• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (Mia)
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Fast då är det väl "bara" att uppfostra och vara en bra förebild och ha koll på människor kring barnet!! Du har ju världens chans att uppfostra en trevlig man!!

Vad är det som säger att det är lättare med en flicka som kan bli utnyttjad, på samma sätt som  du blivit?? 
  • Anonym (Adoption)

Med såna tankar undrar jag nog om man ens ska skaffa barn. Skrikandes

Sen så har ni ju bestämt er för att gå skilda vägar så varför ens försöka skaffa barn. Tror inte barnet kan rädda äktenskapet. Det gör inte samlivet enklare precis, tänk längre än näsan räcker för guds skull.

Om du nu är så bestämd med dina krav på barnet så kanske du ska adoptera istället.
    OM man nu får göra det som ensamstående, för det vet jag nämligen inget om.

Tur din mor ville ha en flicka samt att man inte kollade kön förut, annars hade inte du suttit här......

• jana69

I första hand är vi alla helt unika människor!Vad vi sedan har för kön tycker jag är mindre viktigt.

• mamii

blir så jävla förbannad. skiter i din uppväxt hur den var, för du pratar om ditt eget kött och blod.. hur fan kan man ens tänka tanken????

Du är ju absolut inte redo för barn överhuvudtaget. gör abort och sterilesera dig eller vadfan det heter. usch för såna som dig!  

• Anonym
    Anonym (wow) skrev 2011-10-20 11:02:46 följande:
    Jag tkr att du borde utfora abort vare sig det ar en flicka eller pojke. Du verkar inte ma bra och dessutom ar du psykiskt sjuk sa nej du borde inte ha barn overhuvudtaget.
    Vilken svinig kommentar! Hur tror du att det du skrev hjälper TS? Och varför skulle inte psykiskt sjuka få ha barn? Verkar finnas mycket fördomar att ta av hos dig...
  • Anonym

Ärligt - med TS inställning tycker jag att du ska lägga ner tanken på barn helt.....

(Ska du välja en flicka men hur blir hennes syn mot pojkar etc...?)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-22 08:55:38 följande:
    Ärligt - med TS inställning tycker jag att du ska lägga ner tanken på barn helt.....
  • finskaflikkan

A men herregud... (bara läst ts) 
    Du vet att när man har sex oskyddat, KAN man bli gravid.
    Och tyvärr väljer man INTE kön!
    Utan de e nåt som liksom kmr med på "köpet" när man blir på smällen!
    Antingen eller liksom!
    51%pojke.... 49%flicka. 

Hoppas du skämtar med att göra abort om de e fel kön?????
    För gör du de inte förtjänar du inga barn!
    Och jag i ett inlägg att du varit med om nå trauma?
    Och?
    Tråkigt visst! Absolut!
    Men så som du tänker om barn, kön tycker jag INTE om synd om dig!              

• Anonym

Och varför skulle inte psykiskt sjuka få ha barn? Verkar finnas mycket fördomar att ta av hos dig...

Måste säga att jag tycker att om man inte är kapabel att ta hand om sig själv utan hjälp av föräldrar psyk 
    medicinering terapi mm så ska man INTE skaffa barn för hur ska någon kunna ta hand om sitt barn när dem inte kan ta hand om sig själv!? Ja , visst är det synd om dem men det är 1000 gånger mer synd om barnet!!!

Vad det gäller dig som inte vill ha pojke så är det ju ingenting vi kan bestämma så om du känner att du inte klarar det av någon anledning så bör du inte bli gravid. En abort gör jäkligt ont i själen och tro mig du kommer att ångra det länge.
    Abort gör man bara som ett sista alternativ!!!  

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke