Inlägg från: Anonym (Hemliga Arne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hemliga Arne)

Vill göra abort om det är en pojke

Först: grattis till graviditeten

TS: jag tror att de tankar du har är ganska vanliga. Inte att man vill göra abort kanske, men att man helst vill ha ett barn av det ena eller det andra könet. Det är bara så att det är TABU att prata om/att nämna.

Jag själv sade att OM jag fick ett barn så önskade jag mig en flicka. Det blev en pojke! Jag kan ärligt säga att jag var besviken första stunden, men sedan gick det över. När jag väntade barn nummer två tänkte jag att jag gärna ville ha en tjej, men också gärna en pojke. Jag viste att två barn räcker för oss och skulle gärna vilja att sonen skulle få en lillebror i nära ålder. Det blev en flicka. Jag blev glad för henne och besviken för sonen som inte föddes. 

Men jag har inte din bakgrund TS, Jag tycker inte att dina tankar är konstiga utifrån det lilla du skriver om din bakgrund. Det jag hoppas är att du kan vända tankarna och bli mer positiv. Tänk att du faktiskt älskat pappan till barnet och han är en man! Tänk att din eventuella son ALDRIG kommer att ha samma uppväxt som din pappa och din bror. Han kommer INTE ha samma destruktiva förebild. Övergrepp går inte i arv via generna, det är miljön som i så fall påverkar.     

Jag önskar dig all lycka, TS!  

• Anonym (Hemliga Arne)
    Kimona skrev 2011-10-20 17:12:37 följande:
    Begär man ett specifikt kön på barnet ska man fan inte ha rätt att skaffa några

Var ser du en begäran någonstans?
  • Anonym (Hemliga Arne)
    FrökenUmami skrev 2011-10-20 20:56:22 följande:
    Jag tänker som så att dessa känslor kan ha kommit upp till ytan i och med graviditeten och de hormoner som rusar runt i kroppen.
    Det behöver inte vara så att detta är något som kvinnan är medveten om innan graviditeten men det spökar i det undermedvetna.
    TS är långt ifrån ensam om att få "konstiga" tankar och funderingar under graviditeten.
    Jag tror nog att nästan alla kvinnor på ett eller annat sätt bearbetar något när de är gravida eller bär på rädslor som de inte ens skänkt en tanke innan graviditeten var ett faktum.
    Många oroar sig för att barnet ska vara sjukt, skadat, att de ska bli lämnade eller känner sig otroligt ensamma.
    Vad vi bearbetar och vilka känslor som dyker upp är beroende på tidigare erfarenheter.
  • Anonym (Hemliga Arne)
    Anonym (Barnlös) skrev 2011-10-20 20:55:55 följande:
    Så hjärtlöst av dig, speciellt som som ni kämpat ett tag.... Du ska VARA superglad över att fått äran att bli gravid!
    Självklart kom ett sånt här inlägg! Det är jättetråkigt att inte alla som vill ha barn kan få barn, självklart. Men ingen kan känna saker mindre för att andra inte ska bli ledsna. Det tycker jag att alla borde förstå.
  • Anonym (Hemliga Arne)
    Kimona skrev 2011-10-20 21:36:38 följande:
    "jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke"

då ska man inte skaffa barn

Men det är inte en "begäran", som du skrev! Att begära något är ett starkare ord än att önska, tycker jag.

Och jag håller inte med om att man inte ska skaffa barn om man inte vill ha en pojke (eller en flicka för den delen).   
  • Anonym (Hemliga Arne)
    WickedyWitch skrev 2011-10-20 21:45:35 följande:
    Klart man kan ha en -önskan- om kön.

Men man är fanimig inte mogen att bli förälder om man är beredd att göra ABORT pga "fel" kön.
    Det är absurt!!
    Fast det är nog inte riktigt det TS menar. Hon har skrivit så i rubriken men om man läser hennes inlägg så ser man att hon har en oro, hon har en bakgrund och hon undrar om hon är ensam om att känna så. Min tolkning är i alla fall att hon inte är beredd att göra abort. Hon vill ha stöd, hjälp och undrar om hon är ensam med dessa tankar.
  • Anonym (Hemliga Arne)
    bästamamman skrev 2011-10-23 03:07:15 följande:
    TS trådstart är ju inte ens provocerande, vad sysslar ni med tjejer?

Hon beskriver något hon tycker är jobbigt...

...det har ingenting med era problem med att ni inte kan få barn att göra.

Hon är en helt vanlig normal tjej som antagligen kommer bli en toppenmamma, just för att hon inte skäms för hur hon känner utan förbereder sig på en eventuell förlossning och bebis genom att ta upp sina funderingar och rädslor över att inte älska detta barn. Hur många har inte tänkt så under graviditeten...

Ni gör det ju inte lättare för henne med all jävla pajkastning.

Ni borde skämmas.
    AMEN!
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke