• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (pojk mamma)

har inte läst igenom alla svar, både förstår och inte..

Visst jag kan fatta att man kanske vill ha en flicka, men att tänka att u inte skulle vilja behålla barnet om det vore en pojke låter helt galet..

Jag hoppades kanske lite på att mitt barn skulle vara en  flicka när jag var gravid, men fick världens underbaraste son. nu tänker jag att jag skulle vilja att nästa barn också ska vara en pojke..

Vad jag försöker säga är att jag tror att du kommer älska barnet oavsett kön, istället för att se det som pojke eller flicka se det som ditt barn som ditt egna lilla pyre.. 

• Anonym
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 21:32:01 följande:
    Men nu handlar det inte om en pedofil, så finkänslighet är nog på sin plats..

Hon är gravid, tror du hon blir att må bättre av att få skit kastad på sig? Tror du barnet mår bra av mammans stress ni säkerligen utsätter henne för?
    Isåfall skulle hon inte ha lagt upp ett sådant här inlägg.... 
  • Randig Panda

1. Försöker bli gravid under tiden man ligger i skilsmässa = skitkorkat
    2. Ska du göra abort varenda gång, (det är en förlossning när man gått så långt) om du får pojkar hela tiden?

• Pimey
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 20:50:38 följande:
    Är det ingen som läser att hon har trauman och att det är därför hon helst inte vill ha en pojke?
    Hon är här å söker råd men får bara ta skit.
    DÅ SKA MAN INTE SKAFFA BARN!!! visst det är synd om henne men det är MER synd om barnet..Som jag tidigare skrivit har man tidigare bivit misshandlad psykiskt och fysiskt av en man så ska man ha i baktank att det finns 50% chans att det blir en pojke!! det är inte direkt att man får välja kön på sina barn! antingen s´å tänker inte TS längre än vad näsan räcker eller så hittar hon bara på en orsak till att göra abort för att det just är en pojke! 
  • Pimey

Nä för att avsluta för mig så har jag bara att säga: täpp igen fitthålet TS om du har såna tankar du ska INTE ha barn. Tack för mig och hoppas för guds skull att barnet får det bra om det nu får komma till världen!! Mina ord är hårda i know men jag ´står för dom!!

• Anonym (lite lika)

Hej TS!
    Kan förstå din känsla. Jag väntar en pojke och kan säga att jag faktiskt blev lite besviken att det inte var tjej. Nu  vill jag absolut inte göra abort utan vill abolut ha denna grabb, men känslan av att jag faktiskt blev lite besviken gnager i mig och jag har jätte dåligt samvete över det, men man kan inte riktigt styra över sina känslor. Tror absolut jag kommer älska denna kille över allt annat men just nu känns det lite jobbigt faktiskt.
    Hoppas allt löser sig för dig! Kram

• Anonym (??)

Hon har graviditetsdepression och anser själv att hon tänker knasigt.. Finns fler här inne som kommit med liknande situationer där dom önskat ett annat kön på barnet, men att det blivit bra i slutändan. Det är SÅNT TS är ute efter.

TS skriver att hon inte kommer göra abort, hon är bara orolig över sina känslor.

• jni

Jag skulle göra allt för att få en pojke!

Men en flicka skulle självklart vara älskad ändå.

Känns som du behöver prata med någon och få hjälp att hantera dina känslor..
    Lycka till!     

• Louiza

TS: Innan man känner barnets rörelser i magen kan man vara ganska egoistisk och man kan önska sig ett visst kön eller ett visst utseende på barnet men jag kan lova dig att när du snart kommer att känna första sparken och sen när den får hicka eller när han/hon svarar på beröring så kommer ditt hjärta att smälta oavsett kön på barnet. Sen kommer ni att skapa ett band och du kommer att älska barnet innan det ens har kommit ut och du kommer att börja oroa dig för barnets välmående istället för vad det har för kön. Det ordnar sig.

• Anonym (Mia)

Har bara läst TS första inlägg...

Det ska man väl tänka på innan man blir gravid!! Och då komma fram till att det inte är ett allternativ att bli gravid. Om man inte klarar att få en pojke. Ännu är det ju inget som vi kan kontrollera innan...varken hemma eller vid IVF. Tack och lov!!

Jag ville hellre ha en tjej...det sa jag hela tiden och hoppades/trodde att jag skulle få en tjej, men så blev det inte och det gör absolut inget!!

Fast har man TS erfarenheter så vet man ju inte hur man reagerar...men då får man också låta bli, man gör inte abort pga kön, det är ingen sjukdom!!!!!! 

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke