• TEDDEN

Vill göra abort om det är en pojke

bästamamman skrev 2011-10-24 13:32:42 följande:
    TS:

Och JA!
    Det är många som känner som du, men folk är så jävla rädda att uppfattas som "onormala" så dom biter ihop och håller tyst.

Men det kommer att slå tillbaka, för kropp och knopp klarar inte att av trycka undan känslor för länge. En dag tar det stopp.

Fortsätt vetilera och må gott!
    Exakt VAD är det normalt funtade människor inte ventilerar, men känner, menar du? Det faktum att de fått en pojke men vill ha en flicka, eller vad? 
    Jag tror att det är en försvinnande liten del av befolkningen som skulle överväga att göra abort för att det i deras tycke råkar vara "fel" kön på bebisen. Än mindre skriva om det på FL och hoppas på medhåll. 

Såna här trådar skrämmer skiten ur mig.  

• TEDDEN
    hallonfot skrev 2011-10-24 13:57:20 följande:
    Jag var oxå orolig under min gravditet: För att sonen skulle dö i magen eller för att det skulle vara något stort fel på honom så att han aldrig skulle kunna leva ett normalt liv. Men jag funderade inte på abort för det.
    Jag hoppades att det skulle bli en frisk liten människa, och det blev det.
    Precis, den oron känner nog alla -och är helt befogad! Urläskigt att vara gravid på många sätt, aldrig förr har man väl ältat allt som kan gå fel...  

Men att vilja välja bort ett barn p ga kön, det är verkligen så fruktansvärt tragiskt och ledsamt att läsa om. 

• TEDDEN
    bästamamman skrev 2011-10-24 19:08:48 följande:
    Tedden:

Hon skriver "om" jag föder en pojke och inte vill ha det, vad gör jag då?"

Hon vill ha pepp, stöd och hjälp.

Det är väl inte så jävla konstigt att hon känner som hon gör?!?

Håll er utanför såna här trådar då om ni finner det så provocerande?

Jag ser inget provocerande med den här tjejen som bara vill ha hjälp.
    Jag tycker hon är modig.
    "Det är väl inte så jävla konstigt att hon känner som hon gör"? 

Tycker du inte? Verkligen? 
  • TEDDEN
    bästamamman skrev 2011-10-24 20:34:12 följande:
    TEDDEN:

Missade du "det är något jag pratat om med min psykoterapeut med i flera år".

Något har hon alltså utsatts för.

Visa lite med mänsklighet förihelvete.
    Jag har bara läst TS. Inget annat. 
  • TEDDEN
    hallonfot skrev 2011-10-25 07:08:14 följande:
    Jag läste knappt ens ts, för jag blev så hemskt provocerad och rasande av rubriken.
    Det är jättefint att du stöttar ts och förstår henne.
    Jag kan oxå vara förstående, men inte om någon tänker göra abort för att det är fel kön på barnet.  
    Precis vad jag känner. Och jag är inte en ond, känslokall människa för att jag inte kan få in i skallen att man vill göra abort p ga kön.

En bebis är en bebis, inte ett kön. 

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke