• Border

Vill göra abort om det är en pojke

Jag tycker att UL med könsbestämning norde förbjudas. När jag var på UL 2007, sa bm direkt att vi absolut inte fick veta vilket kön det var på vårt barn. Just pga att det finns dom som väljer att göra abort pga att dom kan tycker att det är frl kön på barnet.

• Border
    Anonym (suck) skrev 2011-10-20 19:52:58 följande:
    bara läst ts...
    jag DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!!!!!!!!!
    du är inte sann, vilka tankar!!
    blir galet provocerad....
    här har man gått igenom heaven&hell för att få barn (se ivf, missfall under flera år) för att sen äntligen få dessa små underverk- jisses vad inte könet spelar ngn roll.
    vilket i-landsproblem! SUCK!

en miljon tummar upp för ditt inlägg. Känner exakt som du!
  • Border
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-10-20 19:07:10 följande:
    Blir förfärad, upprörd och lite ledsen när jag läser detta! Sitter med en alldeles underbar liten 1 årig pojke i knät, han leker tiittut, pussas, dansar och "sjunger" för mig, strålar som en liten sol! Tänk att det finns människor som skulle valt bort honom för han har en snopp! Så absurt!!!
    Jag har 3 fina pojkar till, den äldsta är 11 år, en lugn, harmonisk, mysig, schysst kille som aldrig direkt brötat och bråkat. En 9 åring som är lite busigare och mer spring i benen men med ett otroligt stort hjärta och lyssnar jättebra på alla! Sen har vi en superrolig 5 åring, vi har gått på stan idag hela dagen, shoppat både kläder och leksaker, skrattat en massa ihop, han är lugn, rolig, kramig och vi pratar istället för att bråka.
    Dessutom har dessa 4 pojkar en lille/store bror i himlen. En liten gosse som somnade in i plötslig spädbarnsdöd i magen i v.40 och fick födas sovande. En liten perfekt fin liten gosse vi aldrig fick äran att lära känna i livet. En oerhörd sorg!

Man kan inte säga att pojkar är brötiga, jobbiga och slåss, för så är det inte! Jag har 4 i livet och ingen av dom är sådana. Det blir vad man gör det till (om det inte rör sig om andra orsaker, typ diagnoser) sen är mycket ärftligt, men det ärver ju både killar och tjejer så då spelar ju inte könet någon roll!

Förösk släppa detta, det är ett BARN du väntar inte ett kön! Njut av din bebis och håll istället tummarna att allt går bra och att den föds frisk och välskapt, det är nämligen ingen självklarhet!
    Jag blir alldeles varm när jag läser om dina underbara pojkar! Jag har en pojke själv, har jobbat mycket på förskola och har en brorson på 16 år som är den finaste i världen. Alla dessa pojkar är ju så fantastiska och underbara! Precis som du beskriver det upplever jag livet med min son, och din solskenshistoria får mig att vilja ha en till NU!Hjärta
  • Border

Håller med Smulan87. Du måste ta ditt ansvar. Jag ogillar verkligen när folk drar upp jobbiga saker som hänt tidigare i livet bara för att rättfärdiga sig själv.
    Du kan, som vuxen människa, inte längre skylla på andra. DU gör DINA val 

• Border

Och, Ts, du bär faktiskt ett barn i dig. Skulle du göra UL nu så skulle du få se en helt underbar liten bebis med ett armar, huvud, näsa, ben... Och ett pickande hjärta

• Border
    EtKm5 skrev 2011-10-20 20:35:09 följande:
    TS! 

Vill börja med att säga att skit i alla idioter som skriver här i tråden. Tyvärr, eller ska man säga dessbättre(?), har de flesta här i världen glidit fram på bananskal och förstår väldigt lite om vad det innebär att leva. Mao har de heller inte särskilt mycket att tillföra i en debatt!

Jag förstår din tanke TS.  Jag kände själv lika dant när jag väntade mitt första barn. Var väldigt rädd att jag inte skulle tycka om det ifa det var en pojke. Det här kom sig precis som i ditt fall från hur min uppväxt varit. Min pappa utsatte mig och mina systrar för sexuella övergrepp och han hatade flickor. Framhöll alltid vår bror och förklarade alltid hur värdelösa flickor var medan pojkar och män var det enda som hade ett värde. 

Jag gick hos en otroligt bra MVC psykolog som väl kanske egentligen inte fick mig att tänka så mycket annorlunda, men hon gav mig väldigt mycket perspektiv på andra områden i mitt liv.  

Mitt första barn blev en flicka. Mitt andra en pojke. Mitt tredje en pojke och mitt fjärde en flicka.  Kan säga såhär, jag ÄLSKAR alla mina barn, men jag är kär i mina pojkar. För mig har det blivit nästan tvärt om, min relation till mina pojkar är väldigt speciell. Det finns något i och över dem som gör att jag älskar dem så innerligt. Inte mer än flickorna, men på ett annat sätt. Och när jag väl fick en pojke i mina armar så var det inte några som helst problem att tycka om det barnet. Jag tror och hoppas att det kommer gå bra för dig också. Ofta är de där hjärnspökena, just hjärnspöken!

*KRAMAR OM*

Avskyr när folk kallar en idiot bara för att man har en annan åsikt. Glidit runt på bananskal? Knappast, långt ifrån!
  • Border
    Anonym (inte ensam) skrev 2011-10-21 11:12:32 följande:
    orkar inte läsa tråden och alla påhopp fr moraltanterna

varför skulle det va fel o önska sig ett visst kön på barnet?
    finns ju massor som önskar sig en av varje, är inte det lika illa
    önskandet i sig är väl isf det som är illa??
    sen spelar det väl eg inte ngn roll vad man önskar??????

jag förstår addicted precis, jag är oxå en flickmamma och vill ha mer barn, döttrar!
    men det säger inte att om jag skulle få en son skulle älska den mindre lr inte alls
    och jag skulle inte göra abort if jag skulle få veta att jag väntar en son
    MEN tanken på att få en son gör mig LIVRÄDD
    varför? vet eg inte alls men så är det, så är känslan o den kan jag inte råda över

en flickmamma för mig är en mamma som är väldigt flickig, rosa o ryshrysh osv
    Önska är aldrig fel. Att önska är en känsla som man inte rår över. Men att göra abort för att man anser att barnet har fel kön är fel!
  • Border
    Anonym (pojkmamma) skrev 2011-10-21 15:23:10 följande:
    Man kan faktiskt få helt snea tankar och känslor som man inte kan rå för ...
    Du kan inte känna att det är synd om TS och måste vara oerhört jobbigt för henne att känna så???? 

Jag tänker på barnet i första hand, inte Ts.
  • Border
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 20:50:38 följande:
    Är det ingen som läser att hon har trauman och att det är därför hon helst inte vill ha en pojke?
    Hon är här å söker råd men får bara ta skit.
    Life´s a bitch, and then you die.
    Alltså, vill man ha medhåll, tycka-synd-om ord och klappar på axeln ska man INTE skriva något på fl. För vad man än skriver om så kommer det alltid finnas människor som blir galet provocerade. Ibland handlar det bara om att någon har en dålig dag, men ändå.
    Alla är vi olika. Jag ycker att alla ni här som tycker att ts förtjänar stöd, att alla ni som säger att vi andra inte har någon empati i kroppen, att ni som bara klankar ner på oss som tycker att ts inlägg är hemskt  är lika goda kålsupare ni med. Annars hade ni väl inte gått på som ångvältar på oss andra som blir galet provocerade och berättar det oxå?
    Borde inte ni då visa er enoirma empti och sympati för även oss?? Om ni nu är så förbannat fyllda av empati menar jag
  • Border
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 21:20:23 följande:
    Finns nåt som kallas finkänslighet. Man kan försöka hjälpa henne ist för att få henne att må ännu dåligare.
    Jag vet, och jag håller med. Men ibland går det bara inte. Vissa saker är jäkligt känsliga och provocerande för vissa. Och om man väljer att outa det så får man räkna med både ris och ros, tycker jag.
    Om en pedofil skulle sitta här och skriva om sina känslor för barn och hur gärna han vill ha barn. Om han sen skriver att han mår oerhört dåligt över sina känslor och inte vill känna som han gör, så skulle han förmodligen inte få speciellt mycket empati och sympati från folk. 
  • Border
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 21:32:01 följande:
    Men nu handlar det inte om en pedofil, så finkänslighet är nog på sin plats..

Hon är gravid, tror du hon blir att må bättre av att få skit kastad på sig? Tror du barnet mår bra av mammans stress ni säkerligen utsätter henne för?
    Nej, det handlar inte om en pedofil. Utan det handlar om en vuxen människa som pga händelser tidigare i sitt liv inte vill ha en pojke. Jag skiter fullständigt i om ts så har blivit antastad och våldtagen hela sitt liv. Hon är en vuxen människa, med ett litet liv i magen. Ett liv som inte har bett om att bli till. Ett litet liv som kanske är oönskat.
    Ts är en vuxen människa som måste ta ansvar för sina känslor. Så är det bara.
    Det är inte ett dugg synd om ts, utan om barnet.
    Det är enormt oansvarigt av ts att försöka bli med barn innan hon har bearbetet allt hon genomlevt.   
  • Border
    bästamamman skrev 2011-10-23 03:07:15 följande:
    TS trådstart är ju inte ens provocerande, vad sysslar ni med tjejer?

Hon beskriver något hon tycker är jobbigt...

...det har ingenting med era problem med att ni inte kan få barn att göra.

Hon är en helt vanlig normal tjej som antagligen kommer bli en toppenmamma, just för att hon inte skäms för hur hon känner utan förbereder sig på en eventuell förlossning och bebis genom att ta upp sina funderingar och rädslor över att inte älska detta barn. Hur många har inte tänkt så under graviditeten...

Ni gör det ju inte lättare för henne med all jävla pajkastning.

Ni borde skämmas.
    Jo, den är provocerande eftersom hon tänker som hon gör. Och jag skäms inte för att jag tycker så
  • Border
    bästamamman skrev 2011-10-24 09:06:15 följande:
    Petronella:

Vad det exakt hon ska skämmas för?

Skämmas för sina känslor ska man aldrig behöva göra. Känslor är känslor och inget man kan råda över. Men hur man agerar utifrån sina känslor kan man råda över. Nu skriver ju ts att hon tycker det är jobbigt att känna som hon gör. Att hon är rädd för att inte vilja ha barnet om det blir en pojke.
    Om man däremot funderar på abort pga könet på barnet så ska man skämmas, tycker jag. För aborten är då hur hon väler att agera utifrån sina känslor. 
  • Border
    bästamamman skrev 2011-10-24 13:27:18 följande:
    Hallonfot:

Man behöver inte alls skämmas för att man känner för att göra abort om det är en kille?

Hon är ju livrädd för att hon inte ska älska det.

Vilket jag är säker på att hon kommer göra, men ingen har en aning över hur man kommer reagera när bebisen kommer ut.
    Katastroftankar är naturligt speciellt under en graviditet, man vill ju bara att allt ska vara bra. Att ventilera innan, minimerar risken att hon inte ska vilja ha barnet pga kön.

Jag förstår verkligen inte att vuxna människor kan vara så inskränkta.

Det du skriver här handlar åter igen om ts känslor, som hon inte rår för. Men om hon däremot genomgår en abort bara för att hon inte vill ha en pojke så handlar det om hur hon beter sig utifrån sina egna känslor. Att ett litet barn inte ska få leva pga jobbiga saker som ts varit med om.
  • Border
    TEDDEN skrev 2011-10-24 13:43:47 följande:
    Exakt VAD är det normalt funtade människor inte ventilerar, men känner, menar du? Det faktum att de fått en pojke men vill ha en flicka, eller vad? 
    Jag tror att det är en försvinnande liten del av befolkningen som skulle överväga att göra abort för att det i deras tycke råkar vara "fel" kön på bebisen. Än mindre skriva om det på FL och hoppas på medhåll. 

Såna här trådar skrämmer skiten ur mig.  

Jag var oxå orolig under min gravditet: För att sonen skulle dö i magen eller för att det skulle vara något stort fel på honom så att han aldrig skulle kunna leva ett normalt liv. Men jag funderade inte på abort för det.
    Jag hoppades att det skulle bli en frisk liten människa, och det blev det.

• Border
    bästamamman skrev 2011-10-24 21:10:08 följande:
    Då har du alltså läst det.

Jag läste knappt ens ts, för jag blev så hemskt provocerad och rasande av rubriken.
    Det är jättefint att du stöttar ts och förstår henne.
    Jag kan oxå vara förstående, men inte om någon tänker göra abort för att det är fel kön på barnet.  
  • Border
    bästamamman skrev 2011-10-25 08:50:00 följande:
    Ja, om anledningen är att man tycker flickor är gulligare och det finns roligare kläder att köpa till dom.

Inte när det handlar om övergrepp.
    Då är det inte konstigt att hjärnan strejkar, speciellt inte under graviditeten.

Känslokalla är precis vad ni är.

Det handlar inte om att hon hatar pojkar,
    utan att hon är rädd för att inte älska barnet pga något hon blivit utsatt för, inga konstigheter.

Jag tror dock att hon kommer föda det och älska barnet vilket kön det än blir.
    Men inte tack vare att ni beter er som mobbare i småskolan.
    Nej, jag är iaf inte känslokall. Som jag sagt tidigare, så respekterar jag allas känslor, vi är alla olika liksom. Men att vilja göra abort för att det är fel kön på barnet, nej det är inget som jag kan finna sympati för. Jag tänker på barnet i första hand
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke