• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • kort kjol

Tycker du ska glädjas åt att du kan få barn istället!
    Finns många par därute som kämpar år efter år utan resultat.

• Kattdamen

Går du och pratar med någon?

• Anonym (Ledsen)
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-22 09:49:30 följande:
    Det är fel av ts att skaffa en sådan tråd för hon vet att folk ogillar henne i detta fall
    MEN det är aldrig rätt att säga till någon ''För gör du de inte förtjänar du inga barn!''
    Det är en nertrykningsnivår som är väldigt lågt för oss kvinnor här i familjeliv. 
    Alla förtjänar att ha barn men om man ser barn som hobby och som uppvissningar är självklart fel.
    Ett barn oavsett POJKE eller FLICKA
    Tror det börjar gå för långt med detta nu och detta har väl också sammband med hur fina flickkläderna är och hur tråkiga pojkkläderna är !!   
    Nej, alla förtjänar faktiskt inte att ha barn!
    Men alla barn förtjänar att ha föräldrar som älskar dom och som kan ge dom en trygg uppväxt!
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-10-22 14:41:08 följande:
    Nej, alla förtjänar faktiskt inte att ha barn!
    Men alla barn förtjänar att ha föräldrar som älskar dom och som kan ge dom en trygg uppväxt!
  • Anonym (känner igen mig!)
    kort kjol skrev 2011-10-22 14:26:49 följande:
    Tycker du ska glädjas åt att du kan få barn istället!
    Finns många par därute som kämpar år efter år utan resultat.

Det där är helt ointressant. Är det TS sak att rätta till andras barnlöshet?
  • likeabaws

TS trådstart är ju inte ens provocerande, vad sysslar ni med tjejer?

Hon beskriver något hon tycker är jobbigt...

...det har ingenting med era problem med att ni inte kan få barn att göra.

Hon är en helt vanlig normal tjej som antagligen kommer bli en toppenmamma, just för att hon inte skäms för hur hon känner utan förbereder sig på en eventuell förlossning och bebis genom att ta upp sina funderingar och rädslor över att inte älska detta barn. Hur många har inte tänkt så under graviditeten...

Ni gör det ju inte lättare för henne med all jävla pajkastning.

Ni borde skämmas.

• Jojile
    bästamamman skrev 2011-10-23 03:07:15 följande:

Hon är en helt vanlig normal tjej som antagligen kommer bli en toppenmamma, just för att hon inte skäms för hur hon känner utan förbereder sig på en eventuell förlossning och bebis genom att ta upp sina funderingar och rädslor över att inte älska detta barn. Hur många har inte tänkt så under graviditeten...

Ni borde skämmas.
    Väl rutet!
  • Anonym (känner igen mig!)
    bästamamman skrev 2011-10-23 03:07:15 följande:

Ni borde skämmas.
  • MrsTM
    hallonfot skrev 2011-10-21 21:22:38 följande:
    Jag vet, och jag håller med. Men ibland går det bara inte. Vissa saker är jäkligt känsliga och provocerande för vissa. Och om man väljer att outa det så får man räkna med både ris och ros, tycker jag.
    Om en pedofil skulle sitta här och skriva om sina känslor för barn och hur gärna han vill ha barn. Om han sen skriver att han mår oerhört dåligt över sina känslor och inte vill känna som han gör, så skulle han förmodligen inte få speciellt mycket empati och sympati från folk. 
    Precis. Dessutom är det bara ett gäng skenheliga typer som hänger här. "Åh jag är så förstående och stöttar verkligen TS!" VARFÖR undrar jag då? Svaret är att de själva så himla gärna vill ha barn med ett visst kön.

Ni som inte klarar av att älska era barn oavsett kön borde tänka till en gång extra innan ni försöker skaffa barn öht.
  • MrsTM
    MikuAndSaraLi skrev 2011-10-22 11:48:21 följande:
    Jag har själv blivit illa behandlad av MÄN och POJKAR och KILLAR under mitt liv.
    Blivit våldtagen av killar och män som liksom skulle varit mina Vänner.
    Samt blev jag mobbad av män i min släkt under min barndom.

Känner starkt förakt för män i allmänhet. (Med vissa undantag)

Men skulle jag få en son - so what?

Get the hell over it, Ts. Don't be such a *ussy.

Vad DU har gått igenom angår inte dina barn för fem öre. Det är inte deras problem.

Min dotter är ett resultat av en våldtäkt med en av dessa "vänner".
    Klandrar jag henne för dej?
    Nej verkligen inte - det är inte hennes problem, det har INGENTING med henne att göra.

Väx upp, Ts.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke