• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Grazzy
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:06:13 följande:
    Och jag tycker att man är dum i huvudet om man inte kan ens FÖRSÖKA sätta sig in i en annan människas situation.

Hur kommer det sig att du har så många barn förresten, är det någon slags vad?
    Haha! Dummaste jag hört!!! Bara för man har många barn. Är du avis kan man ju undra!!
  • Fluffskalle

Tycker inte att man borde skaffa barn alls med sådana krav på sin avkomma, men vi har ju fri abort i Sverige så kör på. ...

• why the face
    Grazzy skrev 2011-10-20 15:08:07 följande:
    Precis! Ge bort barnet till någon som VILL ha barnet oavsett könet som har lite mer innanför pannbenet och lite moderskänslor. Hade du inte kunnat få barn och till slut blev gravid med en kille, skulle inte du bli glad då? Jag har en pojke, väntar ett barn till nu och är det en kille blir jag så jävla glad oavsett även om våra familjer består till 70 % av killar bara!
    Man kanske inte ska skaffa barn om man saknar empati.
  • Grazzy
    why the face skrev 2011-10-20 15:07:36 följande:
    Du har aldrig varit deprimerad antar jag. Hon behöver hjälp med att komma över känslorna för jag tror knappast att hon medvetet ogillar pojkar. Hon behöver hjälp och du är definitivt inte till någon hjälp. 
    Vet inte om jag tycker att du verkar vara bättre. 
    Nej tackar fasiken för jag aldrig vart de, hade jag tagit livet av mig snarare då 
    Och vad gäller alla som håller med TS så , är man så himla deprimerad så skaffa inte barn!! Bättre inte skaffa alls om det nu blir en kille, kommer damen bli ännu mera deprimerad helt klart. Och jo, jag är nog lite mer bättre i mitt resonemang än bitter kärringar här
  • Anonym (Be om hjälp)

Jag är inte en av de som ställer sig i raden av dömmande! Men jag tror att du behöver hjälp, professionell hjälp att hantera och få rätt utlopp och perspektiv på situationen. Be Bm om hjälp att hitta en kurator. Du känner som gör av en anledning och det är inte upp till oss på familjeliv att dömma eller sporra i så här svåra frågor. Be om hjälp, be om hjälp.

• mia83

Fattar inte varför du ska skaffa barn om du har såna besvär faktiskt..det är ju lite som lotteri, och det finns ju en viss risk att man får en pojke. Jag var helt inställd på att jag bara skulle ha pojkar när jag var yngre, men sen blev första barnet en flicka, och det gick hur bra som helst med det. Sen ville jag helst ha en tjej till men det blev en kille och han är superunderbar han med. Men att göra abort om man inte fick rätt har inte funnits på kartan, men det är ju jag det.

• Anonym (Psykologilärare)
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-10-20 15:07:58 följande:
    Lite OT men gäller det motsatta även när det gäller flickor och deras pappor?
    Ja, det finns något som heter Elektrakomplexet som bygger på den teorin.
  • Grazzy
    why the face skrev 2011-10-20 15:10:08 följande:
    Man kanske inte ska skaffa barn om man saknar empati.
    Vad vet du om min ampati lilla du? Nej juste, inte ett dugg. Så sluta dömma människor bakom en data skärm och ta hand om dina problem, för något verkar ju tynga dig
  • Petronella01
    Anonym (jag med) skrev 2011-10-20 14:31:02 följande:
    Jag har dessutom otroligt svårt för småkillar som tjurar och piper och gnäller då de inte får som de vill. Av nån anledning har jag inte samma problem med flickor. Som jag sagt, jag vet hur konstigt det är. Säger inte att det är normalt eller rätt. Bara att det är så jag faktiskt känner.
    Så tjejer får gnälla, men inte pojkar?
  • Anonym (mamma stina)
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:06:13 följande:
    Och jag tycker att man är dum i huvudet om man inte kan ens FÖRSÖKA sätta sig in i en annan människas situation.

Hur kommer det sig att du har så många barn förresten, är det någon slags vad?

ursäkta mig men vad har du att göra med hur många barn jag har??? om du undrar så blev jag mamma vid 17 har efter det utbildat mig arbetat hårt mellan graviditeterna alla har inte vart planerade men välkommna. Har samma pappa till alla är 28 år idag. Vet inte vad du vill med din fråga men jag klarar mig fint och älskar ha en stor familj har alltid velat haft det. dock var jag nöjd efter 4an.

jag skrev längst ner i mitt inlägg att jag kan förstå viss besvikelse och att man kan ha en önskan. men att göra abort pga kön är för mig sjukt!  

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke