• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym
    Anonym (Loppan) skrev 2011-10-20 20:24:37 följande:
    Jag känner igen dina förbjudna tankar. Jag kände också väldigt tydligt att jag inte ville ha en pojke. Jag var rädd för att få en jobbig bråkig snorunge som aldrig lyssnar. Idag vet jag hur dumt det var. Men jag kände så innan, och jag vågade inte prata med någon om det. Jag tänkte också att med en flicka skulle vi ha ett så speciellt band, typ Gilmore Girls :P och jag tänkte att med en pojke skulle jag aldrig få det bandet.

Barnet var en flicka och jag grät av glädje. Mitt nästa barn var en pojke. Och vet du vad, jag älskade honom från första ögonblicket. Nu är han fyra år och väldens gosunge. Mammas lilla prins. Jag förstår inte nu hur jag kunde önska någon annan än just honom.

Jag tycker att du ska söka upp en kurator. Det kommer att gå bra, du kommer att älska ditt barn, oavsett snippa eller snopp. Jag tycker också att du ska göra ett könsbestämmande UL, inte för att göra abort om de ser en snopp, men för att mentalt förbereda dig.
    Hoppas det går väl för dig.
    Kram. 
    Jag har samma. Först en flicka,  som jag önskade mig så innerligt. Nu andra gången änskade jag mig en flicka till men det var en pojke. Idag är han 2 månader och den sötaste jag sett i mitt liv. Min tös var en nöjd och ganska enkel bebis men denna lilla gosse är ÄNNU enklare. Är så glad att han kommit in imitt liv.

Jag håller med, du kommer älska ditt barn, han/hon har ingen annan mamma än du. Du är den viktigaste i barnets liv.  
  • Border
    EtKm5 skrev 2011-10-20 20:35:09 följande:
    TS! 

Vill börja med att säga att skit i alla idioter som skriver här i tråden. Tyvärr, eller ska man säga dessbättre(?), har de flesta här i världen glidit fram på bananskal och förstår väldigt lite om vad det innebär att leva. Mao har de heller inte särskilt mycket att tillföra i en debatt!

Jag förstår din tanke TS.  Jag kände själv lika dant när jag väntade mitt första barn. Var väldigt rädd att jag inte skulle tycka om det ifa det var en pojke. Det här kom sig precis som i ditt fall från hur min uppväxt varit. Min pappa utsatte mig och mina systrar för sexuella övergrepp och han hatade flickor. Framhöll alltid vår bror och förklarade alltid hur värdelösa flickor var medan pojkar och män var det enda som hade ett värde. 

Jag gick hos en otroligt bra MVC psykolog som väl kanske egentligen inte fick mig att tänka så mycket annorlunda, men hon gav mig väldigt mycket perspektiv på andra områden i mitt liv.  

Mitt första barn blev en flicka. Mitt andra en pojke. Mitt tredje en pojke och mitt fjärde en flicka.  Kan säga såhär, jag ÄLSKAR alla mina barn, men jag är kär i mina pojkar. För mig har det blivit nästan tvärt om, min relation till mina pojkar är väldigt speciell. Det finns något i och över dem som gör att jag älskar dem så innerligt. Inte mer än flickorna, men på ett annat sätt. Och när jag väl fick en pojke i mina armar så var det inte några som helst problem att tycka om det barnet. Jag tror och hoppas att det kommer gå bra för dig också. Ofta är de där hjärnspökena, just hjärnspöken!

*KRAMAR OM*

Avskyr när folk kallar en idiot bara för att man har en annan åsikt. Glidit runt på bananskal? Knappast, långt ifrån!
  • Afrodisiac

Varför såg du till att bli gravid när du vet att det finns en chans att det blir en pojke och du har onormala känslor inför pojkar? Borde du inte ha blivit kvitt dina demoner innan du gav dig på att skaffa barn?

Hur ska du nu göra om det blir en pojke? Ska du döda honom, lägga honom på någon öde plats i hopp att han ska självdö eller bli upphittad, adoptera bort honom? 

• Anonym (Hemliga Arne)
    Kimona skrev 2011-10-20 17:12:37 följande:
    Begär man ett specifikt kön på barnet ska man fan inte ha rätt att skaffa några

Var ser du en begäran någonstans?
  • MHK

Jag har 2 pojkar, även om jag hade önskat mig en flicka så é jag oerhört glad över att jag har 2 pojkar. Du kommer älska ditt barn, pojke eller flicka, det kommer inte spela någon roll eftersom det é ditt barn. Hade du fått en apa skulle du vara glad ändå. Skojar bara men hoppas du förstår vad jag menar. Det kommer vara ditt kött och blod, vänta bara tills du får barnet så kommer du förstå om det nu blir en pojke. 

Mamma till O 2009, H 2011, målet: Mamma till 4
  • Aoife
    Anonym (Hemliga Arne) skrev 2011-10-20 20:40:40 följande:
    Först: grattis till graviditeten

TS: jag tror att de tankar du har är ganska vanliga. Inte att man vill göra abort kanske, men att man helst vill ha ett barn av det ena eller det andra könet. Det är bara så att det är TABU att prata om/att nämna.

Jag själv sade att OM jag fick ett barn så önskade jag mig en flicka. Det blev en pojke! Jag kan ärligt säga att jag var besviken första stunden, men sedan gick det över. När jag väntade barn nummer två tänkte jag att jag gärna ville ha en tjej, men också gärna en pojke. Jag viste att två barn räcker för oss och skulle gärna vilja att sonen skulle få en lillebror i nära ålder. Det blev en flicka. Jag blev glad för henne och besviken för sonen som inte föddes. 

Men jag har inte din bakgrund TS, Jag tycker inte att dina tankar är konstiga utifrån det lilla du skriver om din bakgrund. Det jag hoppas är att du kan vända tankarna och bli mer positiv. Tänk att du faktiskt älskat pappan till barnet och han är en man! Tänk att din eventuella son ALDRIG kommer att ha samma uppväxt som din pappa och din bror. Han kommer INTE ha samma destruktiva förebild. Övergrepp går inte i arv via generna, det är miljön som i så fall påverkar.     

Jag önskar dig all lycka, TS!  
    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Anonym (SUCK)

Tycker det är omoget och oansvarigt att bry sig om vilket kön det blir  och pga det vilja ha abort.

Det man ska bry sig om eller önska är att barnet är friskt. annat som ytlighet, kön mm är bara ren skit.

Har haft mååånga, jobbiga ledsamma sorgsna hårda och sjuka år med min flicka som fortfarande inte är frisk...alla barn föds inte friska med rosa lull lull utan drömmar kan lätt gå i kras och hade hon varit frisk, oavsett kön.. ska man se sig som välsignad.

Välsignad över att slippa en dröm som förvandlas till en känslomässig mardröm.     

• Caathrine

Jag kan ärligt talat säga att jag ville verkligen inte ha en pojke när jag var gravid, inte på grund av att jag har dåliga upplevelser med män utan för att jag kände att jag var en flickmamma. Därför så bestämde vi oss för art kolla upp könet i vecka 18 och fick då veta att det var en pojke i magen. Jag har nog aldrig känt mig så besviken som just då men under resten av graviditetstiden så accepterade jag pojken i magen och innan han föddes så var jag redan överlycklig över att det var en pojke. Nu är han 14 månader och den finaste lille pojken som finns, jag vet nu att jag inte hade älskat en flicka mer för att det just var en flicka. Visst blir jag avundsjuk när jag hör att folk går flickor men jag har kommit så långt att jag föder gärna fler pojkar för blir dem som sin bror så kommer jag vara världens lyckligaste mamma! Du får gärna skicka pm om du vill prata :)

Liam 100813
  • Anonym (Barnlös)

Så hjärtlöst av dig, speciellt som som ni kämpat ett tag.... Du ska VARA superglad över att fått äran att bli gravid!

• Aoife
    Afrodisiac skrev 2011-10-20 20:46:01 följande:
    Varför såg du till att bli gravid när du vet att det finns en chans att det blir en pojke och du har onormala känslor inför pojkar? Borde du inte ha blivit kvitt dina demoner innan du gav dig på att skaffa barn?

Hur ska du nu göra om det blir en pojke? Ska du döda honom, lägga honom på någon öde plats i hopp att han ska självdö eller bli upphittad, adoptera bort honom? 
    Jag tänker som så att dessa känslor kan ha kommit upp till ytan i och med graviditeten och de hormoner som rusar runt i kroppen.
    Det behöver inte vara så att detta är något som kvinnan är medveten om innan graviditeten men det spökar i det undermedvetna.
    TS är långt ifrån ensam om att få "konstiga" tankar och funderingar under graviditeten.
    Jag tror nog att nästan alla kvinnor på ett eller annat sätt bearbetar något när de är gravida eller bär på rädslor som de inte ens skänkt en tanke innan graviditeten var ett faktum.
    Många oroar sig för att barnet ska vara sjukt, skadat, att de ska bli lämnade eller känner sig otroligt ensamma.
    Vad vi bearbetar och vilka känslor som dyker upp är beroende på tidigare erfarenheter.
    Den som skrattar sist tänker långsamt.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke