får bara ta skit.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke