• MrsTM

Vill göra abort om det är en pojke

TS, du gör helt fel som drar alla män över en kam. Det är helt enkelt inget godtagbart argument, oavsett vad du varit med om i ditt liv. Du klarade av att gifta dig med en man, då klarar du faktiskt av att ta hand om en pojke också.

Psykoterapin verkar vara felriktad, den borde fokusera på hur du kan lära dig att känna glädje oavsett vilket kön bebisen får. Den borde även fokusera på hur du kan känna dig trygg i ditt föräldraskap, att verkligen känna att "jag klarar av att uppfostra min son till en bättre man".

Ni andra som tycker att ni är såååå förstående försöker bara dölja hur bortskämda ni själva är som inte kan känna glädje oavsett kön. Allt i livet blir inte EXAKT så som man vill ha det, så är det bara.

• MrsTM
    hallonfot skrev 2011-10-21 21:22:38 följande:
    Jag vet, och jag håller med. Men ibland går det bara inte. Vissa saker är jäkligt känsliga och provocerande för vissa. Och om man väljer att outa det så får man räkna med både ris och ros, tycker jag.
    Om en pedofil skulle sitta här och skriva om sina känslor för barn och hur gärna han vill ha barn. Om han sen skriver att han mår oerhört dåligt över sina känslor och inte vill känna som han gör, så skulle han förmodligen inte få speciellt mycket empati och sympati från folk. 
    Precis. Dessutom är det bara ett gäng skenheliga typer som hänger här. "Åh jag är så förstående och stöttar verkligen TS!" VARFÖR undrar jag då? Svaret är att de själva så himla gärna vill ha barn med ett visst kön.

Ni som inte klarar av att älska era barn oavsett kön borde tänka till en gång extra innan ni försöker skaffa barn öht.
  • MrsTM
    MikuAndSaraLi skrev 2011-10-22 11:48:21 följande:
    Jag har själv blivit illa behandlad av MÄN och POJKAR och KILLAR under mitt liv.
    Blivit våldtagen av killar och män som liksom skulle varit mina Vänner.
    Samt blev jag mobbad av män i min släkt under min barndom.

Känner starkt förakt för män i allmänhet. (Med vissa undantag)

Men skulle jag få en son - so what?

Get the hell over it, Ts. Don't be such a *ussy.

Vad DU har gått igenom angår inte dina barn för fem öre. Det är inte deras problem.

Min dotter är ett resultat av en våldtäkt med en av dessa "vänner".
    Klandrar jag henne för dej?
    Nej verkligen inte - det är inte hennes problem, det har INGENTING med henne att göra.

Väx upp, Ts.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke