Inlägg från: Petronella01 |Visa alla inlägg
  • Petronella01

Vill göra abort om det är en pojke

Twiist3d skrev 2011-10-20 10:45:09 följande:
    Nu kommer moraltanterna hoppa på dig....
    Ja, det kan du ge dig fan på. Förövrigt är det en stenkorkad kommentar. Det är inte friskt att vilja abortera barn pga av kön. Alla vettiga människor är ense om att det inte är acceptabelt att abortera flickor pga kön så som skeri en del länder i tredje världen. Varför skulle det vara ok att abortera en pojke här, bara för att det är en pojke? När dessa könsbaserade aborter sker i tredje världen så är det för att en framtida man förväntas ta hand om gamla föräldrar och försörja dem när de inte orkar längre.

Här i Sverige finns ingen som helst anledning att tänka i de banorna, utan det kan bara baseras på att ett kön är bättre än ett annat? Är det acceptabelt.

Hellre moraltant än vrickad

• Petronella01
    Twiist3d skrev 2011-10-20 10:47:41 följande:
    är jag en "flick-mamma".
    Vad är en flickmamma???
  • Petronella01

Du får ursäkta, ts, men jag tycker inte det är friskt, och är det något du ska uppsöka så är det en psykolog.
    Varför skulle det vara bättre med en flicka än en pojke? (säger inte att en pojke är bättre än en flicka heller, men vi kan ju hålla oss till vad det handlar om).

Såg nu att du går hos en psykoterepeut utan resultat. Frågan är ju om det är lämpligt att du skaffar barn öht 

• Petronella01
    enny signatur skrev 2011-10-20 10:55:39 följande:
     Med tanke på hur samhället och normerna ser ut tycker jag inte det är vidare märkligt.
    Det får du utveckla
  • Petronella01
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 10:56:15 följande:
    Jag hade räknat med att få rejäl kritik, det är ok. Jag håller med om att det inte är riktigt friskt att önska bort ett barn pga "fel" kön. Å andra sidan tror jag inte att jag är riktigt frisk, därav den långvariga psykoterapin. Det jag var intresserad av att veta är om det finns fler än jag som känner så här i smyg? Detta är ju knappast nåt man talar om öppet...
    Frågan är ju då om du inte ska vänta med att skaffa barn tills du mår bättre, oavsett vad det är för kön. Vad säger din psykoterepeut om att du väntar barn
  • Petronella01
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Nu är det ju faktiskt att det är du som formar hur din pojke blir.
    Finner det också mycket märkligt att du tillbringat flera år med att bli gravid med en man om du nu har så låga tankar om dem rent generellt.

Tycker du ska ta tillfället i akt att uppfostra en bra man, eller kanske inte. Ska du lasta ett stackars barn för att det finns "monster " så är det nog bättre du låter bli. Jag vet att jag sagt det förut, och uppenbarligen är man jätteond då, men jag tycker helt uppriktigt inte att du ska ha en flicka heller. Du kommer att överföra samma snedvridna bild på henne. Bli frisk först
  • Petronella01
    Anonym (suck) skrev 2011-10-20 11:18:48 följande:
    Ts, lyssna inte på folk som säger att du inte borde skaffa barn överhuvudtaget. Folk är trångsynta och livrädd för andra människor som vågar tänka och känna!
    Det är garanterat fler, många fler än du som känner som dig men håller tyst om det. Skriva detta på denna sida är det absolut bästat sättet att bli påhoppad på, att få andra att kalla en för sjuk i huvudet och de talar gäna om att du inte är värd ett barn!
    Men lyssna inte. Låt inte dom med idiotiska kommentarer påverka dig på något sätt. Du känner vad du vill och gör precis det som blir bäst för dig.
    Det spelar ingen roll vad du än skriver, dom kommer bara hitta fel i allt...
  • Petronella01
    Pleco skrev 2011-10-20 11:23:27 följande:
    Vad tråkigt att läsa dessa trångsynta kommentarer du får, speciellt de som tycker att du inte alls bör få ha barn. Bara för att man inte kan förstå, eller ens försöka förstå hur någon tänker och känner så behöver man inte vara elak. Antingen är man tyst eller så ställer man frågor tills man åtminstone blivit lite klokare.

TS, jag kan förstå lite hur du känner. Jag har haft liknande känslor inför könet på mitt barn. Skulle inte vilja gå så långt som att jag hade funderat på abort, men har haft ångestkänslor och liknande. I mitt fall grundar det sig mycket i rädsla över att få barn öht, och att även få "fel" kön vore katastrof.

Men som du själv skriver så vet du ju att du kommer att älska barnet oavsett, så jag tror inte att du på riktigt skulle göra abort. Du är medveten om att dina känslor och tankar är fel och du får hjälp. Att du är mitt uppe i en skiljsmässa gör säkert det hela ännu mer förvirrande. Fortsätt att bearbeta dina känslor och fortsätt med hjälpen du får. Det kommer säkert att bli bra till slut.
    "FÅ ha barn?" Tycker du det låter som att det är lyckat att ts skaffar barn när hon uppenbarligen mår väldigt dåligt och pga tragiska upplevelser har en väldigt snedvriden bild?
    Ett barn är ingen dj-la terapidocka 
  • Petronella01
    Anonym skrev 2011-10-20 11:40:42 följande:
    Så man är trångsynt om man anser att det är fel att göra abort på grund av kön? Mycket ska man höra...
    Exakt. Vi kanske ska införa samma möjlighet till foster design som är på frammarschi USA.

Det är så man vill spy 
  • Petronella01
    Pleco skrev 2011-10-20 11:37:00 följande:
    Petronella, TS är iaf medveten om sitt problem till skillnad från många andra. Du vet inte ett dyft om TS förutom de inlägg hon gjort här, och att döma ut någon enbart på det kan man inte göra. Eller jo, på FL kan man ju göra det förstås. Tur då att FLs lagar inte gäller i verkligheten.
    Det gör inte du heller, får man förmoda.
    Att döma ut någon??? Du tycker att barn, det är något man skaffar lite hipp som happ oavsett hur man själv mår?

Det blir ett dj-la liv på detta forum när någon som väntar barn vågar yppa att hon har dålig ekonomi, det är INTE acceptabelt. Men att skaffa barn när man oavsett bakgrunden inte mår psykiskt bra, det är helt ok??? 

Svara på denna: om ts nu får en dotter, vad tror du hon kommer att växa upp med för syn på män? Tror du det kommer att bli en stark och trygg tjej?

Det lustiga är att jag har på känn att om ts hade samma dubier om en ev flicka, då skulle det vara ett helt annat ljud i skällan
  • Petronella01
    Pleco skrev 2011-10-20 11:54:50 följande:
    Petronella, jag är inte en av dem som skriker och gapar här på FL. Jag tycker att folk i de flesta fall är för snabba att döma. Men så är det ju när man sitter skyddad bakom sin skärm tyvärr.

Hur det går för TS kan bara framtiden visa. Att förutsätta att det går åt helvete är bara dumt. Hon kan mycket väl uppfostra en underbar flicka, ser inget hinder i det. Som sagt, döm inte ut folk på förhand.
    Du står listad som "övrigt" på din profil, betyder det att du inte har barn? Kan berätta att även om det kan gå på tok efter att man har fått barn för vem som helst, man vet inte sin dag till kvällen, så anser jag inte att man ska skaffa barn om det redan är på tok. Att ha barn är ett heltids"jobb", och jag tycker ts rimligtvis borde ha fullt upp med sig själv.Tycker det är helt vansinngt att folk väljer att bekräfta ts känslor. Det är inte ok att välja bort ett barn för att det är fel kön. Är man inte beredd att älska barnet villkorslöst oavsett kön så är man inte redo att skaffa barn, och bör heller inte försöka få något.
  • Petronella01
    070220 skrev 2011-10-20 11:57:35 följande:
    Dessutom har FL regler de med och man kan inte skriva vad man vill utan att bli anmäld, bra va!
    Så att inte hålla med ts, det är enligt dig tillräckligt för anmälan?
  • Petronella01
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 12:16:08 följande:
    Jag kände inte såhär INNAN jag blev gravid! Visst ville jag helst ha en flicka, men jag kände inte som jag gör nu. Jag har fått en graviditetsdepression och jag vet att jag har en massa irrationella känslor och tankar nu som jag annars inte skulle ha.
    Märkligt. Nu dyker det upp en helt annan förklaring.
  • Petronella01
    Anonym (jag med) skrev 2011-10-20 13:48:30 följande:
    jag vill inte heller ha en son. Sen jag arbetat på förskola i ett år har jag bestämt att inte skaffa fler barn, för jag är rädd att det ska bli en kille.

Har en dotter och skulle otroligt gärna ha en till tjej, men absolut inte en kille.

Min syster har en son och jag älskar den grabben.Han är underbar, men JAG vill inte ha en son, och skaffar därför inte fler barn... 
    Och problemet med pojkar är det att?
  • Petronella01
    Anonym (jag med) skrev 2011-10-20 14:31:02 följande:
    Jag har dessutom otroligt svårt för småkillar som tjurar och piper och gnäller då de inte får som de vill. Av nån anledning har jag inte samma problem med flickor. Som jag sagt, jag vet hur konstigt det är. Säger inte att det är normalt eller rätt. Bara att det är så jag faktiskt känner.
    Så tjejer får gnälla, men inte pojkar?
  • Petronella01
    Anonym (Åsa) skrev 2011-10-21 09:51:07 följande:
    Trådskaparen är ett Feministtroll!
    Du inbillar dig att feminister inte vill ha pojkar? Klipskt.
  • Petronella01
    hallonfot skrev 2011-10-23 18:52:27 följande:
    Jo, den är provocerande eftersom hon tänker som hon gör. Och jag skäms inte för att jag tycker så
    Inte jag heller. Ts däremot borde göra det
  • Petronella01
    bästamamman skrev 2011-10-24 20:36:22 följande:
    Inlägg från folk som "anonym flicka" skrev är precis vad som efterfrågas, folk som varit i samma sits eller bara vill henne väl.
    DU bestämmer alltså vad folk får skriva i denna tråd? Märkligt.....
  • Petronella01
    hallonfot skrev 2011-10-25 07:08:14 följande:
    Jag kan oxå vara förstående, men inte om någon tänker göra abort för att det är fel kön på barnet.  
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke