ViLe skrev 2011-10-20 15:32:26 följande:
I så fall tycker jag att du 1) inte ska bli gravid, försök inte ens! Abort är inget preventivmedel! 2) Skulle du, trots allt, bli mamma, så får du väl för sjutton se till att uppfostra dina barn, oavsett kön, så att de inte blir som de där barnen du fasar för! Könet på sitt barn är inget du kan påverka, det är mannens spermier som styr det hela. Men skulle det då bli "fel" så kan du ju alltid skylla på honom, för det är ju ändå fel på alla av det manliga könet... Eller?
jag har själv två barn, första gången tog vi reda på könet. En pojke. VILKEN LYCKA!! Underbart! :) Andra gången tog vi inte reda på könet, jag va dock helt övertygad om att det var en pojk till, döm om min förvåning när de la upp en liten flicka på mitt bröst! Om jag var lyckligare vid andra förlossningen än vid första? Fan heller! Om jag älskar henne mer än hennes storebror?! I helvete heller! När vår son sedan fick diagnosen "lätt" autism, tror ni att jag plötsligt började älska honom mindre då? GIVETVIS INTE! Mina barn är precis lika viktiga, precis lika älskade oavsett vad de har mellan benen! Min största oro under min graviditet var inte vilket kön barnet hade, det var om det ens än möjligt att älska andra barnet lika mycket som jag redan älskade första... Alla sa att man givetvis kan det. Jag förstod inte hur man skulle bära sig åt! En annan oro var att min då 19 månader gamla son skulle tro att jag bytt ut honom, att jag inte älskade honom längre. Jag mådde fruktansvärt dåligt över detta, hela graviditeten... Nu väntar jag vårt tredje barn, jag vill ta reda på könet, av samma anledning som jag ville göra det första gången - för att jag är nyfiken, inte för att det spelar någon roll... Sen har jag svårt att tro att de kan vara 100% säkra, jag tar det med en nypa salt. Men dte är ju bara jag, det är väl kanske mig det är fel på, som inte lägger all vikt vid om det är en snopp eller snippa. Men när man läser såna här trådar, då förstår man att de ökar på gränsen för när man får göra köns-ultraljud.
Nu till t.s Förutsätt att du skulle få en dottern, att hon är gravt handikappad, kräver ständig omvårdnad, hjälp från samhället. hur mycket skulle du älska henne, jämfört med om du fått en frisk pojke eller flicka? Skulle du älska henne alls? Ska du verkligen göra abort pga barnets kön, något du ändå inte kan påverka?! Om du nu har försökt bli gravid en längre tid, och sen ÄNTLIGEN blir det, ska du då göra abort för att det är "fel" kön!? Är du helt out of your mind?! Det är inte som att stå i BRs skyltfönster och välja mellan en docka i rosa, eller en docka i blått! Det är ett BARN, som DU vart med om att sätta till världen! Vet du vad? Jag hoppas att du gör abort, för det här barnet förtjänar bättre!
Tror du att min svärmor är skitbesviken för att hon fick tre pojkar?! Tror du att min mamma kände "ÄNTLIGEN en flicka!!" när jag föddes, efter mina två bröder?!
Jag har hört så många idiotiska resonemang om det här med att bli gravid, men det här tar nog priset! En gammal bekant till mig sa, när hon väntade sitt andra barn "Blir det en pojke till så kommer vi skaffa ett tredje barn sen... Men blir det en flicka den här gången så blir det inga fler" Som om barn är något man köper till extrapris på Ica!! Barn är något man har tur att kunna få, det är inget man bara skaffar hur som helst! Det är egoistiska föräldrar som ni som gör att ungarna ballar ur, vare sig det är flickor eller pojkar!
Nu till min sista fråga, nu när jag redan hunnit bli förbannad över dessa idiotiska resonemang:
Är den här tråden ett skämt eller?!
Fantastiskt skrivet. Jag satt med tårar i ögonen under hela andra stycket, verkligen spot on
Jag resonerade på samma sätt när vi tog reda på könet med sonen, jag var FÖR nyfiken! Jag kunde inte vänta med att få reda på vad det var. Och med nästa kommer jag inte heller kunna hålla mig ifrån att tjuvkika, men jag kunde inte bry mig mindre om VAD det blir för kön, bara jag får reda på vilket
Jag hoppas att de människor som tycker att det allra viktigaste med att sätta barn till världen, är att få ett visst kön, tillhör en miniprocent av alla som sätter barn till världen. Hoppas verkligen att de flesta inte bryr sig, utan önskar sig ett FRISKT barn.