• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym
    Anonym (pojkmamman) skrev 2011-10-21 12:42:57 följande:
    man har RÄTT att önska sig ett kön! MEN när barnet väl är ute hos dig, så finns det inga "kön" i världen som inte kan få dig att inte älska ditt barn!!!!!

gör du abort pga könet så kan jag LOVA dig att du kommer att ångra dig för resten utav ditt liv!
    en abort sådär sent pga könet, det är INTE rätt. :((

jag har 2 pojkar, och har en helt galen flicklängtan! men skulle ALDRIG göra abort om jag så fick 3 pojkar till!

menar, barn är ju barn oavsett kön.
    och visst vill jag också få lyckan att uppleva båda könen, men man får tacka för det man får <3

Efter vad exakt? Vad tror du ska hända om du får en flicka?
  • Anonym (Allvarligt)

FL generellt har någonstans "sänkt värdet" på pojkar.  Det verkar lite finare lite bättre att få en tös. Upplever det som att man jämt måste förklara hur nöjd och lycklig man är över sina söner utan att för dens skull sakna en dotter . Jag blir nog så jävla förbannad också för tror att forum och internet har påverkat det här med kön hit och kön dit. Kom igen barn är inga stereotyper.

• Jävelunge

Empatilösheten i den här tråden är skrämmande. Ni alla som bara utgår ifrån era egna erfarenheter och inte kan förstå att människor är olika och känslor är svåra att styra, fy för er. Att tänka på att ni är föräldrar och kommer att föra vidare dessa elaka, småaktiga och obehagliga värderingar till era barn gör mig mörkrädd. 

TS. Skit i de ondskefulla tanterna. Se till att söka professionell hjälp med att bearbeta dina känslor inför barnet i magen både för din egen och bebisens skull. 

• Thalis
    Anonym skrev 2011-10-21 11:35:24 följande:
    Tycker du TS kan fan adoptera ett barn istället. För då kan du ju välja kön.
    Hur fan kan man bara komma på tanken att skriva en sån här tråd. När det är jättemånga här på FL som inte kan få barn på normal väg. Utan verkligen får kämpa med hormonbehandlingar o flera IVF o du kan göra en abort om det är en pojke. Fruktansvärt sorgligt.
    Såna som du bör fan inte få barn!!!!!!!
    Innan du skriver sådant bör du läsa på om adoption!!!!
    Inte fan fick vi eller alla andra vi känner som adopterat välja kön!!!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • sassa1987
    Thalis skrev 2011-10-21 13:02:30 följande:
    Innan du skriver sådant bör du läsa på om adoption!!!!
    Inte fan fick vi eller alla andra vi känner som adopterat välja kön!!!!
    Trodde att man fick välja, kan inte hur det ser ut i den världen :)
  • Anonym (Mee)
    Anonym (känner igen mig!) skrev 2011-10-21 12:36:34 följande:
    Bara för att andra har ett annat problem försvinner inte TS mående. Det finns inget som är så personligt som hur man upplever sin barnsituation. Det beror på så många faktorer att det är meningslöst att jämföra.

Okänsligt och obildat av dig att dra upp saker som inte har alls med hennes frågeställning att göra bara för att få en billig poäng eller att "straffa" TS.  
    Håller med dig! Att andra inte kan få barn är ingenting TS eller någon annan ska vara ansvarig för!
  • Anonym (sorgligt!)

Blir så arg och ledsen när jag läser detta. man försöker väl inte få barn om man inte är "beredd" på att det kan bli både pojkar, flickor, tvillingar och trillingar? Det är samma människor. Pojkar och flickor är inte ett dugg olika vid födseln, man uppfostrar dem till att bli olika.

• MrsTM

TS, du gör helt fel som drar alla män över en kam. Det är helt enkelt inget godtagbart argument, oavsett vad du varit med om i ditt liv. Du klarade av att gifta dig med en man, då klarar du faktiskt av att ta hand om en pojke också.

Psykoterapin verkar vara felriktad, den borde fokusera på hur du kan lära dig att känna glädje oavsett vilket kön bebisen får. Den borde även fokusera på hur du kan känna dig trygg i ditt föräldraskap, att verkligen känna att "jag klarar av att uppfostra min son till en bättre man".

Ni andra som tycker att ni är såååå förstående försöker bara dölja hur bortskämda ni själva är som inte kan känna glädje oavsett kön. Allt i livet blir inte EXAKT så som man vill ha det, så är det bara.

• Anonym

eftersom du är i vecka 16 tycker jag att det är försent med abort, tror knappast du får om det inte är riktigt nödvändigt. Men jag kan förstå om du känner dig deprimerad. men det bästa isåfall är väll att se graviditeten ut, vill du inte ha barnet och det är en pojke finns ju faktiskt adoption. Bättre att barnet blir älskat kanske. Fosterhems placering går också på obestämd tid, sverige är ju så j...a glad i det. Men det skadar ju mer än det gör nytta, ofta kommer man ju inte tillbaka. jag gjorde det inte. Jobbigt o höra, men snart vännen vill nog din mamma o pappa ha dig tillbaka.

• PruttPottan
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 10:37:39 följande:
    Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?
    Jag VILLE ha en tjej men det vart en pojke och vet du! Det var bra det med om inte bättre.
    Om vi får fler barn hoppas jag så att det blir en tjej. Eftersom vi bara kan skaffa ett barn till så har tanken på abort funnits men jag skulle aldrig kunna göra det pga kön.

Om ni försökt att få barn och nu äntligen lyckats, varför då ta bort det?!  Å andra sidan kan man inte skaffa barn och tro att man ska rädda förhållandet genom det. Det blir snarare tvärtom eftersom det inte är en dans på rosor att få ett litet barn.
    Är du verkligen mogen för barn öht TS?
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke